توپ و تور

7025
زنگنه با حکم اشتباه محروم شد!

رونمایی از گاف بزرگ سازمان لیگ بسکتبال

زنگنه با حکم اشتباه محروم شد!

درحالی که محرومیت زنگنه سروصدای زیادی به پا کرد، کادر فنی طبیعت با حضور در دفتر جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال شکایت کرد.

پریسا غفاری /آرمان زنگنه با گاف سازمان لیگ بسکتبال بازی دوم نیمه نهایی را مثل آب خوردن از دست داد. تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان در دومین بازی نیمه‌نهایی لیگ برتر برابر طبیعت به پیروزی رسید و کار به تساوی کشیده شد. دیداری که با نتیجه ۶۸-۶۴ به نفع شاگردان مهران حاتمی رقم خورد.
مسابقه‌ای که آرمان زنگنه بازیکن اصلی طبیعت اجازه بازی نداشت. محرومیتی که زنگنه به خاطر مصاحبه‌ با یکی از سایت‌های بسکتبالی و زیر سؤال بردن یکی از ستاره‌های ملی‌پوش اول به کمیته انضباطی احضار شد، اما بعد از آن به دلیل برخورد نه چندان جدی با روزبه ارغوان به پایش نوشته شد.
البته این برخورد به استناد گزارش ناظربازی به فدراسیون خیلی جدی و در حد دیسکالیفه نبود، چه برسد به اینکه برایش محرومیت در نظر گرفته شود. ناظر معتقد است باید برای زنگنه جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شد، اما چرا این بازیکن محروم شد معلوم نیست؟!
درحالی که محرومیت زنگنه سروصدای زیادی به پا کرد، کادر فنی طبیعت با حضور در دفتر جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال شکایت کرد. بعد از صحبت‌های سرمربی تیم طبیعت گزارش ناظر بازی به حاضرین داده شد و با مشاهده فیلم مشخص شد که اشتباه رخ داده است. سازمان لیگ هم با یک عذرخواهی مسأله را مثل آب خوردن فیصله داد. ولی باخت طبیعت به قوت خودش باقی ماند. پیام ضیاء، مدیرفنی تیم طبیعت درباره صحبت‌های در جلسه با داوری می‌گوید: «ما مستنداتمان را دادیم و مشخص شد رأی سختگیرانه‌ای برای زنگنه داده شد. در ضمن باشگاه ما از این مسأله شاکی است که چرا این محرومیت باید قبل از شروع بازی به ما گفته شود. مگر بازیکن ما چه حرفی زده که باید محروم شود. باورم نمی‌شود با استناد به کدام قانون این حکم برای ما صادر شده است؟!»
محرومیت آرمان زنگنه همچنان برای همگان بحث‌برانگیزاست چرا که محمد حسن‌زاده و سجاد پذیرفته، بازیکنان نفت آبادان و مهرام تهران در حالی که بی‌احترامی به داور میدان داشتند تنها جریمه نقدی شدند و محرومیتی برایشان در پی نداشت!
تیم‌های طبیعت و ذوب‌آهن روزهای یکشنبه و سه‌شنبه 16 و 18 اردیبهشت در تهران دیدارهای سوم و چهارم نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور