کشتی و وزنه‌برداری

7034
منصور برزگر : 24 سال پیش من درباره دبیر تصمیم گیرنده نبودم

هیچ کشتی‌گیری بعد از عمل کتف برنگشته است

منصور برزگر : ۲۴ سال پیش من درباره دبیر تصمیم گیرنده نبودم

کمتر از سه ماه تا المپیک مانده و برای حضور در این بازی‌ها هنوز وضعیت حسن یزدانی به دلیل جراحی از ناحیه کتف، مشخص نیست. یزدانی شرایطی را دارد که تقریبا مشابه وضعیت علیرضا دبیر در المپیک ۲۰۰۴ آتن است. منصور برزگر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آتن اعتقاد دارد اگر چه باید بر اساس شرایط روز تصمیم گرفت اما هچ کشتی‌گیری بعد از جراحی کتف به تم ملی برنگشته است.

به گزارش ایران ورزشی حضور حسن یزدانی در بازی‌های المپیک مهمترین موضوع این روزهای کشتی ایران است. مصدومیت او از ناحیه کتف باعث شده تا حضورش در المپیک پاریس با حرف و حدیث زیادی روبرو باشد. برخی اعتقاد دارند حضور یزدانی در المپک با توجه به عمل سنگین کتف شاید به دوران قهرمانی او پایان بدهد. منصور برزگر سال 2004 برای المپیک آتن در شرایط مشابهی قرار گرفته بود. علیرضا دبیر ستاره آن سال‌های کشتی ایران و رئیس فدراسیون کشتی فعلی با مصدومیتی مشابه به حسن یزدانی روبرو بود و با همان وضعیت هم به المپیک رفت که با نتیجه بدی همراه شد و علاوه بر این باعث شد تا دوران قهرمانی علیرضا دبیر هم خیلی زود به پایان برسد. تصمیمی که حالا منصور برزگر بعد از 24 سال درباره آن افشاگری کرد:« وقتی دبیر برای المپیک آتن انتخاب شد، تصمیم من نبود. فشارهای زیادی از ارگان‌های مختلف وارد شد تا علیرضا دبیر به المپیک برود. البته الان 24 سال از این ماجرا گذشته و الان بخواهیم دوباره آن را واکاوی کنیم کار درستی نیست. سرمربی تیم ملی بودم اما مدال طلای جهان و المپیک علیرضا دبیر باعث شد تا همه خواهان حضور او در آتن باشند. هر چند که عوامل دیگری هم دخیل بود.»

منصور برزگر در پاسخ به این‌که به جز عوامل بیرونی چه عوامل دیگری در این تصمیم نقش داشت، گفت:« اصغر بذری نفر دوم بعد از دبیر بود که اضافه وزن زیادی داشت. همه دیدند که او در وزن 74 کلوگرم مدال نقره جهان را گرفت. این اضافه وزن باعث شده بود تا از او هم خیلی مطمئن نباشیم و انتخابش به این سادگی نبود. شاید اگر از بذری مطمئن بودیم زیربار انتخاب دبیر هم نمی‌رفتیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک آتن درباره این‌که تصمیم آن زمان کادرفنی باعث شد تا دوران قهرمانی علیرضا دبیر به پایان برسد، گفت:« هر کشتی‌گیری که کتفش را عمل کرد، دوران قهرمانی‌اش تمام شد. ربطی به اعزام دبیر به آتن نداشت. کشتی ورزش سنگینی است و معمولا کتفی که جراحی شده، نمی‌تواند فشار را تحمل کند. البته باید در هر تصمم‌گیری به روز باشیم و براساس اتفاقات روز تصمیم بگیریم.»

منصور برزگر با اشاره به شرایط مشابهی که این روزها برای حسن یزدانی به وجود آمده، ادامه داد:« موضوعی که مهم است این‌که کادرفنی نباید عقب برگردد و شرایط امروز را با 24 سال پیش مقایسه کند. الان علم پیشرفت کرده و شاید حسن یزدانی با کتفی که عمل کرده بتواند به روی تشک برگردد. البته باید در این‌باره کادرفنی تصمیم بگیرد. آن‌ها می‌دانند که حسن چه عملی انجام داده و الان در چه شراطی قرار دارد. ضمن این‌که نفر دوم حسن یزدانی، کامران قاسمپور است. باید دید که کامران بعد از رفت و برگشت به وزن 97 کیلوگرم می‌تواند د 86 کیلوگرم کشتی بگرد یا نه؟»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری