کشتی و وزنه‌برداری

7039
تحریم اردو از ترس دوپینگ؟

مظلومی: مشکلات جودوکاران پارالمپیکی حل می‌شود

تحریم اردو از ترس دوپینگ؟

در پارالمپیک توکیو دو مدال طلا توسط محمدرضا خیرالله زاده و وحید نوری به دست آمد اما حالا هر دو نفر، دور از اردوی تیم ملی هستند. یکی به دلیل دوپینگ محروم است و دیگری اردوی تیم ملی را از ترس ابتلا به دوپینگ تحریم کرده است.

به گزارش ایران ورزشی-  نزدیک به 100 روز دیگر بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود اما اردوی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان این روزها ملتهب است. در پارالمپیک توکیو دو مدال طلا توسط محمدرضا خیرالله زاده و وحید نوری به دست آمد اما حالا هر دو نفر، دور از اردوی تیم ملی هستند. یکی به دلیل دوپینگ محروم است و دیگری اردوی تیم ملی را از ترس ابتلا به دوپینگ تحریم کرده است. سال گذشته محمدرضا خیرالله زاده به دلیل دوپینگ چهار سال محروم شد و حالا شنیده شده وحید نوری دیگر طلایی ایران در پارالمپیک توکیو به دلیل ترس از تکرار دوپینگ تصمیم گرفته اردوی تیم ملی را تحریم کند. در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هم تست دوپینگ امید جعفری و وحید جدی مثبت اعلام شده بود.

به همین دلیل هم نگرانی‌های زیادی در اردوی تیم ملی به راه افتاده و فقط هم وحید نوری نیست که اردوی تیم ملی را تحریم کرده، سید میثم بنی‌طبا هم مثل وحید نوری اردوی تیم ملی را تحریم کرده است. قرار است که تیم ملی آخر همین ماه به مسابقات گرجستان اعزام شود اما این ورزشکار اعلام کردند که در این مسابقات حاضر نمی‌شوند. این موضوع حالا به یک بحران جدی برای تیم ملی جودو تبدیل شده و به همین دلیل باید مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان به این ماجرا ورود کنند.

محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان درباره اتفاقات رخ داده گفت:« این مساله نیاز به کار کارشناسی دارد و ما به دنبال آن هستیم تا با برگزاری جلسات متعدد مشکلات ایجاد شده را برطرف کنیم تا آن چیزی که به نفع جودوکاران پارالمپیکی باشد، رقم بخورد. وحید نوری و میثم بنی‌طبا از نظر رنکینگ شرایط خوبی دارند که امیدوارم در این مسابقات رنکینگ خود را تا جایگاه اول و دوم جهان ارتقاء دهند.»

مظلومی مشخص نکرده که مشکل جودوکاران چی بوده و چطور قرار است بر طرف شود اما ظاهرا فدراسیون به همراه کمیته ملی پارالمپیک در حال بررسی این موضوع است و به همین زودی مشکل را بر طرف می‌کند. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری