کشتی و وزنه‌برداری

7049
برگزاری انتخابی در سه وزن؛ 87 فرنگی، 74 و 97 آزاد

مازندرانی‌ها معادلات را به هم می‌زنند

برگزاری انتخابی در سه وزن؛ ۸۷ فرنگی، ۷۴ و ۹۷ آزاد

کادرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به دنبال قطعی کردن ترکیب تیم ملی در المپیک بودند اما هیات کشتی مازندران به دنبال برگزاری انتخابی در سه وزن است.

به گزارش ایران ورزشی در حالی‌که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی به دنبال تکمیل ترکیب تیم برای حضور در المپیک هستند اما ظاهرا هیات کشتی مازندران به دنبال بر هم زدن این برنامه هستند.

امید شایگان رئیس هیات کشتی مازندران که همزمان سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی هم است، با فدراسیون کشتی نامه نگاری کرده و خواهان دعوت از سه کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی شده است. 

هیات کشتی مازندران در نامه خود خواسته کشتی‌گیران اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم  کشتی آزاد و همچنین مدعی وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به اردوی تیم‌های ملی دعوت شوند.

طبق چرخه اعلام شده بود که هر کشتی‌گیری بتواند سهمیه المپیک را در گزینشی آسیایی بگیرد، به المپیک می‌رود. بعد از برگزاری این رقابت‌ها در بیشکک، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در دو وزن 74 و 97 کیلوگرم آزاد و همچنین علیرضا مُهمدی و امین کاویانی‌نژاد در دو وزن 77 و 87 کیلوگرم فرنگی قرار است در بازی‌های المپیک نمایندگان ایران باشند.

با این وجود برخی بر این باورند که بعد از کسب سهمیه‌ها، مبارزه انتخابی باید تعیین‌کننده ملی‌پوش المپیکی باشد و پیرو پیگیری استان فارس برای برگزاری مبارزه انتخابی در وزن 77 کیلوگرم، استان مازندران هم تلاش می‎‌کند که در سه وزن 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد و همچنین 87 کیلوگرم فرنگی مسابقه انتخابی برگزار شود.

امید شایگان رئیس هیات کشتی مازندران در این‌باره گفت:« به فدراسیون نامه زدیم، در سه وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی و 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد، ناصر علیزاده، حسین اباذری و مجتبی گلیج به اردو دعوت شوند و در این رابطه درخواست‌مان را مکتوب به فدراسیون ارائه کرده‎ایم.»

او در پاسخ به این‌که با این درخواست، برنامه‌های تیم ملی به هم می‌ریزد، نگران این شرایط نیستید؟ ادامه داد:« ما درخواست خود را ارائه کردیم و به همین دلیل هم در فدراسیون حاضر شدم تا با علیرضا دبیر مذاکره کنم. امیدوارم که جواب قطعی بگیرم.»    


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری