فوتبال ایران

7073
شوالیه نه، او با سامورایی بودن راحت تر است!

۲۳ بازی در پرسپولیس ۶ گل، ۸ بازی در ژاپن ۶ گل!

شوالیه نه، او با سامورایی بودن راحت تر است!

گل هفتاد متری شهاب زاهدی در فوکاکا نتیجه واضح فارغ شدن از آن فشار و بروز استعدادهای ستاره ای بود که در ۸ بازی فوتبال ژاپن تقریبا همان عملکردی را ارائه داده که در ۲۳ بازی در فوتبال ایران ارائه کرده بود .

محمد قراگزلو/ در نخستین روزهای تابستان سال قبل و در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با وجود اصرار یحیی گل محمدی موفق نشده بود عیسی آل کثیر را حفظ کند و دیاباته و پریرا هم جدا شده بودند شهاب زاهدی را از اروپا برگرداند.

زاهدی هشت سال در فوتبال اروپا و لیگ های درجه دوم و سوم ایسلند، مجارستان و اوکراین بازی کرده و آمار گلزنی اش جالب توجه بود تا  هوادار پرسپولیس از این خرید خشنود باشند چرا که طی دو سال قبل از آن و در بازی‌های نقل و انتقالاتی بعضا نام زاهدی پیرامون پرسپولیس شنیده می شد اما رقم عجیب رضایتنامه او این انتقال را غیر ممکن جلوه می داد تا اینکه شرایط جنگی در اوکراین به کمک این باشگاه آمد و آنها موفق شدند مهاجمی که هشت سال قبل جایی در تیم اصلی نداشت را به عنوان یک ستاره و خریدی نسبتا پر سر وصدا جذب کنند.

شهاب زاهدی با لقب شوالیه به پرسپولیس آمد و در این باره حتی ویدئویی مخصوص با یک کار گرافیکی نسبتا جذاب برایش تهیه کردند اما اوضاع آنطور که هواداران فکر می کردند پیش نرفت.زاهدی در چهار بازی اول لیگ گل نزد و بعد از شروع ناامید کننده در لیگ قهرمانان بشدت تحت فشار قرار گرفت تا اینکه در دو بازی مقابل پیکان و گل گهر چهار گل زد.

درخشش در همین دو بازی فشار را تا حد زیادی از روی او برداشت اما روند گلزنی هایش دوباره قطع شد تا اینکه دوباره در دو باز آخر نیم فصل دو گل زد.شهاب در شروع نیم فصل دوم هم نمایش جالبی مقابل آلومینییم اراک و تراکتور نداشت و در همان یک نیمه بازی مقابل تراکتور گل مسلمی را نزد تا با انتاشر خبر جد ایی اش خیلی از هواداران پرسپولیس از این جدایی با توجه به حضور عیسی آل کثیر اصلا ناراحت نباشند و حتی از این جدایی استقبلل کنند بخصوص وقتی فهمیدند خود شهاب درخواست جدایی داده و باشگاه قصد داشته او را حفظ کند.

اما انتقال به فوتبال ژاپن برای شهاب عالی بود.او به عنوان اولین بازیکن ایرانی جی لیگ به تیم گمنامی پیوست که در سطح فوتبال آسیا چندان شناخته شده نیست اما ثبت آماری درخشان بار دیگر پرسپولیسی ها را به این فکر فرو برد که نکند شهاب زاهدی را مفت از دست داده باشیم؟

زاهدی در 17 بازی لیگ برتر و 6 بازی لیگ قهرمانان که بیش از 1500 دقیهق برای پرسپولیس بازی کرد 6 گل در یگ برتر و یک گل در لیگ قهرمانان زد و دو پاس گل هم داد اما حالا در 565 دقیقه بازی طی8 مسابقه شش گل زده و یک پاس گل داده است.این یعنی که شهاب از زیر فشار وحشتناکی که در فوتبال ایران و پرسپولیس داشت رها شده و در یک تیم گمنام ژاپنی مثل شرایطی که در اوکراین و مجارستان داشت راحت گل می زند.

زاهدی به عنوان یک لژیونر شاغل در فوتبال اروپا به ایران آمد و توقع هواداران پرسپولیس و رسانه ها از او باعث شد تحت فشار باشد کما اینکه حضور در پرسپولیس به صورت طبیعی عملکرد بازیکنان را تحت تاثیر قرار می دهد.او همچنین در مصاحبه تلویزیونی خود به این نکته اشاره کرد که فوتبال ایران به خاطر تاکتیک‌های تدافعی تیم های حریف گلزنی برای مهاجمان را دشوار می کند بخصوص وقتی شما مهاجم تیمی باشید که طی 7 سال اخیر 6 بار قهرمان شده و همه تیم ها می خواهند هر طور شده متوقفش کنند و مانع از پیروزی‌هایش شوند.

گل هفتاد متری شهاب زاهدی در فوکاکا نتیجه واضح فارغ شدن از آن فشار و بروز استعدادهای ستاره ای بود که در 8 بازی فوتبال ژاپن تقریبا همان عملکردی را ارائه داده که در 23 بازی در فوتبال ایران ارائه کرده بود .این یعنی که شوالیه پرسپولیس در نقش سامورایی راحت تر فوتبال بازی می کند و گل می زند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران