فوتبال ایران

7165
تعیین نتایج بازی خارج از مستطیل سبز

دومینوی افشاگری‌ها در فوتبال پایه ادامه دارد

تعیین نتایج بازی خارج از مستطیل سبز

مربیان رده های سنی پایه، در روزهای اخیر صحبت های جالب توجهی درباره وضعیت برگزاری این بازی ها مطرح کرده اند.

به گزارش ایران ورزشی، پس از کتک زدن داور در یکی از مسابقات فوتبال پایه تهران که منجر به تعطیلی موقت این مسابقات شد، محمد برزگر سرمربی مقاومت بسیج پرده از این حقیقت برداشت که برخی تماشاگران با خود سلاح سرد همراه دارند و داوران را تهدید می‌کنند.
در این میان، امین منوچهری در دومینوی دیگری از این دست افشاگری‌ها به فاجعه دیگری اشاره کرد. مربی سابق تیم فوتبال نونهالان استقلال گفت: «در سطوح پایه خیلی‌ها قبل از بازی تلاش می‌کنند نتایج را تعیین کنند، بنابراین تهدید، توهین و درگیری‌هایی که اصلاً مناسب فضای فوتبال پایه نیست، در همین راستا مشاهده می‌شود. در یکی از بازی‌ها، شاهد این بودیم که مربی حریف وقتی مهاجم یا بازیکنش به محوطه جریمه ما می‌رسید، با صدای بلند خطاب به او می‌گفت «خودت را زمین بینداز». یک بار که بازیکن حرفش را گوش کرد داور همان لحظه پنالتی را اعلام کرد. طبیعتاً وقتی بازیکن نونهالی چنین رفتارها و خشونتی را مشاهده کند، با همین تأثیرات منفی به سطح بالاتر فوتبال ایران می‌رود.»
او ادامه داد: «در فوتبال پایه بسیار موضوع عادی‌ای است که وقتی بازیکنی را در تست قبول نمی‌کنید، همان روز یا روزهای بعدتر باید به بستگان، آشنایان و... پاسخگو باشید و شاید حتی با شما درگیر شوند! در سطح نونهالان معمولاً خانواده‌ها به همراه بازیکن در محل بازی حاضر می‌شوند. واقعاً فصل گذشته بازی‌هایی وجود داشت که خود من و خانواده‌ها احساس امنیت جانی نداشتیم و چون آموزش مناسبی در این سطح صورت نگرفته، ممکن است با رفتارهای احساسی مواجه شویم.»
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران