کشتی و وزنه‌برداری

7216
بازی با ماجرای حذف دیوید تیلور

دروغ دوپینگ

بازی با ماجرای حذف دیوید تیلور

در حالی‌که خیلی از رسانه از دوپینگ آرون بروکس خبر دادند اما برخی از شواهد حکایت از این دارد، این خبر دروغی بیش نیست. باروکس دوپینگ نکرده و یا حداقل از سوی اتحادیه جهانی هنوز محرومیتی برای او در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایران ورزشی روز گذشته دو خبر عجیب درباره دیوید تیلور کشتی‌گیر 86 کیلوگرم آمریکا منتشر شد؛ دو خبری که هر کدام به نوعی عجیب و دور از انتظار بود. ابتدا اعلام شد که تیلور از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و قصد دارد از این پس به جای جان اسمیت در ایالت اوکلاهاما مربیگری کند. خبر دوم چند ساعت بعد از این منتشر شد و این‌بار اعلام شد که آرون بروکس به دلیل دوپینگ از سوی اتحادیه جهانی محروم شده و تیلور دوباره به ترکیب آمریکا بر می‌گردد. این خبر عجیب از سوی یک سایت نه چندان معتبر در ایالت آیووا منتشر شد. در خبری که منتشر شده، آمده آرون بروکس در مسابقات امیدهای جهان سال 2023 دوپینگ کرده و اتحادیه جهانی هم این موضوع را به مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا رسانده است! نکته عجیب ماجرا اینجاست که در خبر آمده که اتحادیه جهانی قبل از انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا این موضوع را به اطلاع فدراسیون آمریکا رسانده بود و نباید باروکس در این مسابقه به میدان می‌رفت.

این شایعه به طور وسیعی در رسانه‌های جهان دست به دست شد اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، بعید است، واقعیت داشته باشد. اگر باروکس دوپینگ کرده بود باید بلافاصله از سوی فدراسیون کشتی آمریکا از حضور در تمامی مسابقات منع می‌شد. وقتی نمونه ‌ Aورزشکاری هم مثبت اعلام شود تا آمدن جواب قطعی تمامی فعالیت‌های این ورزشکار به حال تعلیق در می‌آید.  این‌که او در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا کشتی گرفته یا دوپینگش واقعیت ندارد و یا این‌که فدراسیون کشتی آمریکا دچار یک تخلف فاحش شده که نمی‌تواند قابل باور باشد. ضمن این‌که اگر فدراسیون آمریکا در جریان این خبر بود، هرگز اجازه نمی‌داد تیلور خبر خداحافظی‌اش را اعلام کند. ضمن این‌که اتحادیه جهانی هم واکنشی نسبت به این خبر نداشته است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری