فوتبال جهان

7226
آنچه شاید ندیده باشید

پیروزی دورتموند از زاویه ای دیگر

آنچه شاید ندیده باشید

بوروسیادورتموند موفق شد پاری سن ژرمن را مثل بازی رفت یک بر صفر شکست دهد و برای نخستین بار بعد از یک دهه به فینال لیگ قهرمانان برود. به نکاتی از این بازی اشاره می کنیم که شاید مورد توجه قرار نگرفته باشد.

به گزارش ایران ورزشی، زردپوشان شب فوق العاده ای را پشت سر گذاشتند و بعد از بازی در زمین و در جایگاه ها جشن باشکوهی برگزار کردند. هر چقدر پاری سن ژرمن در این دو بازی فرصت سوزی کرد و نتوانست دروازه رقیب آلمانی را باز کند، تیم ادین ترزیچ فرصت طلبانه بازی کرد و با هوشیاری مانع از رسیدن رقیب به هدفش شد. جشن پایان بازی هم متناسب تیمی بود که انتظار نمی رفت حریف پاریسی ها شود. پایگاه هواداری دورتموند در سال های اخیر به خاطر شور و هیجان و احترامی که نسبت به بازیکنان دارد، مورد تحسین واقع شده است. سفر آنها به فرانسه با شادی بعد از بازی ارزش بیشتری پیدا کرد. بازیکنان هم در زمین نسبت به آنها ادای احترام و از حمایتشان تشکر کردند.

خوش شانسی دمبله

عثمان دمبله باید از شانسش تشکر کند که خطا روی بازیکن قرضی چلسی، یان ماتسن، مورد توجه دانیله اورساتو قرار نگرفت. بازیکن سابق بارسلونا که در یک چهارم نهایی برابر تیم سابق خود درخشید، مقابل دورتموند و به خصوص ماتسن با مشکل مواجه شد. این مدافع چپ 22 ساله شب فوق العاده ای در پاریس داشت اما اوایل نیمه دوم دمبله خطایی رویش مرتکب شد که مستحق اخراج بود اما او حتی کارت زرد هم نگرفت. اگر داور ایتالیایی او را اخراج می کرد، کار برای پاریسی ها خیلی سخت تر می شد.

تکل لحظه آخر هوملز

برای متوقف کردن کیلیان امباپه که یکی از بهترین های جهان است، باید کار ویژه ای انجام داد و متز هوملز اگرچه با 35 سال سن سرعت زیادی ندارد اما با واکنش عالی اش در آخرین لحظه هوش فوتبالی اش را ثابت کرد و تیمش را نجات داد. تکل او مانع از گلزنی ستاره سریع میزبان شد و پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم تنها گل بازی توسط هوملز زده شد.

دعوا در توییتر

تیم میهمان در پارک دو پرنس به آنچه می خواست رسید اما ادمین باشگاه آلمانی هم بیکار نبود و زخم پاریسی ها را عمیق تر کرد. در مارس 2020، باشگاه فرانسوی بعد از برد 2 بر صفر مقابل دورتموند و صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان تصویری از مهاجم سابق دورتموند، ارلینگ هالند منتشر کرد که تمسخرآمیز بود. حالا بعد از چهار سال پاشنه به سمت دیگر چرخیده و ادمین دورتموند با ریتوییت آن تصویر نوشت:«طعم خوبی دارد.» هزاران نفر از هواداران دورتموند هم از این پاسخ طعنه آمیز استقبال کرده اند.

تکنیک ماتسن

ماتسن در این بازی درخشان بود هم در دفاع هم در کار هجومی. اما یک لحظه نبوغ او در برابر وارن زایر امری مورد توجه خیلی ها قرار نگرفت. او در فضایی کنار خط گیر افتاده بود اما در چشم به هم زدنی خودش را خلاص کرد و همتای پاریسی را جا گذاشت. او با لایی زدن به امری تکنیک بالایش را نشان داد، از آن نوع که تنها بهترین ها توانایی اش را دارند آن هم برابر کسی که خودش باتکنیک است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان