فوتبال جهان

7228
دورتموند سوار بر شانس

به دنبال سومین قهرمانی اروپا

دورتموند سوار بر شانس

بوروسیادورتموند در مسیر سومین قهرمانی اروپایی اش قرار دارد. تیم آلمانی که در سال ۱۹۹۷ نخستین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، در سال ۱۹۶۶ نیز جام برندگان جام اروپا را به دست آورد که حالا دیگر وجود ندارد.

به گزارش ایران ورزشی، بوروسیادورتموند در سال 2013 نیز در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ویمبلی بازی کرد که برابر بایرن مونیخ شکست خورد.

ادین ترزیچ مربی دورتموند بعد از پیروزی برابر پاری سن ژرمن  گفت:«واقعا افتخارآمیز است، من واقعا خوشحالم، ما شایستگی رفتن به فینال را داشتیم. ما دو بار تیمی مثل پاری سن ژرمن را بردیم و باز هم کلین شیت کردیم. ما خیلی خوب شروع کردیم و آنها را از دروازه دور نگه داشتیم.»

مارکو رویس هم که قرار است در پایان فصل بعد از 12 سال از دورتموند جدا شود، گفت:«بیش از 10 سال گذشته و دوباره در فینال هستم. روز بعد از بازی هیچ کس نمی گوید چطور برنده شدند یا توپ چند بار به تیرک دروازه شان خورد، آنچه اهمیت دارد این است که به فینال رسیدیم.»

دورتموند در این بازی هم شانس را با خود داشت چون این تیم در طول فصل رکورد خاصی را در اختیار داشته و دارد. در لیگ قهرمانان این فصل، تیم های رقیب دورتموند 23 بار موقعیت های خطرناک روی دروازه این تیم ایجاد کرده اند و تنها 9 گل خورده اند یعنی 14 تا کمتر. ضمنا کار فوق العاده ای می طلبد که تیمی در پاریس در لیگ قهرمانان گل نخورد، این سومین بار در 39 بازی آخر خانگی پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان بود که نتوانستند گل بزنند.

متز هوملز با گلی که در این بازی زد، با سن 35 سال و 143 روز مسن ترین آلمانی تاریخ شده که در بازی های مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان