فوتبال ایران

7321
دژاگه از فوتبال خداحافظی کرد؟

اشکان اولین ایرانی لیگ پادشاهان

دژاگه از فوتبال خداحافظی کرد؟

وضعیت ادامه فوتبال اشکان دژاگه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

حامد جیرودی/ یکی از خبرهای جالبی که توجه علاقه‌مندان به فوتبال ایران را به خود جلب کرده، حضور اشکان دژاگه بازیکن سابق تیم ملی ایران، در مسابقات کینگزلیگ (جام‌ پادشاهان) است که به وسیله جرارد پیکه بازیکن سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا راه‌اندازی شده و بزرگانی چون نیمار، کاسیاس، توتی، ابراهیموویچ و ماریو گوتزه به‌عنوان مدیر در مسابقات حاضر خواهند بود و حالا دژاگه هم به عنوان اولین ایرانی حاضر در این مسابقات، در تیم ماریو گوتزه به میدان خواهد رفت.
لیگ پادشاهان از دسامبر سال 2022 با 12 تیم شروع به کار کرد. قالب هر تیم هفت نفره است و هر تیم می‌تواند تا 12 بازیکن داشته باشد. بازیکن شماره 12 هر هفته می‌تواند تغییر کند و تیم‌ها از بازیکنان میهمان استفاده کنند. با این حال، بهترین حالت استفاده از یک بازیکن حرفه‌ای به عنوان شماره 11 است. همچنین شماره پیراهن بازیکنان نیز می‌تواند از 0 تا 99 متغییر باشد.
این مسابقات در یک فضای بسته انجام می‌شود که هر مسابقه آن 40 دقیقه و هر نیمه 20 دقیقه است. بازی‌ها مانند واترپلو از خط دروازه آغاز می‌شود و پس از به صدا درآمدن زنگ، بازیکنان به وسط می‌روند. در جام پادشاهان، آفساید و کارت زرد و قرمز وجود دارد ولی تعویض‌ها نامحدود است. هر تیم می‌تواند برای بررسی صحنه‌ها درخواست VAR کند اما اگر مشخص شود درخواست آنها اشتباه بوده دیگر فرصتی برای این کار نخواهد داشت که این تصمیم برای جلوگیری از وقت‌کشی گرفته شده است. اگر بازی‌ها مساوی شود، به ضربات پنالتی می‌رود اما با فوتبال فرق می‌کند. بازیکن در مرکز زمین قرار می‌گیرد و پنج ثانیه وقت دارد گل بزند.
شاید بزرگترین تفاوت لیگ پادشاهان با فوتبال استفاده از کارت طلایی است. به این معنا که مربیان می‌توانند از بین پنج کارت انتخاب کنند اما برای آنها مخفی است. پنالتی فوری، حذف بازیکن رقیب از بازی به مدت دو دقیقه، شوت به نفع تیم، گل در یک دقیقه که دو برابر حساب می‌شود و امکان دزدیدن کارت طلایی حریف.
 نکته‌ای که درباره لیگ پادشاهان وجود دارد این است که بیشتر بازیکنان حاضر در آن بازنشسته هستند اما دژاگه هنوز به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی نکرده است. این بازیکن 37 ساله، آخرین بار در لیگ بیست و دوم برای فولاد بازی کرد و در این فصل در تیمی عضویت نداشت و حالا این سؤال وجود دارد که آیا او از فوتبال خداحافظی کرده یا خیر!


 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران