اخبار

7333
کاش نوشاد شاهکارش را کامل می‌کرد

لطف‌الله نسبی: نوشاد جاده صاف‌کن نیما برای سهمیه است

کاش نوشاد شاهکارش را کامل می‌کرد

نوشاد عالمیان، ملی‌پوش پینگ‌پنگ کشورمان در گرنداسمش با شکست لیانگ نفر چهارم رنکینگ جهان شاهکار دوره قهرمانی‌اش را رقم زد.

به گزارش ایران ورزشی؛دیداری که به قول جمیل‌الله لطف‌نسبی سرمربی تیم ملی کشورمان، اگر نوشاد در ضربات آخرش احساسی برخورد نمی‌کرد شاید این دیدار به جای 3-2 3  -صفر به نفع خودش تمام می‌شد و شاهکارش کامل می‌شد.

او درباره عملکرد نوشاد عالمیان می‌گوید: «نوشاد برای اولین بار به جمع 16 نفر برتر راه پیدا کرد. او که رقابت‌های مقدماتی را با نتایج قاطع 3 - صفر برده بود در مرحله حذفی هم توانست حریف چین‌تایپه‌ای را مغلوب نمایش خیره‌کننده‌اش کند. اما مقابل لیانگ‌پینگ بازیکن تیم ملی چین، قهرمان جهان و المپیک که فقط مقابل هم‌تیمی‌هایش باخته بود، آن‌قدر خوب عمل کرد که حتی می‌توانست بازی را سه سته تمام کند. در بازی آخر نیز می‌توانم بگویم نوشاد مقابل «ای شی دو» دیگر رقیب مطرح چینی‌اش فقط از نظر بدنی کم آورد و باخت.» سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه تأکید می‌کند: «به نظرم نوشاد در عربستان از لحاظ اعتماد به نفس و بحث روانی ثبات بیشتری پیدا کرده و در لحظات حساس عصبانی نشد و با آرامش بازی می‌کرد.» اما لطف‌الله‌نسبی با احساس خاصی از برد نوشاد مقابل لیانگ صحبت می‌کند: «آن‌قدر در این رقابت بک‌هندهای خوبی زد که لیانگ را دچار استرس کرد. او ضرباتش را در جاهای سختی از میز می‌زند. نوشاد می‌توانست بازی را 3 برهیچ کند ولی با عجله کردن درامتیازهای آخر دو گیم را واگذار کرد.» نوشاد عالمیان در لیست تیم ملی اعزامی به قهرمانی آسیای میانه است: «در این رویداد برادران گراسیمنکو ۲۷ ساله از قزاقستان اصلی‌ترین رقیب دو برادر هستند. بازیکنی که در رده 4 رنکینگ المپیک است. او اگر قهرمان هم شود سهمیه آسیای میانه را می‌سوزاند. این بازیکن بیشتر جاده صاف‌کن زایف قهرمان ازبکستانی است تا با شکست برادران عالمیان مسیر المپیکی او را هموار کند. همان‌طور که نوشاد را برای این می‌فرستیم که مسیر نیما را صاف کند. چون نوشاد اکنون در رنکینگ 9 است و از این طریق می‌تواند سهمیه بگیرد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار