توپ و تور

7334
عالمیان: هر اتفاقی ممکن است در المپیک بیافتد

گفت و گو با پینگ پنگ باز شگفتی ساز ایران:

عالمیان: هر اتفاقی ممکن است در المپیک بیافتد

با سرویسهایم حریفان را گمراه می کنم

نوشاد عالمیان،ملی پوش تیم پینگ پنگ بعد از درخشش در مسابقات گرند اسمش عربستان و شکست حریف چینی اش با رنک چهارجهان نگاهها را به سمت خود معطوف کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛نوشاد با وجود خلق این شگفتی معتقد است دیگر ایرانی ها از حریفان چینی ترسی ندارند و قادر به این هستند که به عنوان مدعی، خود را معرفی کنند.

*از سطح کیفی بازیها و عملکرد خود صحبت کنید؟

سطح این رقابتها خیلی خوب بود و بازیکنان مطرحی در عربستان حضور داشتند.خود من هم در این دور از بازیها پنج برد عالی بدست اوردم و توانستم به جمع 16 نفر برتر راه پیدا کنم.البته در بازی اخر هم بازی پایاپایی را مقابل شایدونگ بازیکن ۱۹ ساله چینی با رنکینگ ۱۵ جهان داشتم و شانس این را داشتم که به جمع هشت بازیکن برتر بروم اما خوب نشد.

*اقای جمیل لطف الله نسبی ،سرمربی تیم ملی معتقدند شما در بازی مقابل شایدونگ به لحاظ بدنی کم آوردید؟

من هشت روز بازی پشت سرهم انجام دادم .آنهم بازی های سنگین ،تازه رسیدم به جمع 16 نفر برتر.فکر می کنم در هیچ رشته ی ورزشی اینهمه فشار بر بازیکن وارد نمی شود.اگر مقابل این بازیکن  برنده شده بودم مطمئن باشید با شکست کره جنوبی به جمع 4 بازیکن برترگرند اسمش می رسیدم.

*الان دیگر می توان گفت نوشاد دیگر از رقبای چینی ترسی ندارد؟

نزدیک 20 سال است که پینگ پنگ بازی می کنم ،هر چند این ورزش مال شرق آسیایی هاست ولی خیلی از مسابقات بوده که توانستم مقابل رقبای شرقی برنده از میدان خارج شوم.من در کل با شرقی های آسیا خیلی راحت کار می کنم .تنها می توانم بگویم اگر امکانات عالی در اختیار ما بگذارند ملی پوشان خوبی داریم که می توانیم نتایج درخشانی کسب کنیم.

*لیگ فرانسه چقدر به آمادگی شما،نیما و امیر حسین هدایی کمک کرد؟

ما در این لیگ هر روز با بازیکنان قوی بازی می کنیم ولی نمی توان گفت تنها مسیر بهتر شدن ما اختصاص به این لیگ داشت بلکه اردوهای داخلی و تمرینات حرفه ای با آقای نسبی که بصورت مستمر ادامه دارد به ما کمک کرد تا بتوانیم رشد قابل توجهی داشته باشیم.آقای نسبی اینقدر در طول سال اردوها و تمرینات مناسبی برای ما می گذارد که در هر تورنمنت کمک شایانیث به ما می کند. البته که تمرین با پدر را نیز نمی توان نادیده گرفت.من و نیما سالهای زیادی با پدرم تمرین می کنیم.

*نوشاد به بک هند ها و سرویس هایش معروف است؟

همیشه سعی کردم در این خصوص کارم را بهتر کنم.سرویسهایم را گمراه کننده بزنم تا کار حریف را سخت کنم.

*شما الان رنک 8 المپیک را دارید و گویا قرار است در مسابقات آسیای میانه به کمک نیما بروید تا تعداد سهمیه های ایران را به عدد دو برسانید.به نوعی جاده صاف کن مسیر المپیکی شدن برادرتان هستید؟

تمام سعی ما گرفتن دو سهمیه برای المپیک پاریس است. امیدوارم در آنجا موفق عمل کنیم.

*از المپیک صحبت شد،آیا نوشاد می تواند به جمع چهارنفر برتر یا حتی مدال المپیک برسد؟

من بدنبال بردن قوی ترین بازیکنان هستم.احتمال هر اتفاقی هست.ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؛آنهم با درنظر گرفتن قدرت هر بازیکن.

*اکنون در ایران می توان گفت برادران عالمیان پشتوانه های خوبی در ایران دارند؟

بله،بازیکنان خوبی در ایران رشد کرده اند همانند امیر حسین هدایی،نوید شمس،بنیامین فرجی و محمد موسوی.اگر از آنها خوب نگهداری شود و امکانات عالی در اختیارشان قرار بگیرد مطمئن باشید آینده خوبی در انتظار پینگ پنگ ایران است.

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور