فوتبال جهان

7348
ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ در دربی حساس گلاسکو!

ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ در دربی حساس گلاسکو!

رقابت حساس دو تیم سلتیک و رنجرز در شهرآورد شهر گلاسکوی اسکاتلند، با برتری دو بر یک سلتیک به اتمام رسید.

به گزارش ایران ورزشی، در هفته سی و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اسکاتلند، دو تیم پایتخت‌نشین فوتبال این کشور یعنی سلتیک و رنجرز، در دربی اولدفرم به مصاف هم رفتند و این مسابقه حساس، با برتری دو بر یک سلتیک به اتمام رسید.
رقابت بین سلتیک و رنجرز، با توجه به سابقه تاریخی هواداران دو تیم، یکی از جذاب‌ترین شهرآوردهای فوتبال جهان محسوب می‌شود؛ مسابقه‌ای خصمانه که برای اولین بار در سال ۱۸۸۸ برگزار شد و از آن زمان تاکنون، به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات فوتبال بریتانیا از آن یاد می‌شود. می‌توان گفت دربی گلاسکو، بین تمام شهرآوردهای جهان بیش‌ترین ارتباط را با درگیری‌های مذهبی دارد. پیش از تأسیس باشگاه سلتیک، اکثریت جمعیت پروتستان کشور اسکاتلند با تفکرات ضد کاتولیک و ضد ایرلندی، از رنجرز حمایت می‌کردند. در سال ۱۸۸۸ اما باشگاه سلتیک در قسمت شرقی شهر و با هدف کمک برای جامعه فقیر کاتولیک شهر گلاسکو تأسیس شد تا یکی از درگیرانه‌ترین رقابت‌های فوتبال در کشور اسکاتلند شکل بگیرد‌.
این دو باشگاه که با اختلاف زیاد نسبت به سایر رقبا پرافتخارترین تیم‌های کشور اسکاتلند محسوب می‌شوند، هر سال در سه جام اصلی کشور یعنی لیگ برتر، جام حذفی و جام اتحادیه برای کسب عناوین مختلف رو به روی هم قرار می‌گیرند و لیگ امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. امروز و در هفته سی و ششم رقابت‌ها، سلتیک در ورزشگاه سلتیک پارک میزبان رقیب همشهری خود بود تا اختلاف خود در صدر با این تیم را به عدد ۶ برساند. این مسابقه جذاب و تماشایی، در نهایت با برتری دو بر یک سلتیک به اتمام رسید تا سبز و سفیدهای گلاسکو، در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ اسکاتلند فاصله خود با رنجرز را به عدد ۶ برسانند.
چهره اول این شهرآورد، جان لانداسترم بود؛ هافبک انگلیسی تیم رنجرز که یکی از بدترین نمایش‌های تاریخ دربی اولدفرم را به نام خود ثبت کرد. لانداسترم، ابتدا در دقیقه ۳۸ گل دوم سلتیک را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد و ۱۰ دقیقه بعد، با یک خطای خشن به طور مستقیم از زمین بازی اخراج شد تا متهم ردیف اول شکست رنجرز مقابل رقیب دیرینه خود باشد. سلتیک با این پیروزی، برای قهرمانی به تنها یک امتیاز از دو بازی آینده نیاز دارد و این، سومین قهرمانی برندان راجرز، سرمربی سابق لیورپول و لسترسیتی با سلتیک در لیگ اسکاتلند خواهد بود. دو تیم رنجرز و سلتیک، روز شنبه پنجم خرداد نیز در یکی دیگر از بازی‌های حساس این فصل فوتبال بریتانیا، فینال جام حذفی را برگزار می‌کنند.
 

انتهای پیام/
دیدگاه ها