فوتبال جهان

7355
پایان رویاپردازی کلوپ با درخشش سیتی

پایان رویاپردازی کلوپ با درخشش سیتی

با پیروزی چهار بر صفر منچسترسیتی مقابل فولام، لیورپول رسماً از کورس قهرمانی لیگ برتر انگلیس خارج شد.

به گزارش ایران ورزشی، با پیروزی چهار بر صفر منچسترسیتی مقابل فولام در هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس، شانس لیورپول برای قهرمانی در این فصل لیگ برتر انگلیس به صفر رسید.
نتایج ضعیف قرمزهای آنفیلد در هفته‌های اخیر، باعث عقب ماندن لیورپول از کورس قهرمانی لیگ برتر و رقابت با منچسترسیتی و آرسنال شده بود و حالا با نمایش درخشان شاگردان پپ گواردیولا در خانه فولام، لیورپول روی کاغذ نیز شانسی برای تغییر وضعیت در دو هفته پایانی لیگ ندارد. این اتفاق، به این معناست که یورگن کلوپ با همان یک قهرمانی لیگ در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰، لیورپول را ترک می‌کند. قهرمانی‌ای که پس از ۳۰ سال ناکامی، بار دیگر قرمزها را بر قله فوتبال انگلیس قرار داد.
منتقدان کلوپ، کسب تنها یک عنوان قهرمانی لیگ در ۹ فصل حضور سرمربی آلمانی روی نیمکت لیورپول را، برای تبدیل شدن وی به یک سرمربی اسطوره‌ای در تاریخ لیگ برتر کافی نمی‌دانند. انتقادی که با توجه به عملکرد سایر مربیان تاریخ لیگ، می‌تواند به جا باشد. سرالکس فرگوسن ۱۳ بار، پپ گواردیولا ۵ بار و آرسن ونگر و ژوزه مورینیو نیز ۳ بار لیگ برتر انگلیس را فتح کرده‌اند اما سوال این‌جاست که آیا توجه به یک جام کلوپ، می‌تواند معیار مناسبی برای قضاوت راجع به دوران حضور او در لیورپول باشد؟
اگر بخواهیم منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، کلوپ در دوره‌ای برای عناوین قهرمانی رقابت کرد که یک رقیب سرسخت و قدر مثل منچسترسیتی داشت، رقیبی با منابع مالی غنی و سرمربی‌ای به نبوغ پپ گواردیولا که کار رقابت را برای هر تیمی تبدیل به یک مأموریت غیرممکن می‌کرد. معلوم نیست که اگر یونایتد فرگوسن یا چلسی مورینیو همزمان با تیم گواردیولا در لیگ حضور داشتند، می‌توانستند به اندازه کلوپ در رقابت با سیتی موفق ظاهر شوند یا خیر اما تقابل کلوپ و پپ، در شش فصل اخیر تبدیل به یکی از نمادهای فوتبال مدرن شده بود. لیورپول کلوپ در فصل ۲۰۱۸/۱۹ با ۹۷ امتیاز و در فصل ۲۰۲۱/۲۲ با ۹۲ امتیاز، پشت سر سیتی از رسیدن به قهرمانی لیگ باز ماند؛ این در حالی است که قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس، در بهترین حالت موفق به کسب ۹۱ امتیاز خواهد شد یا منچستریونایتد در فصل ۱۹۹۶/۹۷، موفق شد فقط با ۷۵ امتیاز، عنوان قهرمانی را از آن خود کند!
مصدومیت‌های متعدد و جنگ با دو رقیب سرسخت مثل سیتی و آرسنال، کلوپ اجازه ندادند تا او با قهرمانی شیرین در لیگ و برابر شدن تعداد قهرمانی‌های لیورپول با بیست قهرمانی منچستریونایتد در سطح اول فوتبال انگلیس، بندر مرسی‌ساید را ترک کند اما بی هیچ حرف و حدیثی، میراث کلوپ در لیورپول با کسب ۸ جام مختلف و ایجاد کردن یک فرهنگ فوتبالی جذاب و تماشاگرپسند، در یادها خواهد ماند.
 
 

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان