فوتبال جهان

7372
قصه ماجراجویی فابرگاس در شمال ایتالیا

قصه ماجراجویی فابرگاس در شمال ایتالیا

باشگاه کومو با حضور سسک فابرگاس به عنوان یکی از سهام‌داران اصلی، چهره جدید فصل آینده سری آ ایتالیا خواهد بود‌.

ایلیا بهزاد اول- با پایان رقابت‌های سری بی فوتبال ایتالیا در روز شنبه، دو تیم صعود کننده به رقابت‌های فصل آینده سری آ مشخص شدند. تیم باسابقه پارما، به عنوان صدرنشین پس از دو فصل غیبت، بار دیگر جواز حضور در سطح اول فوتبال ایتالیا را کسب کرد و در کنار این تیم، صعود یک نام غافلگیرکننده توجه جهان فوتبال را به خود جلب کرد.
باشگاه کومو، یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های منطقه لومباردی ایتالیا، موفق شد برای اولین بار پس از ۲۱ سال، جواز حضور در رقابت‌های سری آ را کسب کند؛ داستان صعود کومو، یکی از جذاب‌ترین داستان‌های این فصل فوتبال اروپاست. سال ۲۰۲۱، مدیران یکی از گروه‌های صنعتی اصلی حضور اندونزی با نام جاروم به فکر سرمایه‌گذاری در فوتبال اروپا افتادند و برای این کار کومو را انتخاب کردند. خانواده آمریکایی-اندونزیایی هارتونو که مالک این شرکت بزرگ هستند، با کشت دخانیات در کشور اندونزی حدود ۱۹ درصد از سهام بازار دخانیات در جهان را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل، حال متمول‌ترین مالکان فوتبال در ایتالیا، با ۴۷ میلیارد دلار هستند.
مالکان متمول کومو، برای صعود به سطح اول فوتبال ایتالیا و شهرت بین اهالی فوتبال، از حضور اسطوره‌های مشهور فوتبال اروپا در تیم خود بهره بردند. در سال ۲۰۲۲، سسک فابرگاس برای پایان دوران پرافتخار بازی خود به کومو آمد و یک سال بعد، کار مربی‌گری خود در باشگاه را آغاز کرد. فابرگاس که برای مقطعی کوتاه سرمربی کومو در این فصل بود، به دلیل نداشتن مدرک A مربی‌گری به عنوان دستیار اوسیان رابرتز ولزی در هفته‌های پایانی فصل، کومو را همراهی کرد. هافبک سال‌های نه‌چندان دور آرسنال و بارسلونا، در کنار تیری آنری از سهام‌داران اصلی باشگاه کومو نیز هست و این دو نفر در کنار دنیس وایز، ستاره چلسی در دهه ۹۰ میلادی که رییس بخش فوتبالی باشگاه محسوب می‌شود، مثلث جذاب مدیریتی این باشگاه در فصل آینده سری آ خواهند بود. نداشتن مدرک مربی‌گری، اجازه نداد فابرگاس به عنوان نفر اول کادر فنی صعود با کومو را جشن بگیرد اما رسانه‌های ایتالیایی، او را به عنوان مرد اول صعود تاریخی کومو به سری آ معرفی می‌کنند.
در سال‌های اخیر با بازنشسته شدن نسل طلایی هافبک‌های فوتبال اسپانیا، شاهد حضور موفق این بازیکنان در کسوت مربی‌گری هستیم و اینطور که از شواهد پیداست، سسک فابرگاس نیز با سرمایه‌گذاری جالب توجه مالکان اندونزیایی کومو، در مسیر تبدیل شدن به یک سرمربی مطرح مانند میکل آرتتا، ژاوی و ژابی آلونسو قرار دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها