فوتبال جهان

7438
توفانی مثل اولدترافورد

تلاش بی فایده، استعاره ای از فصل شیاطین سرخ

توفانی مثل اولدترافورد

منچستریونایتد به دنبال گل تساوی برابر آرسنال بود که آسمان آبی اولدترافورد ناگهان به هم ریخت و رعد و برق و باران شدید درگرفت. این شرایط آب و هوایی استعاره ای از فصل شیاطین سرخ بود که امید برای رقابت با آرسنال و منچسترسیتی در کورس قهرمانی جای خود را به یک فصل ناامیدکننده دیگر داد.

در این سال ها رقابت میان منچستریونایتد و آرسنال در بالای جدول لیگ برتر بوده اما این بار تیم اریک تن هاخ باید نقش خرابکار را در کورس قهرمانی بازی می کرد که در نهایت نتوانست.

رابی ساویج هافبک سابق شیاطین سرخ بعد از تماشای ناکامی تیمش در رسیدن به گل تساوی گفت:«این یکی از بدترین تیم های تاریخ منچستریونایتد است.» در نهایت گل نیمه اول لئاندرو تروسار تفاوت میان دو تیم را رقم زد و آرسنال با سه امتیاز این بازی به صدر جدول رفت و کورس قهرمانی تا روز آخر ادامه خواهد داشت. روی کین، کاپیتان سابق یونایتد هم در شبکه اسکای گفت:«واقعا از بازی منچستر به خصوص در نیم ساعت آخر ناامید شدم. شرط می بندم آرسنال باور نمی کرد منچستر تا این حد بد باشد.»

در برنامه قبل از بازی، تن هاخ از بازیکنانش خواسته بود مبارزه کنند و به فکر جبران باخت 4 بر صفر هفته قبل برابر کریستال پالاس باشند اما از نظر کین خبری از این مبارزه نبود:«نیم ساعت آخر را ببینید، تصمیم گیری ها، یارگیری ها، پیداکردن هم تیمی، اشتباهات و زمین خوردن ها. همه راه می رفتند، هیچ کس از دیگری انتظاری نداشت. این یونایتد زیادی بد بود.»

یک باخت نزدیک به آرسنال نباید چندان بد باشد برای تیمی که هشتم است و 29 امتیاز کمتر از توپچی ها دارد. اما این چهاردهمین باخت فصل در لیگ برتر بود، بیش از هر تیم دیگری در نیمه بالای جدول که احتمال نگرفتن سهمیه اروپا در فصل آینده را افزایش داد.

آنها همچنین این فصل 9 بازی در خانه باخته اند که با رکورد قبلی باخت های خانگی شان در یک فصل برابر است و 82 گل در رقابت های مختلف خورده اند که بدترین آمار تیم از فصل 1971-1970 محسوب می شود.

وین رونی رکورددار گلزنی شیاطین سرخ نیز در شبکه اسکای اسپورتس گفت:«وقتی تیمی اینطور می بازد باید از مربی سوال کرد اما فکر می کنم بازیکنان هم باید به خود رجوع کنند، بعضی از آنها فقط می خواهند فصل تمام شود.»

آینده تن هاخ کاملا نامشخص است، یک سال از قرارداد او مانده اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که سر جیم راتکلیف، مالک جدید باشگاه که در ورزشگاه بود، شاید به تغییر فکر کند. مربی سابق آژاکس مصدومیت های متعدد این فصل را یکی از عوامل ناکامی تیمش می داند:«من دو سال است که اینجا هستم و فقط یک بار تمام بازیکنانم را در اختیار داشته ام، این مثل شناکردن است در حالی که دست ها را پشت خود گرفته اید و باید سعی کنید سرتان زیر آب نرود.»

با وجود مسائل این فصل، یونایتد پنجم خرداد در فینال جام حذفی بازی می کند اما حریف شان در آن بازی منچسترسیتی است که تن هاخ به خوبی می داند اگر می خواهد فصل را خوب تمام کند، به مبارزه خیلی بیشتری از بازیکنانش نیاز دارد.

از نگاه آمار

آرسنال برای نخستین بار بعد از سپتامبر 1998 سه بازی پشت سر هم در لیگ برتر برابر منچستریونایتد به پیروزی رسید، آنها همچنین برای چهارمین بار مقابل شیاطین سرخ دبل کردند، پیش از این در فصل های 1998-1997 و 2002-2001 و 2007-2006 موفق به این کار شده بودند.

آرسنال در این فصل 27 برد داشته و فقط دوبار بیشتر از این در یک فصل پیروز بوده، 1971-1970 29 پیروزی و 1931-1930 28 برد.

منچستریونایتد در این فصل 19 باخت در رقابت های مختلف داشته که بیشترین در یک فصل بعد از فصل 1979-1978 است که در آن فصل هم 19 بار شکست خوردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها