اخبار

7444
اینچه درگاهی با امید به بازسازی ژیمناستیک رئیس شد

ناظران جهانی مجمع انتخاباتی تأکید بر تغییر اساسنامه داشتند

اینچه درگاهی با امید به بازسازی ژیمناستیک رئیس شد

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک، به دلیل حساسیت بالای قضیه با حضور دو نماینده فدراسیون جهانی، با ۶۰ رأی زهرا اینچه درگاهی را برای ریاست چهارساله فدراسیون انتخاب کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛آندره فرانسیس نماینده ارشد و جراما دیاگو نماینده حقوقی فدراسیون جهانی به عنوان ناظر ویژه و با تأکید تغییر اساسنامه در آن حضور داشتند و در نهایت زهرا اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. زهرا اینچه‌درگاهی، عابد حقدادی و حبیب نوظهوری سه کاندیدای این دوره بودند.

قبلاً در مجمع انتخاباتی ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صلاحیت اینچه درگاهی تأیید نشده بود و او در مقابل، جلسه را ترک کرد و 24 عضو دیگر مجمع 1401 هم دنبال او رفتند. با وجود این انتخابات برگزار شد و عابد حقدادی با اکثریت آرا به عنوان رئیس انتخاب شد. اما پس از گذشت مدتی فدراسیون جهانی حقدادی را به عنوان رئیس به رسمیت نشناخت‌ و در نهایت انتخابات ابطال شد تا اینچه درگاهی بعد از کش و قوس‌های زیاد دوباره به فدراسیون بازگردد. اتفاقات ژیمناستیک ایران، حساسیت فدراسیون جهانی را برانگیخت و همین مسأله هم باعث شد که مسئولان جهانی روی برگزاری مجمع انتخاباتی دیروز وسواس زیادی به خرج دهند تا جایی که برای جلوگیری از تعلیق آن برای برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر اولتیماتوم داده بودند.

اینچه درگاهی به عنوان اولین کاندیدا سخنرانی تندی کرد که تذکر رئیس مجمع محمد شروین اسبقیان را به همراه داشت. او در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود: «در دوره حضور من کمک‌های وزارت یک میلیارد بود که به ۵/۵ رسید و حالا به ۱۰/۵ رسیده که متأسفانه من نبودم تا از آن به خوبی استفاده شود. اکنون ۲۰ میلیارد بیشتر از مجلس گرفته‌ایم. بودجه کمیته المپیک هم افزایش پیدا کرد.»

در ادامه حبیب نوظهوری انصراف داد و عابد حقدادی با پیغام به وزیر انصرافش را اعلام کرد. در پایان این مجمع انتخاباتی هم اینچه‌درگاهی با ۶۰ رأی از ۶۶ رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد و بعد از انتخاب گفت: «کمی به عقب برمی‌گردیم و همه چیز را بازسازی می‌کنیم. امیدوارم در صحنه‌های بین‌المللی بدرخشیم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار