توپ و تور

7445
چهار پینگ‌پنگی راهی ازبکستان شدند

برای سهمیه انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

چهار پینگ‌پنگی راهی ازبکستان شدند

با ناکامی تیم ملی پینگ‌پنگ برای تصاحب سهمیه تیمی المپیک، حالا ندا شهسواری، مهشید اشتری، نوشاد عالمیان و نیما عالمیان به ازبکستان رفتند تا برای سهمیه انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با رقبایشان در آسیای میانه رقابت کنند.

به گزارش ایران ورزشی؛قهرمان مردان و زنان در این منطقه سهمیه انفرادی المپیک را بدست می‌آورد. این ورزشکاران را حمیده ایرانمنش و جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان همراهی می‌کنند. قرار است با سهمیه پاداش ویژه‌ای به ملی‌پوشان اهدا شود.

طبق قوانین فدراسیون جهانی ایران از چهار مسیر مختلف (کسب سهمیه تیمی مردان و زنان، قهرمانی در منطقه آسیای میانه، برترین رنکینگ در بین ورزشکاران مناطق آسیا و از طریق فهرست رنکینگ جهانی) پس از مشخص شدن کلیه نفرات از طریق مراحل فوق، تعدادی از ورزشکاران مرد و زن جهت تکمیل جدول ۶۴ نفره انفرادی المپیک، گزینش می‌شوند و حداکثر ۴ سهمیه انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را می‌توان بدست آورد. البته نوشاد عالمیان که دارای رنکینگ 9 المپیک است به احتمال فراوان سهمیه‌اش قطعی است اما باید منتظر شد و دید نیما هم می‌تواند این سهمیه را بگیرد یا نه.

البته جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان معتقد است که نیما با همراهی نوشاد می‌تواند دومین سهمیه را بگیرد.

تا این تاریخ بیشترین سهمیه انفرادی مربوط به المپیک ۲۰۱۶ ریو بوده که ایران با دو سهمیه در مردان و یک سهمیه در بانوان حضور داشته است و اولین المپیکی تنیس روی میز ایران نیز ابراهیم علیدخت بوده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور