المپیک و پاراالمپیک

7601
شوک باخت المپیکی‌های تکواندو

مدال طلا و نقره قهرمانی قهرمانی آسیا برای ایران

شوک باخت المپیکی‌های تکواندو

تیم ملی تکواندوی ایران در قهرمانی آسیا صاحب پنج مدال شد اما همه چیز تحت تاثیر باخت سه تکواندوکار المپیکی ایران بود.

به گزارش ایران ورزشی رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی دانانگ ویتنام برگزار می‌شود که پنج مدال طلا، نقره و برنز به نام ایران ثبت شد. در وزن 58- کیلوگرم مهدی حاجی موسایی و در وزن 87- کیلوگرم محمد حسین یزدانی دو مدال طلا و در وزن 73- کیلوگرم ملیکا میرحسینی و در وزن 87- کیلوگرم مهران برخورداری دو نقره‌ای ایران بودند.

سعید نصیری، متین رضایی و ابوالفضل زندی هم سه مدال برنز برای ایران به دست آوردند. نکته مهم این مسابقات شکست تکواندوکاران المپیکی ایران مقابل رقبای خود بود. از چهار تکواندوکار المپیکی ایران سه نفر در همان دور روز نخست مسابقات حذف شدند. ناهید کیانی که سید یک جدول 14 نفره این وزن بود، پس از استراحت در دور نخست به مصاف جونگ نماینده تایلند و در دور راند متوالی و با نتایج 3 بر یک و 2 بر یک مغلوب حریف خود شد تا وداعی زودهنگام با مسابقات داشته باشد.

حریف ناهید کیانی در رنکینگ فدراسیون جهانی حتی بین 50 نفر اول دنیا هم نیست. بعد از ناهید نوبت به مبینا نعمت‌زاده رسید تا در رقابت‌های وزن 49- کیلوگرم در مرحله یک‌چهارم نهایی  با شکست 2 بر یک مقابل نماینده ویتنام از دور مسابقات کنار برود. نفر سوم هم مهران برخورداری بود که در وزن 87- کیلوگرم با شکست مقابل محمد حسین یزدانی در فینال این وزن ، مدال طلا را از دست داد. شکست سه عضو المپیکی تیم ملی تکواندو آن‌هم دو ماه قبل از المپیک نگران کننده است. مشخص نیست چرا کادرفنی و فدراسوین تن به اعزام کسی مثل ناهید کیانی در وزن -53 کیلوگرم دادند. در حالی‌که او باید دو ماه دیگر در المپیک در وزن -57 کیلوگرم به روی شیاپ چانگ برود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک