المپیک و پاراالمپیک

7649
یک سال بدون مربی بودن کار دست امیری داد

راز از دست رفتن مدال پارادوومیدانی قهرمانی جهان

یک سال بدون مربی بودن کار دست امیری داد

حامد امیری برای دومین سال پیاپی با نظر هیات ژوری مدال طلای پارادوومیدانی را از دست داد. برخی دلیل این کار را یکسال بدون مربی بودن حامد می‌دانند.

به گزارش ایران ورزشی حامید امیری برای دومین سال پیاپی در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلای پارادوومیدانی جهان را با نظر هیات ژوری از دست داد.

سال گذشته وقتی برای اولین‌بار مدال طلای قهرمانی جهان را با اعتراض یک ایرانی از دست داد؛ هیات ژوری اعلام کرد؛ باید کلاس خود را تغییر بدهد اما تکرار این اتفاق در ژاپن باعث شده تا این سئوال برای همه پیش بیاید که چرا باید یک قهرمان دو سال پیاپی در مسابقات قهرمانی جهان توسط هیات ژوری نقره داغ شود.

حامد امیری در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان که به میزبانی ژاپن برگزار شد، با پرتاب 12.56 متر توانست به مدال طلای جهان برسد اما بعد با اعتراض تعدادی از شرکت کنندگان هیات ژوری این مدال طلا را پس گرفت.

ظاهرا دلیل این اتفاق تلخ را باید در تصمیم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و توانیابان جستجو کرد. جائی که به دلیل عدم حمایت مسئولان کمیته ملی پارالمپیک یکسال بدون مربی تمرین کرد.

حامد امیری شاید به لحاظ بدنسازی خودش دانش کافی برای آماده‌سازی را داشته باشد اما به لحاظ تکنیکی و فنی نیاز به یک مربی خوب دارد اما از آن‌جائی که نتوانسته ورودی پارالمپیک را کسب کند، مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک نبود و بدون مربی کار می‌کرد.

حالا نام او در لیست کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفته و تصمیم دارد بعد از بازگشت به ایران با یک مربی جدید برای پارالمپیک تمرین کند. شاید اگر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک در این یکسال هم خیلی سخت‌گیرانه نبود و شرایطی را برای حامد امیری فارهم می‌کرد که با یک مربی خوب تمرین کند، او حالا هم قهرمان جهان بود و هم رکورد جهان و پارالمپیک را تغییر داده بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک