منهای فوتبال

7650
اسدی: بازگشت به روزهایی طلایی میان‌بر ندارد

IOC به خاطر سهمیه جاده، وایلد کارت نداد

اسدی: بازگشت به روزهایی طلایی میان‌بر ندارد

مهری رنجبر/رسول اسدی رئیس فدراسیون اعتراف می‌کند دوچرخه سواری افت کرده است. به نظر او بازگشت به روزهای طلایی معجزه و راه میان‌بر ندارد، بلکه باید کار کرد.
*چرا به فرانک پرتوآذر وایلد کارت المپیک ندادند؟
چون ما یک سهمیه المپیک جاده داشتیم. IOC قانون مشخصی دارد که وقتی کشوری سهمیه داشته باشد، وایلد کارت نمی‌دهد. حتی به ما توضیح دادند و به سهمیه رنکینگ هم اشاره کردند اما رنکینگ پرتوآذر در حد سهمیه نبود و متأسفانه به او تعلق نگرفت. تنها راه مکاتبه کمیته ملی المپیک با IOC بود که ما همان اول با علم به احتمال کم رایزنی کردیم تا موازی با اقدامات ما انجام شد.
*چرا باید رکابزنان پا به سن گذاشته، در قهرمانی کشور از جوانترها جلو بزنند،؛ این یعنی دوچرخه‌سواری ما افت کرده؟
شکی نیست که دوچرخه‌سواری ما چند سالی است افت کرده. دوچرخه‌سواری ما برای بازگشت به روزهای طلایی باید مسیری طولانی طی کند. وقتی تیم‌ها منحل شدند، مسابقات داخلی چندین سالی کم شد، تجهیزات روز دنیا بموقع به تیم‌ها نرسید، افت می‌کند. شاید این حرف من کلیشه باشد که مدیران قبلی خرابی‌های زیادی به بار آوردند. نمی‌دانیم چقدر بتوانیم خرابی‌ها را درست کنیم. وقتی سیستم اداری، سازمان لیگ، آموزش و... اصولی باشد همه دست به دست هم می‌دهند و نتیجه‌اش مدال می‌شود. اما زمانی که آیین‌نامه سازمان لیگ مشکل دارد، ساختمان فدراسیون نیمه‌کاره است و بدهی زیاد داریم دوچرخه‌سواری عقب می‌افتد. حالا فدراسیون با یکی، دو سال قبل قابل مقایسه نیست، البته پروسه رسیدن به مدال، زمان‌بر است. برای پیشرفت معجزه و راه میانبر هم وجود ندارد.
* نتیجه بهتر مهدی سهرابی در مرحله اول تور ساکاریای ترکیه در مقایسه با جوانترها به چه چیزی برمی‌گردد؟
نمی‌توان گفت مهدی سهرابی با رده چهاردهمی در مرحله اول تور ساکاریا بهتر از بقیه نتیجه گرفته است. معمولاً در تورها باید صبر کرد چرا که همیشه نتایج و تورها مثل بقیه رشته‌ها نیست، بلکه کلی تفسیر می‌خواهد. شاید نتیجه یک ورزشکار در یک یا دو مرحله تور خوب نباشد، اما در کل در اختیار تیم بوده. پس از لحاظ فنی، نتایجی که می‌بینیم سطح ورزشکار را بازگو نمی‌کند.
* چطور ابراهیم فیروزی، داور بین‌المللی و رئیس سابق کمیته داوران والیبال، رئیس سازمان لیگ دوچرخه‌سواری شد؟
فیروزی 20 سال دبیرکل تور دوچرخه‌سواری آذربایجان بود، بنابراین با دوچرخه‌سواری غریبه نبود. از طرفی سازمان لیگ هم پست مدیریتی است و به خاطر آشنایی فیروزی با دوچرخه‌سواری و اینکه او متولی اصلی تور مهم ایران بود، از ایشان دعوت به همکاری کردیم.

*چطور رئیس فدراسیون قطر به ایران آمد؟

ما بعداز ارتباط خوبی که دوره سرپرستی ام با فدراسیون عراق پیدا کردم و محمد رجبلو را به عنوان سرمربی به آنها معرفی کردیم که آنها خیلی راضی هستند و از طرفی به فدراسیون قطر مشورت داده بودند تا از ما کمک بگیرند و به همین خاطر وقتی رئیس فدراسیون  قطر درخواست کمک کرد، او را برای توردوچرخه سواری مازندران دعوت کردیم. او هم امد و تفاهمنامه امضا کردیم تا اردوهایشان را در کمپ تیم های ملی ایران برگزار کنند. این تعاملات یک تیم مشترک قاره ای را استارت زد. از طرفی باعث می شود تا مرکز توسعه سنجش را توسعه دهیم. به نظرم اتفاقات خوبی رقم می خورد.

*این همکاری چه ره آوردی برای دوچرخه سواری ایران دارد؟

ما برای برگزاری تورهای بین المللی مشکل حضور تیم های خارجی را داریم ، با این تعامل تیم های خارجی تورهای بین المللی ما جور می شود. تیم عراق و ارمنستان در تور خز حضور داشتند. از طرفی حضور مربیان ایرانی در این کشورها هم یک جور سرمایه گذاری است. ذات فدراسیون  ها ارتباط بین المللی است برای کسب کرسی ها. از طرف دیگر حضور این تیم ها در کمپ ایران باعث توسعه دوچرخه سواری ایران می شود. در واقع فدراسیون ریل گذاری می کند و فدراسیونها هم باید از این فرصت استفاده کنند. سالهای قبل چنین مسائلی نبود . این ارتباطات به نفع فدراسیون ایران هم هست چرا که کم کم کمپ دوچرخه سواری و حتی پیست های ما هم مجهز می شود. هر چند زمان لازم دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال