توپ و تور

7652
برخورداری: حضور درجمع بهترین گلرها افتخار است

رقم فسخ قراردادم ۱۰۰ هزار یوروست

برخورداری: حضور درجمع بهترین گلرها افتخار است

سعید برخورداری لژیونر هندبال ایران یکی از ۵ کاندیدای بهترین دروازه‌بان این فصل لالیگای اسپانیاست.

پریسا غفاری /به گزارش ایران ورزشی؛او با برترین دروازه‌بانان هندبال جهان مثل گنزالو پرزد وارگاس، سنگربان تیم بارسلونا و تیم‌ملی اسپانیا، امیل نیلسن دروازه‌بان تیم بارسلونا و سنگربان تیم ملی دانمارک، میگل اسپینیا باشگاه کوئنکا و سنگربان تیم‌ ملی پرتغال و روبرتو رودریگز باشگاه گرانویرز و عضو تیم ملی اسپانیا رقابت دارد. برخورداری می‌گوید: «حضور دراین جمع برایش افتخار است.»

*بازهم در جمع بهترین دروازه‌بانان اسپانیا قرار گرفتی؟

خدا را شکر می‌کنم بعد از نیم فصل باز هم توانستم نظر مثبت کمیته فنی مسابقات را جلب کنم و در این لیست قرار بگیرم. از آنجا که سایت رأی‌گیری لالیگا فقط در حیطه قاره اروپاست و کاربران ایرانی قادر به رأی دادن نیستند، امکان اینکه من بهترین دروازه بان شوم، خیلی سخت است. اما همین‌که اسمم کنار بهترین‌های جهان؛ وارگاس و نیلسن از بارسلونا قرار گرفته خوشحال‌کننده است. باید بگویم بارسایی‌ها در اغلب پست‌ها شانس بیشتری دارند.

*چطور دو دروازه‌بان از بارسلونا؟ مگر از لحاظ حضور در دروازه تعداد سیوهای آنها را کم نمی‌کند؟

این دو دروازه‌بان به‌طور چرخشی بازی می‌کنند و تعداد بازی‌های کمتری به آنها می‌رسد ولی آمار سیوهای آنها بالاست.

*پیشنهاد جدیدی از تیم‌های دیگر نداری؟

از تیم‌های اروپایی و قطری پیشنهاد دارم ولی به‌دلیل اینکه تا 2026 با تیم «آدمار لئون» قرارداد دارم و رقم فسخ قراردادم 100 هزار یوروست برای هر تیمی سخت است که این مبلغ را پرداخت کند. من از زندگی در اسپانیا راضی هستم و تصمیم دارم تا پایان قراردادم در این تیم بمانم.

*وضعیت تیمت چطور است؟

تیمم در رده پنجم لالیگای اسپانیاست و در دوهفته مانده اگر بتوانیم جایگاه‌مان را حفظ کنیم یا بالاتر ببریم در فصل جدید به لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کنیم.

*شما جزو بهترین‌های اسپانیا هستید اما در جام ملت‌های آسیا به عنوان دروازه‌بان اصلی به میدان نرفتی.

در این 7 - 8 سال یاد گرفتم همیشه به نظر سرمربی احترام بگذارم که تیم یک دروازه بیشتر ندارد و مطمئناً گلر بهتر درون دروازه می‌ایستد. من در اردو و بازی‌های دوستانه قبل از تورنمنت آسیا، به شدت مریض شدم و نتوانستم عملکرد خوبی به نمایش بگذارم، پس مشخص است که فیکس نشوم. ولی امیدوارم در اسپانیا عملکردی داشته باشم تا هندبال ایران را به دیگران بشناسانم.

*رأی‌گیری بهترین‌ها به پایان رسیده؟

بله، ولی نتیجه آن در مراسم گالا دوشنبه هفته آینده اعلام می‌شود. در این نظرخواهی علاوه بر مردم، نظر سرمربیان، کاپیتان و مدیران تیم‌ها و اصحاب رسانه پرسیده می‌شود. کاش این سیستم رأی‌گیری را به لیگ ایران اضافه می‌کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور