فوتبال ایران

7713
حسین عبدی: در این مقطع لیگ باید درصد ریسک را پایین آورد

پرسپولیس مقابل هوادار در سیستم دفاعی‌اش مشکل داشت

حسین عبدی: در این مقطع لیگ باید درصد ریسک را پایین آورد

بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است خیلی مهم است که پرسپولیس برای موفقیت در بازیهای سرنوشت ساز پایان فصل بازیکنان به لحاظ مصدوم نشدن و محروم نشدن با ریسک کمتری در بازیهای بعدی ظاهر شوند .

ناصر قراگزلو/حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و بازیکن اسبق پرسپولیس در رابطه با اقداماتی که برای تیم خود انجام داده و البته تیم باشگاهی سابقش پرسپولیس صحبت‌های کاملاً فنی و جالب توجهی را مطرح می‌کند.
*در ابتدا از تیم ملی جوانان و اقداماتی که برای این تیم انجام دادید صحبت کنید.
در سفری که به چند شهر مختلف داشتم، تیم‌های پایه آنها را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دادم و در اردویی که با 26 بازیکن از دیروز (یکشنبه) آغاز کردیم، بازیکنان تیم‌های لیگ برتری را به دلیل حضورشان در بازی‌های حساس هفته‌های آخر دعوت نکردیم و سعی داریم فرصت را به بازیکنان جدیدتر بدهیم که خوشبختانه از آمادگی بالایی هم برخوردارند.
*درباره پرسپولیس و بازی حساسش مقابل استقلال خوزستان چه صحبتی دارید؟
به نظرم پرسپولیس آن قدر قدرتمند هست که بتواند از پس تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند به راحتی بر بیاید.
*اما کم پیش نیامده که تیم‌های ته جدولی به خاطر شرایط خطرناکی که دارند برای تیم‌های بزرگ مشکل‌ساز شوند؟
 معتقدم در همه لیگ‌ها این گونه است که تیم‌های ته جدولی از تیم‌های صدر جدولی در نیم فصل اول و در اوایل فصل راحت‌تر امتیازمی گیرند اما در نیم‌فصل دوم تیم‌های صدر جدول از تیم‌های ضعیف بهتر و راحت‌تر امتیاز کسب می‌کنند. به همین دلیل و فلسفه‌ای که گفتم معتقدم پرسپولیس قادر است با توانی که دارد در ورزشگاه آزادی در حضور تماشاگرانش حریفش را شکست دهد.
*خیلی‌ها می‌گویند سخت‌ترین حریف پرسپولیس در این سه هفته شمس آذر است. شما هم موافقید؟
 شمس آذر تیمی است که این فصل خیلی خوب کار کرده و با وجود اینکه اولین فصل حضورش را در لیگ برتر سپری می‌کند خیلی خوب ظاهر شده. به همین دلیل شاید سخت‌ترین بازی همان مسابقه باشد.
*البته مس رفسنجان هم که توانسته تراکتور و استقلال را هم در جام حذفی از گردونه رقابت‌ها حذف کند، حریف سرسختی در هفته آخر باشد.
برای موفقیت در حساس‌ترین مقطع لیگ باید ریسک را پایین آورد؛ به این معنی که بازیکنانشان را آماده و آنها را از محرومیت و مصدومیت دور نگه دارند که در این صورت حتماً می‌توان شرایط تیم را به بهترین شکل حفظ کرد.
*مشکل پرسپولیس را در بازی‌های اخیرش به لحاظ فنی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در بازی پرسپولیس مقابل هوادار این نکته را دیدم که پرسپولیس گل‌های زیادی را نزد و همچنین گل‌هایی را نخورد که اگر این موارد کنترل نشود کار خیلی سخت خواهد شد. به نظرم وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید یعنی سیستم دفاعی با مشکل مواجه است و کادر فنی حتماً باید این نقیصه را درست کند. تیم پرسپولیس خیلی خوب حمله می‌کند اما در سیستم دفاعی با مشکل مواجه است.
*درباره خط میانی پرسپولیس بعضی از کارشناسان معتقدند اوسمار باید از هافبکی مانند خدابنده‌لو بیشتر استفاده کند.
من درباره چیدمان صحبتی ندارم اما در بیشتر بازی‌های پرسپولیس که رصد کردم، این تیم مشکل دفاعی دارد و این نکته در مدل دفاع کردن تیم مشهود است.
*شانس کدامیک از دو تیم مدعی را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟
پرسپولیس باید به موفقیت‌هایش ادامه بدهد و شانس هم بر اساس لغزش نصیب تیم دیگر می‌شود.
*تیم نساجی ممکن است برای استقلال مشکل‌ساز شود؟
هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد و شاید در یک بازی اتفاقاتی رخ دهد که منتظرش بودید.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران