اخبار

774
حمله مورایس به طلسم یازده ساله

مصدومان پرشمار الاتحاد صعود سپاهان را تسهیل می‌کند؟

حمله مورایس به طلسم یازده ساله

سپاهان در زمین الاتحاد به یک امتیاز نیاز دارد تا به مرحله حذفی برسد.

سپاهان که از پنج بازی قبلی در لیگ قهرمانان آسیا 10 امتیاز دارد، امیدوار است که امشب با تساوی در خانه الاتحاد عربستان صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند. شاگردان مورایس از آلمالیق ازبکستان شش امتیاز و از نیروی هوایی عراق چهار امتیاز گرفتند، ولی بدشانسی بزرگشان این بود که نتیجه بازی رفت مقابل الاتحاد با تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع تیم عربستانی اعلام شد.

سپاهان همراه العین امارات و کاوازاکی ژاپن با 15 گل زده بهترین خط حمله مرحله گروهی را در اختیار دارد و در جده تیم دست و پا بسته‌ای نخواهد بود، ولی برای امتیاز گرفتن از مدافع عنوان قهرمانی لیگ عربستان آنها باید با تمرکز بالا و کم‌اشتباه باشند.

سپاهان برای این بازی هادی محمدی، مدافع میانی و جواد حسین‌نژاد، هافبک ملی‌پوشش را به دلیل محرومیت ندارد. انتخاب مورایس برای جانشینی محمدی به احتمال زیاد سیاوش یزدانی خواهد بود، ولی مشخص نیست در خط میانی از چه ترکیبی استفاده کند. رامین رضاییان با سه گل زده بهترین گلزن سپاهان در لیگ قهرمانان این فصل است و رضا اسدی و فرشاد احمدزاده هرکدام دو گل زده‌اند. این سه بازیکن در این بازی هم امید اصلی مورایس برای باز کردن دروازه الاتحاد هستند.

انتخاب نقشه بازی مورایس اهمیت زیادی در سرنوشت صعود سپاهان خواهد داشت. بازی تهاجمی به معنی فضای بیشتر در عمق دفاع است، در حالی که سپاهان با تساوی هم صعودش را قطعی می‌کند و بعید است که مربی پرتغالی تن به ریسک بدهد. البته او برنامه‌اش را لو نداد و گفت: «فرقی ندارد چند گل می‌زنید یا می‌خورید. نمی‌دانیم چه می‌شود اما باید خوب کار کنیم.»

الاتحاد با 9 مصدوم

الاتحاد فصل را با نونو اسپیریتو سانتو شروع کرد، ولی مربی مشهور پرتغالی به خاطر نتایج ضعیف اخراج شد و مارسلو گایاردو هدایت این تیم را به عهده گرفت. مربی جوان آرژانتینی که با وجود پیشنهادات پرشمار از باشگاه‌های اروپایی الاتحاد را انتخاب کرده هفته گذشته موفق شد با برتری دو بر یک در زمین آلمالیق صعود تیمش با 12 امتیاز را قطعی کند.

الاتحاد با تساوی هم سرگروهی‌اش را قطعی می‌کند، ولی گایاردو این روزها بیشتر نگران جام جهانی باشگاه‌ها است که هفته آینده در عربستان شروع می‌شود و این تیم در بازی اول با اوکلند سیتی نیوزیلند روبرو می‌شود. آنها همچنین پنجشنبه در لیگ عربستان هم با تیم ضمک بازی دارند.

آنچه کار گایاردو را سخت‌تر کرده، 9 مصدوم این تیم است. علاوه بر کریم بن‌زما، انگولو کانته و رومارینیو که مصدوم هستند، عبدالله الجدعانی، مدالله العليان، احمد شراحيلی، حسن كادش، عوض الناشری و سلطان الفرحان هم مصدوم هستند. مربی آرژانتینی در چنین شرایطی باید بازیکنانش را برای سه بازی تقسیم کند.

شناخت مورایس از میزبان

مورایس که سابقه مربیگری در فوتبال عربستان را دارد شناخت کاملی از فضای ورزشگاه جده دارد. او همچنین با تعدادی از ستارگان الاتحاد و البته گایاردو آشنایی دارد.

سرمربی سپاهان در نشست خبری گفت: «من در رئال مادرید بودم و گایاردو هم زمانی در این تیم کار می‌کرد. همه چیز به رهبری‌ تیم برمی‌گردد. الاتحاد چه با نونو اسپریتو و چه بدون او همیشه الاتحاد است. من در عربستان کار کردم و می‌دانم الاتحاد چه تیمی است و چه ارزش‌هایی دارد. می‌دانم هواداران در جده چقدر این تیم را دوست دارند و ما هم می‌خواهیم با این تیم رقابت کنیم.»

دستیار سابق مورینیو اضافه کرد: «یادم است الاتحاد بازیکنی به نام حامد عکیشا داشت. بازیکنان مختلفی از جمله عبدالله معیوف که بازیکن خودم بود. ما در برابر تیمی بازی می‌کنیم که بازیکنانش را می‌شناسم. کریم بن‌زما در رئال مادرید سه سال با من بود و فابینیو که مورینیو او را به بزرگسالان آورد و من زمان خیلی زیادی را با او گذراندم. ژوتا و بازیکنی مثل کانته که در چلسی با هم کار کردیم. باعث افتخار است در برابر این تیم  بازی کنیم. آن‌ها سخت یا آسان باکیفیت هستند و ما هم باید با کیفیت کار کنیم.»

سرمربی سپاهان درباره طلسم یازده ساله سپاهان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: «این مساله مرا مجبور می‌کند با خودم فکر کنم. بعد به خودم می‌گویم پس من اینجا چه کار می‌کنم؟ راهیابی به مرحله بعد یک دستاورد است و اینجا آمدیم تا به هدفمان برسیم. همه درها باز است تا بتوانیم به مرحله بعد برویم. اگر انجامش دهیم خوشحال می‌شویم و اگر نه به سال بعد فکر می‌کنیم.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار