فوتبال ایران

7755
معمار زاده :فوتبال ما را شخم بزنید شاید 70 درصدش درگیر فساد باشند

اوسمار طوری کار کرد که انگار یحیی نرفته است

معمار زاده :فوتبال ما را شخم بزنید شاید ۷۰ درصدش درگیر فساد باشند

پرسپولیس با دوسه گل اختلاف استقلال خوزستان را شکست می دهد

دروازه بان اسبق پرسپولیس از زوایای خاصی فساد در فوتبال را مورد ارزیابی قرار می دهد و معتقد است فساد در فوتبال بیشتر از ان چیزی است که مطرح شده است .

 

ناصر قراگزلو /میثاق معمار زاده دروازه بان اسبق پرسپولیس در گفت و گویی اختصاصی با سایت ایران ورزشی به بسیاری از مسائل مهم در رابطه با فوتبال ایران و شرایط تیم سابقش و شانس اش برای قهرمانی مطرح ساخت که نکات جالبی را در دل خود داشت .

*بازی های سه هفته پایانی پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید ؟

به نظرم بازیهای پرسپولیس در مجوع سخت تر از استقلال است و در این بین سخت ترین بازی پرسپولیس هم دیدارش با تیم شمس آذر است اما در طرف مقابل تیم استقلال هم بازی بسیار دشواری مقابل نساجی پیش رو دارد که احتمال از دست دادن امتیاز در ان بازی زیاد است.با این وجود من با توجه به قدرت پرسپولیس این حرف را می زنم که پرسپولس بازی‌های به مراتب سخت تر از تیم شمس آذر را برده از این رو اگر با تمام قدرتش ظاهر شود این تیم هم نمی تواند سد راه پرسپولیس شود .

*فشار قهرمانی بر روی چه تیمی بیشتر است ؟

من فکر می کنم نگه داشتن صدر خیلی سخت است از این رو استقلال کار سخت‌تری از این حیث دارد و فشار قهرمانی بیشتر روی دوش سرمربی و بازیکنان این تیم است که باید در هر بازی پیروز شده و صدر را برای خودشان نگه دارند که این مساله فشار روانی زیادی را برتیم صدرنشین وارد می سازد .

*بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

به نظرم پرسپولیس با دو سه گل اختلاف از سد تیم استقلال خوزستان می گذرد و تیم اهوازی توانایی ایستادگی در مقابل تیم پرسپولیس که جمعی از بهترین های ایران را در اختیار دارد نخواهد داشت . در این بین اگر نساجی هم از استقلال امتیاز بگیرد یا این تیم را شکست دهد شرایط بسیار خوبی برای قهرمانی پرسپولیس و افزایش شانس اش برای قهرمانی به وجود خواهد آمد .پرسپولیس تیم خوبی است و شاخصه اش این است که وقتی گل می خورد هم راحت گل می زند و به بازی باز می گردد .نکته ای که پرسپولیس را از سایر تیمها متمایز کرده است .

*به نظرتان تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده می شود ؟

شاید دو هفته ای که پیش روداریم تکلیف قهرمان مشخص شود. البته نقش بازیهای دو تیم خصوصا استقلال مقابل نساجی و پرسپولیس مقابل تیم شمس آذر بیشتر از دیدارهای دیگرشان موثر خواهد بود .

*در رابطه با بازی قبلی پرسپولیس انتقادات زیادی به خاطر موقعیت های گل زیادی که از دست دادند و موقعیت گل هم زیاد به حریف دادند از شاگردان اوسمار مطرح شد.

آن بازی را به دقت دیدم . هوادار ابتدای بازی پرس از جلو کرد و فشار زیادی را برروی پرسپولیس وارد ساخت اما تیمش در ادامه از لحاط بدنی افتاد به همین دلیل هم پرسپولیس در ادامه خیلی توانست از کانال های کناری فشار بیاورد و موقعیت های زیادی را کسب کند . در این بین اگر عیسی زودتر گل می زد شرایط خیلی فرق می کرد. به همین دلیل هم ما نباید بازی با هوادار را برای بازیهای دیگرمان ملاک قرار بدهیم چون بعید  می دانم شرایط آن بازی در بازی های دیگر پرسپولیس تکرار شود که موقعیت زیاد پیدا کنند و آنها را از دست بدهند .پرسپولیس هم مدافعان وسط خیلی خوبی دارد که ممکن است در یک بازی در طول فصل این اتفاق بیفتد که تمرکز شان زا از دست بدهند و کیفیتی را که از انها انتطار می رود ارایه ندهند .

*در رابطه با بهترین های پرسپولیس در این فصل برروی چه بازیکن یا بازیکنانی نطر دارید ؟

من اورونوف را خیلی خوب دیدم .امید عالیشاه را هم بسیار تاثیر گذار ارزیابی کردم .بازیکنی که هر وقت به بازی گرفته شد بهترین تاثیر گذاری را از خود ارایه داد .

*در رابطه با اوسمار چه نظری داری؟

اوسمار با توجه به شرایطی که پرسپولیس بعد از رفتن یحیی داشت و همه از آن ترس داشتند با حضور اوسمار خوب نتیجه گرفت و روند مثبتی داشت .اوسمار به لحاظ فنی خوب کار کرد و همه استرس ها را از تیم و هواداران برداشت و به گونه ای کار کرد که انگار یحیی نرفته است .

*در رابطه با بحث فساد در فوتبال که از چندی پیش به شکل گسترده ای راه افتاده و همه فوتبال ما را تحت تاثیر خودش قرار داده چه نقدی داری ؟

من اعتقاد دارم اگر فوتبال ما را شخم بزنید و کنکاش دقیقی در آن انجام دهید این مساله یه این موضوع باز نمی گردد که فقط فساد به چهار پنج نفر بازگردد بلکه شایداگر به طور دقیق بررسی شود شاید 70 درصد این فوتبال را در بربگیرد که در ابعاد مختلفی فعالیت دارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران