فوتبال جهان

7817
سرمایه‌گذاران آمریکایی، مالکان جدید باشگاه اینتر

سرمایه‌گذاران آمریکایی، مالکان جدید باشگاه اینتر

باشگاه اینتر ایتالیا به صندوق آمریکایی اوکتری واگذار شد.

به گزارش ایران ورزشی، صبح امروز به طور رسمی مالکیت اکثریت سهام باشگاه اینتر میلان ایتالیا به شرکت آمریکایی اوکتری واگذار شد.
در حالی که باشگاه اینتر ایتالیا با مدیریت استیون ژانگ سرمایه‌گذار چینی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذاشت، این مالک چینی نتوانست از پس بدهی ۳۷۵ میلیونی خود به صندوق آمریکایی اوکتری برآید و بنابراین ۹۹,۶ درصد سهام باشگاه اینتر، به این صندوق آمریکایی واگذار شد. شرکت اوکتری، اولین مالک آمریکایی تاریخ باشگاه اینتر میلان ایتالیا خواهد بود‌.
شرکت چینی در سال ۲۰۲۱ وامی به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو از صندوق اوکتری آمریکا گرفته بود و قرار بود تا امروز این وام با بهره‌اش پرداخت شود اما با عدم پرداخت این وام، مالکیت باشگاه اینتر از استیون ژانگ و شرکای او گرفته شد. ژانگ در سال ۲۰۱۶ مالکیت اینتر را برعهده گرفته بود و اینتر در این هشت سال، توانست به دو قهرمانی سری آ ایتالیا برسد. بر اساس شایعات، یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی به خرید باشگاه اینتر علاقه‌مند است و ممکن است با صندوق آمریکایی اوکتری برای خرید اینتر وارد مذاکره شود.
فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه اینتر در پنجره پیش رو، زیر نظر جوزپه ماروتا مدیر ورزشی باشگاه ادامه دارد و احتمال فروش اینتر به خریداران جدید نیز هست. در سال‌های اخیر، مالکان آمریکایی فوتبال جهان مثل خانواده گلیزر در منچستریونایتد، تاد بولی در چلسی و گروه FSG در لیورپول نتوانسته‌اند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند و باید دید وضعیت اینتر پس از این تغییر مالکیت به چه شکل پیش می‌رود.

انتهای پیام/
دیدگاه ها