منهای فوتبال
7949
سفر پرحاشیه ۴۴ دوومیدانیکار به بصره
تیمی که بدون انتخابی، با اتوبوس رفت
حضور تیم دوومیدانی ایران در غرب آسیا بدون حاشیه نبود.
تیم 44 نفرهای که عصر دیروز زمینی راهی بصره شد؛ تیمی که ترکیبش بدون رکوردگیری انتخاب شد تا به قول پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون، هزینه برگزاری انتخابی، صرف اعزام و تجربهاندوزی دوومیدانیکاران در مسابقات غرب آسیا شود. درحالیکه این قضیه خیلی از مربیان و ورزشکاران جامانده را ناراحت کرده است. حتی بعضی از ورزشکاران مدعی شدهاند با پرواز به آبادان میروند تا از آنجا زمینی به بصره بروند، اما باز هم فدراسیون به بهانه سفر دستهجمعی ورزشکاران این موضوع را وتو کرد. درحالیکه راه زیاد و خستگی روی آمادگی دوومیدانیکاران تأثیر زیادی میگذارد. محمد ارزنده عضو کمیته فنی و مربی یکی از معترضان به این قضیه است. او میگوید: «تیم برای غرب آسیا بدون انتخابی بسته شده است. انتخابی 12 اردیبهشت ماه را لغو کردند و بعد با فشار بعضی بچهها برای یکسری مواد انتخابی فرمالیته برگزار کردند. 44 ورزشکار را با دو اتوبوس اعزام میکنند. امنیت سفر زمینی بچهها را چه کسی تأمین میکند؟ اگر برای یکی از بچهها اتفاقی بیفتد چه کسی جوابگوست، معتمدی یا مطیعی سرپرست فدراسیون؟ میگویند دلیل مخالفت فدراسیون با سفر پروازی تعدادی از ورزشکاران به آبادان این است که دیگر نمیتوانند جوابگوی بقیه باشند و بقیه اعتراض میکنند. به خاطر اینکه اعتراضی نباشد باید همه به تهران بیایند تا با اتوبوس به بصره بروند.»
با این حال پژمان معتمدی سرپرست فدراسیون دوومیدانی معتقد است تنها به خاطر جلوگیری ازهزینه زیاد و تجربهاندوزی تعداد زیاد ورزشکاران سفر زمینی انجام میشود: «جمعیت زیاد است و از طرفی تهران پرواز مستقیم به بصره ندارد و باید به نجف میرفت و بعد مسافت 4 ساعته را تا بصره زمینی میرفتند. همین باعث میشد که هزینهها چندبرابر شود، درحالیکه ما میخواستیم نقش حمایتی فدراسیون را اعمال کنیم و بزرگترین اعزام دوومیدانی را داشته باشیم، بنابراین هزینه چندبرابری را صرف تجربهاندونزی بچهها کردیم وگرنه برای این تعداد هزینه روزانه 60 دلار برای هر نفر رقمش سربه فلک میکشید. حتی قطار هم نمیشد و تیم باید در چند گروه میرفت. با پرواز هم باید چارتر می گرفتیم .ما از نظر بودجه صرفهجویی کردیم و تیم را با دو اتوبوس vip از مرز شلمچه راهی بصره میکنیم. هیچ کسی حمایت ما را ندیدکه خواستیم جمعیتی از دوومیدانی کاران با خارجی ها رقابت کنند.» نکته جالبتر اینکه هیچکدام از مسئولان فدراسیون تیم را همراهی نمیکنند، درحالیکه معمولاً در سفرهای پروازی فدراسیونها پای ثابت سفرها هستند.
انتهای پیام/
با این حال پژمان معتمدی سرپرست فدراسیون دوومیدانی معتقد است تنها به خاطر جلوگیری ازهزینه زیاد و تجربهاندوزی تعداد زیاد ورزشکاران سفر زمینی انجام میشود: «جمعیت زیاد است و از طرفی تهران پرواز مستقیم به بصره ندارد و باید به نجف میرفت و بعد مسافت 4 ساعته را تا بصره زمینی میرفتند. همین باعث میشد که هزینهها چندبرابر شود، درحالیکه ما میخواستیم نقش حمایتی فدراسیون را اعمال کنیم و بزرگترین اعزام دوومیدانی را داشته باشیم، بنابراین هزینه چندبرابری را صرف تجربهاندونزی بچهها کردیم وگرنه برای این تعداد هزینه روزانه 60 دلار برای هر نفر رقمش سربه فلک میکشید. حتی قطار هم نمیشد و تیم باید در چند گروه میرفت. با پرواز هم باید چارتر می گرفتیم .ما از نظر بودجه صرفهجویی کردیم و تیم را با دو اتوبوس vip از مرز شلمچه راهی بصره میکنیم. هیچ کسی حمایت ما را ندیدکه خواستیم جمعیتی از دوومیدانی کاران با خارجی ها رقابت کنند.» نکته جالبتر اینکه هیچکدام از مسئولان فدراسیون تیم را همراهی نمیکنند، درحالیکه معمولاً در سفرهای پروازی فدراسیونها پای ثابت سفرها هستند.
انتهای پیام/