کشتی و وزنه‌برداری

7961
جنگ فرنگی در بوداپست

استقبال قهرمانان کشتی جهان و المپیک از مسابقات دارای رنکینگ مجارستان

جنگ فرنگی در بوداپست

اسامی کشتی‌گیران حاضر در مسابقات دارای رنکینگ مجارستان روی سایت اتحادیه جهانی قرار گرفته که حکایت از حضور قهرمانان جهان و المپیک در این مسابقات دارد.

به گزارش ایران ورزشی مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ‌دار مجارستان با استقبال گرم قهرمانان جهان و المپیک روبرو شده است. این مسابقات نیمه خرداد در بوداپست استارت می‌خورد و تیم ملی کشتی فرنگی هم در دو وزن 60 و 67 کیلوگرم به دنبال برگزاری انتخابی است. در کنار این‌که تکلیف دو وزن المپیکی کشتی فرنگی ایران باید در مجارستان مشخص شود، در برخی از اوزان رودرو شدن قهرمانان کشتی با رقبای اصلی آن‌هم در دو ماه مانده به المپیک بسیار عجیب است.


غیرالمپیکی‌های آسان


چهار وزن غیر المپیکی کمترین اهمیت را در این مسابقات داشتند. در وزن 55 کیلوگرم الدانیز عزیزلی آذربایجانی، نوگزاری تسورتسوما گرجستانی و پویا دادمرز معروفترین چهره‌ها هستند. کلا چهار نفر در این وزن حضور دارند که برای افزایش امتیاز تلاش می‌کنند. در وزن 63 کیلوگرم انس باشار از ترکیه و مراد ممداف آذربایجانی مهمترنی رقبای میثم دلخانی در مجارستان هستند. میثم دلخانی که طلای جهان در 2021 نروژ را کسب کرد، به دنبال تثبیت جایگاهش در ترکیب تیم ملی است. در 82 کیلوگرم اشکان سعادتی در وزن غیر المپیکی فقط یک رقیب دارد؛ گلا بولکاوادزه از گرجستان. دانیال سهرابی سال گذشته در وزن 67 کیلوگرم کشتی گرفت. مشخص بود که وزن زیادی را برای رسیدن به سر وزن قهرمانی جهان در صربستان کم کرده اما کادرفنی تیم ملی زیر بار این حرف نرفت اما حالا تصمیم گرفته سهرابی به وزن 72 کیلوگرم برود تا مشخص شود که سال گذشته هم کادرفنی بیخود زیر بار این حرف نرفت.


سه وزن المپیکی بیخیال


در سه وزن 87، 97 و 125 کیلوگرم کادرفنی برنامه چندانی برای المپیکی‌ها ندارد. مهمدی و میرزازاده که اصلا به مجارستان اعزام نشدند. و فقط هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم به مجارتسان آمده که فقط به فکر قرعه راحت در المپیک است. هیچکدام از حریفان اصلی ساروی به مجارتسان نمی‌آیند؛ نه حریف کوبایی و نه حریف ارمنی. در 125 کیلوگرم هیکی نابی به همراه صباح شریعتی و رضا کایالپ به مجارستان می‌آیند. از ایران فردین هدایتی اعزام می‌شود اما میهان لوپز همچنان غایب است. در 87 کیلوگرم محمودی اعزام می‌شود که فقط به فکر پشتوانه‌سازی در این وزن هستند.


انتخابی در حضور قهرمانان جهان


مهدی محسن نژاد و امیررضا ده‌بزرگی در وزن 60 کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک باید باهم در مجارستان انتخابی بدهند. رقابت آن‌ها برای دوبنده تیم ملی با چاشنی رقابت با ستاره‌های نامدار کشتی دنیا همراه می‌شود. فومیتا از ژاپن به همراه کیم دائه هون از کره‌جنوبی و ویکتور سیبانو از مولداوی مدعیان نامدار این وزن هستند. این یعنی هر کدام به یکی از این مدعیان برخورد کنند باید با المپیک خداحافظی کنند. بعید است این انتخابی چندان عادلانه باشد. جمال ولی زاده هم در قالب تیم پناهندگان راهی این مسابقات می‌شود.


جنگ جهانی


در 67 کیلوگرم محمد رضا گرایی قهرمان جهان و المپیک باید در مجارستان انتخابی بدهد اما مدعی اصلی این وزن سانچس است که سال گذشته به مدال طلای جهان رسید و طلای المپیک را در کارنامه دارد. اگر در مجارستان گرایی و سانچس کوبایی به هم برخورد کنند، به سود کشتی ایران نیست. سانچس از کوبا، ختسوریانی از گرجستان، گرایی و اسماعیلی از ایران و سوگابه از ژاپن مدعیان این وزن هستند. گرایی و اسماعیلی به دنبال دوبنده تیم ملی هستند اما باید پی رقابت با قهرمان جهان و المپیک را به تن بمالند.


نبرد با قهرمان جهان در انتخابی


محمدعلی گرایی به دنبال دوبنده تیم ملی در پاریس است اما کار آسانی نیست. او باید در مجارستان قهرمان شود تا شانس رقابت با امین کاویانی‌نژاد را پیدا کند. سنان سلیمانوف از آذربایجان و لری لومادزه از گرجستان و زولتان لوای مجار به همراه برهان آکبوداک از ترکیه به بوداپست می‌آیند. در کنار گرایی، محمد رضا مختاری هم به مجارستان می‌آید. کاپیتان تیم ملی در تصمیمی غیر حرفه‌ای باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی، سه قهرمان جهان را شکست بدهد. این انتخابی هم عادلانه نیست؛ یا نباید به گرایی شانس می‌دادند و یا راه بهتری انتخاب می‌کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری