فوتبال ایران

7966
شیرمحمدی: پرسپولیس نباید اشتباه استقلال را مرتکب شود

دلیل باخت استقلال برنامه‌ریزی سرمربی‌اش بر اساس نتیجه رقیب بود

شیرمحمدی: پرسپولیس نباید اشتباه استقلال را مرتکب شود

بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است اتهاماتی که سر مربی تیم رقیب بر پرسپولیس وارد ساخته بی اساس است واوسمار بی حاشیه و بازیکنانش تحت تاثیر این مسائل قرار نمی گیرند .

ناصر قراگزلو/حسن شیرمحمدی، حملات سرمربی رقیب را در خصوص شرایط ممتاز فعلی پرسپولیس بی‌تأثیر دانسته و می‌گوید اگر سرمربی استقلال بازی خود مقابل نساجی را برده بود، بدون شک آن حرف‌ها را در خصوص رئیس فدراسیون و داور و... مطرح نمی‌ساخت.
 
*چرا جو خاصی بعد از برد پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان به وجود آمده؟

من چند روز پیش هم پیش‌بینی کرده بودم که اگر پرسپولیس برنده شود و شرایط در صدر تغییر کند حتماً علیه پرسپولیس جوسازی می‌کنند. من نمی‌دانم چرا سرمربی تیم رقیب این همه اتهام وارد ساخته در حالی که هیچ کدام از آنها درست نیست؛ ضمن اینکه اگر استقلال برده بود قطعاً هیچ‌کدام از این حرف‌ها و اتهام‌ها هم وجود نداشت. در فوتبال باید خوب بازی کنی و برنده شوی تا بدون حرف و حدیث قهرمان شوی، در غیر این صورت وقتی نتیجه نمی‌گیری نباید به تیم رقیب که بهترین بازی و نمایش را ارائه داده و بازیِ باخته را برگردانده، حمله کنی.
*بعد از اینکه پرسپولیس سه گل خورد، شوکه نشدید؟
واقعا غافلگیر شدم چون سه گل روی اشتباهات خودمان خوردیم اما با سه تعویض عالی و تاکتیکی که اوسمار انجام داد ورق برگشت. مثلاً وحید امیری نشان داد تمام نشده و هنوز هم حرف برای گفتن زیاد دارد. تیم وقتی رو به جلو حرکت کند امیری قادر است بهترین نمایش را ارائه دهد.
*به نظرتان بازی پرسپولیس مشکل داوری داشت؟
من نمی‌دانم وقتی بازیکن حریف لیز می‌خورد و پای بازیکن پرسپولیس را می‌زند، نباید کارت بگیرد؟ مثل این می‌ماند که شما ملاحظه نکنید و ماشین‌تان به ماشین دیگر بزند، آن زمان می‌توانید مدعی شوید که اتفاقی نیفتاده؟ قطعاً در آن زمان باید جریمه شوید و خسارتی هم که زده‌اید به شکل کامل بپردازید.
*فکر نمی‌کنید فشارها از سوی تیم رقیب روی داوری‌ها و مسائل دیگر در دو بازی آخر پرسپولیس تأثیر‌گذار باشد؟
من امیدوارم پرسپولیس اشتباه استقلال را مرتکب نشود و حواسش فقط به بازی‌های خودش باشد چون پرداختن به حاشیه‌ها و چیزی که رقیب دنبالش است، فقط پرسپولیس را از مسیر اصلی خودش دور می‌کند؛ به همین دلیل به اوسمار و شاگردانش می‌گویم که دو بازی را ببرید و قهرمان شوید تا مأموریت‌تان را به نحو احسن انجام بدهید و اصلاً کاری به موارد حاشیه‌ای و چیزی که رقیب‌تان دنبال آن است، نداشته باشید. پرسپولیس تیمی است که فصل قبل سه‌گانه برده و در این چند سال دائماً قهرمان بوده. به همین دلیل هواداران به قهرمانی‌اش عادت کرده‌اند. استقلال زمانی از برد دور شد که حواسش به بازی پرسپولیس بود و بازی خودش را براساس نتیجه رقیبش تنظیم کرد. حالا سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است و باید قهرمان شود تا بعد از، از دست رفتن جام حذفی، در لیگ قهرمانی دیگری را تقدیم هوادارانش کند.
* در خصوص حریفان پرسپولیس در دوبازی پایانی‌اش چه نظری دارید؟
از هواداران پرسپولیس می‌خواهم مثل بازی با استقلال خوزستان ایستاده تیم محبوبشان را تشویق کنند و تحت تأثیر بعضی از موارد قرار نگیرند؛ فقط از اوسمار و بازیکنانشان حمایت کنند و حوصله داشته باشند. در این صورت پرسپولیس هم اگر مثل نیمه دوم بازی قبل باغیرت و باتعصب و حساب‌شده بازی کند، حتماً برنده خواهد شد و باید مقابل شمس آذر طوری بازی کند و برنده شود که کار به اما و اگر در بازی آخر کشیده نشود.
*تیمی که سابقه گل زدن به آن را دارید، در فینال به العین باخت.
بله؛ یوکوهاما همان تیم نیسان ژاپن است که من در بازی رفت‌مان با پرسپولیس به این تیم در ژاپن گل زدم و به نتیجه تساوی 1-1 رسیدیم. در بازی برگشت هم به دلیل اینکه لژیونر شده بودم، همراه پرسپولیس نبودم اما جدا از این حرف‌ها یوکوهاما باخت چون اخراجی داد و کار برایش مقابل العین خیلی سخت شد.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران