کشتی و وزنه‌برداری

8021
گزارش مالی و فنی مجمع فدراسیون کشتی؛ پنج ستاره واقعی

گزارش مالی و فنی مجمع فدراسیون کشتی؛ پنج ستاره واقعی

فدراسیون کشتی مجمع سالیانه خود را برگزار کرد. در این مجمع گزارش مالی و فنی ارائه شد که همین گزارش باعث شده تا این فدراسیون تفاوت فاحش خود را با سایر فدراسیون‌ها نشان بدهد.

به گزارش ایران ورزشی مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی روز یکشنبه با حضور محمد شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و غلامرضا نوروزی نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع گزارش عملکرد مالی و فنی فدراسیون در سال 1402 ارائه شد که با رای قاطع اعضای مجمع مورد حمایت قرار گرفت اما مهمترین قسمت ماجرا این بود که نشان داد کشتی ایران در حال حاضر با این عملکرد مالی در بین سایر فدراسیون‌ها سرآمد است.

گزارش عملکرد فدراسیون کشتی چه در بحث فنی و چه در مسائل مالی تفاوت آشکار این فدراسیون را با سایر فدراسیون‌ها نشان داد. فدراسوین‌هایی که بعضا عنوان پنج ستاره هم گرفتند اما دستشان در تمامی عناوین بین‌المللی خالی ماند اما حالا گزارشی که در مجمع تائید شده ، نشان می‌دهد که کشتی؛ فدراسیون پنج ستاره واقعی بوده و هر چقدر علیرضا دبیر برای دریافت بودجه جنجال به پا کرده به همان اندازه هم کار کرده است.

در این مجمع ابتدا به عملکرد فنی فدراسیون در سال 1402 اشاره شد، قهرمانی همزمان در رده سنی نوجوانان و جوانان کشتی آزاد و فرنگی در آسیا و جهان و همچنین قهرمانی بزرگسالان در آسیا و نایب قهرمانی در جهان در هر دو رشته آزاد و فرنگی نشان از عملکرد قابل قبول کشتی دارد. کشتی ایران در سال 1402 ، ۱۳۹ مدال طلا، ۹۶ مدال نقره و ۱۰۴ مدال برنز کسب کرد تا در بین تمامی رشته‌های ورزشی سرآمد باشد.

ادامه ساخت‌سازها و افزایش جمعیت آماری کشتی تا 400 هزار نفر ادامه این گزارش بود اما اوج این گزارش به مسائل مالی برمی‌گشت. جائی که حکایت از رشد 75 درصدی نسبت به سال 1401 دارد.

گزارش مالی فدراسیون نشان از عملکرد مالی 423 میلیارد تومانی در سال 1402 دارد که نشان از رشد 75 درصدی نسبت به سال قبل‌تر دارد. کشتی ایران در سال 95 نزدیک به 29 میلیارد تومان عملکرد مالی داشت و این یعنی در هشت سال این عملکرد بیش از 15 برابر شده است.

در سال 98 که علیرضا دبیر فدراسیون کشتی را در اختیار گرفت، عملکرد مالی کشتی به 39 میلیارد تومان هم نرسید اما حالا در کمتر از پنج سال این رقم بیش از 10 برابر شده است. این در بین تمامی فدراسیون‌های ورزشی یک رکورد است. نکته مهم عملکرد مالی کشتی این است که طبق اعلام رسمی رئیس فدراسیون کشتی در این مجمع کمتر از یک چهارم این مبلغ را وزارت ورزش و جوانان پرداخت کرده است. در کنار این فدراسیون کشتی 23 میلیارد و 500 میلیون تومان از کمیته ملی المپیک دریافت کرده که با توجه به بودجه 510 میلیارد تومانی کمیته ملی المپیک تقریبا 5 درصد این بودجه به کشتی رسیده است. در حالی‌که کشتی در 12 وزن بازی‌های آسیایی هانگژو 10 مدال گرفت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری