فوتبال جهان

8130
بزرگترین کامبک های یورو

روز شمار یورو

بزرگترین کامبک های یورو

روز شمار ایران ورزشی تا آغاز مسابقات یورو ۲۰۲۴

به گزارش ایران ورزشی، این روز ها اگر بحث کامبک مهیج مطرح می شود، همه یاد بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان می افتند، از این دست بازی ها در فوتبال دنیا کم نبوده و به همین بهانه در آستانه شروع مسابقات یورو، مروری بر بزرگ ترین کامبک های استقلال خواهیم داشت.

 

نیمه نهایی 1960: فرانسه 4-5 یوگسلاوی

بازی افتتاحیه افتتاحیه مسابقات قهرمانی اروپا، دیداری را رقم زد که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد؛ یک 15 دقیقه انتهایی بازی، 4-2 جلو بود اما یوگسلاوی فقط برای سه گل،  به پنج دقیقه زمان نیاز داشت.
 

نیمه نهایی 1976: یوگسلاوی 2-4 آلمان غربی

آلمان در عرض 30 دقیقه با دو گل عقب افتاد و قهرمان جام جهانی 1974، در آستانه حذف از یورو بود اما به لطف تعویض طلایی ژرمن ها و با هت تریک دیتر مولر، آلمان 4 بر دو به پیروزی رسید.

 

نیمه نهایی 1984: فرانسه 3-2 پرتغال

کامبک روی کامبک، پرتغال که توانسته بود پس از دریافت گل از فرانسه قدرتمند، به بازی بازگردد، با کامبک مجدد خروس ها دوباره عقب افتاد و کاپیتان پلاتینی با دو گلی که به ثمر رساند، فرانسه را از شکست نجات داد.
 

2000 مرحله گروهی: یوگسلاوی 3-3 اسلوونی

در 30 دقیقه مانده به پایان بازی، اسلوونی 3-0 پیش افتاد و پس از اخراج سینیشا میهایلوویچ یک بازیکن اضافه نیز داشت اما با این حال، یوگسلاوی آن را با گل های دقایق 67، 70 و 73 از پیش رو برداشت تا ده نفره کامبک بزند.

مرحله گروهی 2000: پرتغال 3-2 انگلیس

بعد از اینکه پل اسکولز و استیو مک منمن در 18 دقیقه آغازین بازی سه شیر ها را 2-0 جلو انداختند، انگلیس به نظر می رسید کار را تمام کرده اما  لوئیس فیگو و ژائو پینتو به درستی قبل از پایان نیمه گل های دریافتی را پاسخ دادند و پاس عالی روی کاستا به نونو گومز اجازه داد تا یک پیروزی شگفت انگیز رقم بخورد.
 

2000 مرحله گروهی: یوگسلاوی 3-4 اسپانیا

اسپانیا مرده و دفن شده به نظر می رسید؛ شاگردان خوزه آنتونیو کاماچو برای صعود به برد نیاز داشتند اما با ورود به وقت اضافه، 3-2 از یوگسلاوی ده نفره عقب افتادند. امید به اردوی لاروخا با پنالتی گایزکا مندیتا بازگشت و سپس آلفونسو پرز آن ها به جام بازگرداند!


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان