فوتبال ایران

8170
آقای مرادی چرا تماشاگران روی سکوهای نا امن نشستند؟

انتخاب بد سازمان لیگ در بازی مهم

آقای مرادی چرا تماشاگران روی سکوهای نا امن نشستند؟

نظارت ضعیف و جلال مرادی در جریان بازی موجب شد تماشاگران پرسپولیس در نقاط ناامن ورزشگاه بنشینند و بازی در شرایط ملتهبی و نگران کننده‌ای به پایان برسد.

به گزارش ایران ورزشی، دربازی‌های مهم و تاثیرگذاری لیگ برتر معمولا از ناظرانی استفاده می‌شود که قابلیت کافی برای اداره چنین بازی‌هایی را داشته باشند. از جمله مواردی که در انتخاب ناظر نقشی کلیدی ایفا می‌کند این است که فرد انتخاب شده توانایی نظم بخشی و آرام کردن محیط برای برگزاری یک بازی مهم را داشته باشد.

برای بازی پرسپولس و مس رفسنجان که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، اما سازمان لیگ انتخاب درستی نداشت و فردی را به عنوان ناظر این بازی برگزید که خود بار‌ها در متن حواشی ریز و درشت قرار گرفت.


جلال مرادی که پیش‌تر سابقه کتک زدن تماشاگران را در کارنامه خود دارد و حتی بار‌ها به درگیری با اصحاب رسانه نیز پرداخته و با بزرگان فوتبال نیز جنگ های رسانه‌ای داشته، در این بازی نیز عملکرد مطلوبی نداشت و در کمال شگفتی در همان ابتدای مسابقه پرسپولیس و مس با عوامل برگزاری مسابقه به درگیری و جر و بحث لفظی پرداخت و صحنه‌های زشت و نامناسبی را در همان بدو شروع مسابقه رقم زد.  
مرادی درجریان بازی مهم پرسپولیس و مس نیز کنترل مناسبی روی افراد غیر مسئول که گا‌ها وارد زمین می‌شدند نداشت و به جای انجام امور محوله بیشتر به درگیری با عوامل اجرای و همکاران خود می‌پرداخت که این موضوع سبب به وجود آمدن حاشیه‌های متعددی در جریان بازی شد.

اوج فاجعه آنجا بود که مرادی در جریان این بازی بدون توجه به اینکه تماشاگران در نقاط ناامن و نامناسب ورزشگاه نشسته‌اند اجازه داد بازی دنبال شود و مشخص نبود اگر اتفاق ناگواری برای یکی از تماشاگران رخ می‌داد چه فاجعه‌ای را به دنبال داشت. در جریان برگزاری جشن پرسپولیس نیز افراد غیر مسئول پیرامون سکوی قهرمانی حضور داشتند که مرادی در کنترل این افراد نیز ناکام بود و روز بسیار بدی را از لحاظ نظارت پشت سر گذاشت.

به هرحال لازم است سازمان لیگ در انتخاب ناظران خود دقت بیشتری انجام دهد و با استفاده از افرادی که قدرت کنترل و مدیریت در برگزاری یک بازی بزرگ را داشته باشند، جلوه بهتری به مسابقات لیگ برتر ببخشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران