فوتبال جهان

8173
فینال لیگ قهرمانان اروپا به روایت آمار

فینال لیگ قهرمانان اروپا به روایت آمار

قهرمانی رئال مادرید در اروپا، نکات آماری مختلفی داشت.

ایلیا بهزاد اول/ شب گذشته در فینال لیگ قهرمانان اروپا، تیم رئال مادرید موفق شد با دو گل از سد دورتموند عبور کند و به پانزدهمین قهرمانی خود در فوتبال اروپا برسد.
برخلاف پیش‌بینی‌ها، تیم ادین ترزیچ در ورزشگاه ومبلی دست و پا بسته نبود و در نیمه اول موفق شد با تاکتیک‌های درست و تحلیل دقیق از نقاط قوت و ضعف رئال، بازی درخشانی را به نمایش بگذارد. عملکرد دورتموند در خط دفاعی و جلوگیری از پرس مهاجمان رئال مادرید به قدری خوب بود که کهکشانی‌ها، موفق نشدند در نیمه اول حتی یک شوت به سمت چارچوب دروازه حریف شلیک کنند. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ بود که یک تیم در نیمه اول فینال لیگ قهرمانان اروپا، موفق به زدن شوت در چارچوب نمی‌شود‌. در نیمه اول، دورتموند تنها ۳۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما هفت بار دروازه رئال را تهدید کرد در حالی که شاگردان آنچلوتی، فقط دو شوت به سمت دروازه حریف داشتند.
همچنین با ۱.۶۸ امید گل، میزان امید گل خلق شده تیم دورتموند در نیمه اول بیش‌ترین میزان خلق موقعیت در یک نیمه فینال لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۱۴ تاکنون محسوب می‌شود که برای زنبورها، آماری امیدوارکننده است. آن هم با ترکیبی که هر ۱۱ بازیکن آن اروپایی بودند؛ آخرین بار، خود دورتموند در فینال سال ۲۰۱۳ مقابل بایرن با یازده بازیکن اروپایی در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر شده بود.
در نیمه دوم اما تصمیمات کارلو آنچلوتی و تجربه ستاره‌های رئال، به جسارت دورتموند چربید و رئال مادرید برای اولین بار در تاریخ خود، بدون حتی یک شکست به عنوان قهرمانی اروپا رسید. رئال مادرید پس از بارسلونا در فصل ۲۰۰۵/۲۰۰۶ دومین تیم اسپانیایی تاریخ است که بدون شکست به قهرمانی اروپا می‌رسد. 
بخشی دیگر از آمار و ارقام مربوط به رقابت شب گذشته رئال مادرید و دورتموند:
*کارلو آنچلوتی با پنج قهرمانی در اروپا پرافتخارترین مربی تاریخ مسابقات است. او سه جام با رئال مادرید کسب کرده تا در کنار زیدان برای رئال و باب پیزلی برای لیورپول، بیش‌ترین جام را برای یک تیم کسب کرده باشد.
*دورتموند از پنج فینال آخر خود در رقابت‌های فقط به یک برد رسیده؛ تنها قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی مقابل یوونتوس در سال ۱۹۹۷.
*تونی کروس، لوکا مودریچ، دنی کارواخال و ناچو فرناندز با شش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، به رکورد اسطوره رئال مادرید یعنی پاکو خنتو رسیدند.
*لوکا مودریچ با ۳۸ سال و ۲۶۶ روز سن، مسن‌ترین قهرمان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت که در بازی فینال به میدان می‌رود.
 

انتهای پیام/
دیدگاه ها