ورزش جهان

8313
فوتبال افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی

فوتبال افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی

تیم ملی فوتبال افغانستان شانس صعود به جام ملت‌های آسیا را دارد.

به گزارش ایران ورزشی، روز گذشته تیم ملی فوتبال افغانستان دست به یک کار بزرگ زد و موفق شد مقابل قطر، تیم قهرمان آسیا به تساوی بدون گل برسد.
 
کسب یک امتیاز برای افغانستان مقابل قطر، یک دستاورد تاریخی محسوب می‌شود؛ آن هم درست شش ماه بعد از قهرمانی قاطعانه عنابی‌ها در جام ملت‌های آسیا. درست است که قطر در این مسابقه با ترکیب اصلی خود حاضر نشد اما با توجه به فاصله فوتبال دو کشور و وضعیت اقتصادی کشورهای قطر و افغانستان، کسب این یک امتیاز نیز برای شاگردان اشلی وستوود انگلیسی موفقیتی بزرگ است. با این تساوی، حالا تیم ملی فوتبال افغانستان فرصت این را دارد تا با کسب امتیاز در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی مقابل کویت، به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا صعود کند.
 
در هفته پایانی رقابت‌های گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، قطر صدرنشین میزبان هند خواهد بود و افغانستان به مصاف کویت خواهد رفت. در این گروه هند و افغانستان ۵ امتیازی هستند و کویت با ۴ امتیاز، شانس حضور در دور بعدی را دارد و در صورت صعود افغانستان به مرحله بعدی، این کشور برای اولین بار در تاریخ جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را کسب می‌کند. افغانستان به دلیل شرایط نامساعد، در عربستان سعودی از رقبای خود میزبانی می‌کند.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های ورزش جهان