مصاحبه

8319
پیشکسوت استقلال قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت

شکوری: عملکرد استقلال قابل تقدیر است

پیشکسوت استقلال قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت

هادی شکوری،پیشکسوت باشگاه استقلال گفت‌و‌گویی را با ایران ورزشی در خصوص کلیات این فصل انجام داد.

به گزارش ایران ورزشی، با پایان رقابت‌های لیگ بیست و سوم ، پرسپولیس با کسب ۶۸ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و استقلال نیز با جواد نکونام در ۶۷ امتیاز کسب کرد که از ۷ تیم قهرمان یک دهه اخیر لیگ برتر کشورمان، بیشتر بوده است.
هادی شکوری،پیشکسوت باشگاه استقلال گفت‌و‌گویی را با ایران ورزشی در خصوص کلیات این فصل انجام داد.


-ابتدا دیدگاه کلی خودتان را از لیگ بگویید.

در لیگ امسال واقعا شاهد رقابت جذابی برای کسب عنوان قهرمانی بودیم ، قهرمانی را به تیم پرسپولیس و هوادرانش تبریک می گویم، همچنین به بازیکنان، کادرفنی، مدیر عاملان سابق و فعلی و تمام ارکان استقلال بابت عملکردشان در لیگ برتر خسته نباشید می گویم. استقلال امسال با وجود مشکلاتی که پشت سر گذاشت، عملکردی بسیار خوبی از خود به ثبت رساند و امیدوارم تحت مالکیت جدید، برای فصل آِینده یک تیم قدرتمند روانه رقابت های لیگ برتر شود.


-در لیگ امسال شاهد حضور مربیان جوانی بودیم، از جمله جواد نکونام که اولین تجربه حضور روی نیمکت استقلال را پشت سر گذاشت، نظرتان در خصوص حضور پر رنگ این مربیان جوان چیست؟

حضور مربیان جوان باعث هیجان انگیز تر شدن لیگ برتر می شود و به نظرم این روند باید تسریع شود، حتی فدراسیون می تواند قانونی تصویب کند که ملی پوش سابق بعد از پایان دوره های مربیگری در تیم های لیگ برتر به کادرفنی اضافه شوند تا هم کسب تجربه کنند و هم ایده جدید وارد فوتبال شود.


-به نظر می رسد که حضور مربیان جوان در جوانگرایی هم نقش زیادی داشته باشد، همان طور که آقای شجاعی برای اولین بار به آرشا بازی داد.

مسعود چون خودش از مربیان جوان ما است، به آرشا اعتماد کرد تا او در سن 17 سالگی تجربه حضور در لیگ برتر را کسب کند. آرشا در این سن تجربه حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان هم کسب کرده و به نظرم این روند جوان گرایی در تیم ملی که توسط آقای قلعه نویی آغاز شده، بسیار اتفاق مثبتی برای فوتبال ما است. دیر یا زود باید از برخی از اسامی گذر کنیم و تغییر نسل فوتبال مان را انجام دهیم.

 

-نکته جالب اینکه آرشا محصول آکادمی استقلال است اما به تیم هوادار رفت و استقلال برای جذب دروازه بان دوم از تیم هوادار نزدیک 10 میلیارد هزینه کرد. چرا باشگاه به سرمایه های خود در فوتبال پایه بی توجه است؟

متاسفانه این موضوعات ضعف ریشه ای فوتبال ما است، باشگاه باید از سرمایه های خود در رده پایه استفاده کند، تا آن ها در سال های آینده ستاره تیم استقلال باشند اما این موضوع در فوتبال ما رخ نمی دهد. این موضوع هم از نظر اقتصادی به سود باشگاه ها است و از نظر بازیکن سازی می تواند کمک حال باشگاه ما باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه