فوتبال جهان

8363
آیا زمان ترک سیتی توسط گریلیش فرا رسیده است؟

بعد از خط خوردن از فهرست انگلیس برای یورو

آیا زمان ترک سیتی توسط گریلیش فرا رسیده است؟

امیرمحمد سلطانپور/ بعد از حضور به عنوان یار تعویضی در بازی تدارکاتی تیم ملی انگلیس مقابل بوسنی هرزگووین، احتمالاً جک گریلیش احساس کرده که کار لازم برای قرار گرفتن در فهرست نهایی سه شیرها برای حضور در یورو را به انجام رسانده است. او از زمان حضور در زمین، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و پایه گذار گل آرنولد بود. گریلیش با حضور هرچند کوتاه مدت خود، تجربه خود را نشان داد اما گویا برای گرت ساوتگیت این تلاش نهایی، ناکافی و دیر بود چون اسم وی را از حاضران در هواپیما به مقصد آلمان خط زد.

جدیدترین قربانی ساوتگیت

گریلیش فصل نه چندان خوبی را با سیتی پشت سر گذاشت، فصلی که توامان با مصدومیت های پرتعداد و افت فرم بود. او در مقایسه با دیگر وینگرهای انگلیسی ثبات کمتری داشت اما باز هم خط خوردنش از فهرست نهایی تیم ملی، بسیاری از هم تیمی های سفیدپوشش را شوکه کرد. ساوتگیت بارها به خاطر حس وفاداری نسبت به بازیکنان کهنه کار خود مورد انتقاد قرار گرفته اما برای مسابقات پیش رو، او به کلی این حس را کنار گذاشت و به جز گریلیش، بازیکنانی مثل رشفورد، هندرسون، استرلینگ و کالوین فلیپس را بعد از فصل بدی که داشتند خط زد.

عقب افتادن از رقیبان

همانطور که در مقدمه اشاره شد یکی از اصلی ترین دلایل خط خوردن بازیکن بزرگی مثل گریلیش، عقب افتادن در رقابت با دیگر وینگرهای مطرح انگلیسی است. او تنها در ۱۰ بازی لیگ برتر در این فصل از ابتدا به میدان رفت و سه گل و یک پاس گل ثبت کرد، که رکورد او را همانند مدافعانی مانند آکه و واکر و حتی کمتر از کسی مانند گِواردیول نشان می دهد. این در حالی بود که جارد بوون در تیم رتبه نهمی وست هم ۲۵ تاثیرگذاری مستقیم روی گل را ثبت کرد، آنتونی گوردون در نیوکاسل ۲۱ تاثیرگذاری و اِبِرچی ایزه نیز در بازگشت کریستال پالاس به روزهای خوب خود نقش ویژه ای با ۱۵ تاثیرگذاری مستقیم روی گل به دست آورد. تازه هنوز در مورد وینگرهای اصلی انگلیس با بهترین رکوردها یعنی فیل فودن که با ۲۷ تاثیرگذاری روی گل های سیتی بهترین بازیکن فصل لیگ برتر شد، ساکا با ۲۵ و کول پالمر با رکورد خیره کننده ۳۳ تاثیرگذاری مستقیم روی گل صحبت نکرده ایم!

بر خلاف دوره های گذشته که با وجود عملکرد نامناسب در تیم های باشگاهی، شاهد دعوت شدن بازیکنانی مانند هندرسون و فیلیپس بودیم، این فصل بازیکنان انگلیسی سطح توقعات را بسیار بالا برده اند و گریلیش نتوانست پا به پای آن ها حرکت کند.

زمان جدایی راه ها؟

بعد از اینکه با ۱۰۰ میلیون پوند، گریلیش از استون ویلا به سیتی آمد، یک فصل بسیار خوب را گذراند و به باشگاهش در کسب سه گانه کمک کرد. اما گواردیولا در فصل بعد از آن با ۵۶ میلیون پوند یک رقیب مستقیم برای او یعنی جرمی دوکو را خریداری کرد. گریلیش در بازی های این فصل بارها درگیر مصدومیت شد اما وقتی سالم هم بود از بازیکنی مثل دوکو عقب می ماند. اما همگان می دانند که گریلیش استعداد فوق العاده ای دارد. او نباید بهترین سال های فوتبال خود را به عنوان یک یار تعویضی در ورزشگاه اتحاد تلف کند. در انگلیس بسیاری افول چند وقت اخیر او را با سقوط ستاره ای مانند پل گسکوین مقایسه می کنند، و گریلیش اگر می خواهد سرنوشتش در نهایت مانند گسکوین نشود باید هرچه زودتر دست به تغییرات بزرگی در دوران فوتبالش به وجود بیاورد که شاید اولین قدم از آن خروج از منچسترسیتی باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان