فوتبال جهان

8401
برایتون در آستانه انتخاب جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر انگلیس

برایتون در آستانه انتخاب جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر انگلیس

امیرمحمد سلطانپور/ باشگاه برایتون در لیگ برتر انگلیس که به گرفتن تصمیمات جاه طلبانه برای خرید بازیکن و مخصوصاً انتخاب سرمربیان خود معروف است، بعد از کنار گذاشتن روبرتو دی زربی، به سراغ یک چهره جالب توجه و جوان برای نیمکت خود رفته است.

فابین هورزِلِر سرمربی تیم سن پائولی که موفق شد به همراه این تیم قهرمان بوندس لیگای دو شده و به دسته اول صعود کند، اکنون مشغول طی کردن آخرین قدم ها برای نشستن روی نیمکت برایتون در لیگ برتر انگلیس است.

نکته جالب توجه در مورد هورزلر سن پایین اوست، جایی که وی تنها ۳۱ سال سن دارد و از ۶ بازیکن برایتون نیز جوان تر است! باشگاه برایتون از روش خاصی برای انتخاب بازیکنان و مربیان خود بهره می برد که کاملاً بر مبنای داده ها و و آنالیز آن هاست. حالا این داده ها نشان می دهد که هورزلر می تواند به جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شود. هورزلر از پدری سوئیسی و مادری آلمانی زمانی که این دو در آمریکا کار می کردند، در شهر هیوستون این کشور متولد شده اما از دو سالگی به آلمان بازگشته است. پیش از مطرح شدن نام او، در رسانه های مختلف شایعاتی در خصوص بازگشت گراهام پاتر به ورزشگاه آمکس شنیده می شد اما گویا این سرمربی انگلیسی علاقه ای به کار مجدد در برایتون ندارد.

از هورزلر به عنوان یکی از مربیان با استعداد آلمانی نام برده می شود. او با ۲۹ سال سن رکورد جوانترین مربی تاریخ دسته دوم بوندس لیگا را نیز در اختیار دارد و در ۳۰ سالگی پرولایسنس خود را از یوفا گرفته است. فلوریان پلتنبرگ خبرنگار آلمانی در خصوص او می گوید: «هورزلر قبلاً در تیم های دسته پایینتر آلمان فوتبال بازی می کرد اما از ۲۳ سالگی ترجیح داد وارد دنیای مربیگری شود. او یکی از گزینه های داغ مربیگری در آلمان محسوب می شود و بسیاری از باشگاه های رده اول فوتبال این کشور علاقه مند به کار با او هستند. سبک فوتبالی که سن پائولی تحت مربیگری او در دسته دوم در فصلی که گذشت بازی کرد و قهرمان شد فوق العاده بود. او شخصیت خوب و جالبی دارد و تا حدود زیادی ما را به یاد ژولیان ناگلزمن می اندازد. هر دوی آن ها نگرشی بسیار مدرن دارند و بسیار با اعتماد به نفس و شجاع هستند. هورزلر دوست دارد که تیمش حمله کند و توپ را در اختیار داشته باشد و به هیچ عنوان مربی دفاعی نیست. من متوجه می شوم که چرا برایتون علاقه مند به کار با هورزلر است. او بسیار جاه طلب است و با اینکه با ۳۱ سال خیلی جوان است اما چیزی برای از دست دادن ندارد. همینطور او با وجود سن کم نقشی رهبرگونه در تیم دارد و رابطه بسیار خوبی با بازیکنان و هواداران برقرار می کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان