المپیک و پاراالمپیک

8430
تکرار فاجعه مسکو در بوداپست

اشتباه تلخ در کشتی فرنگی بعد از ۲۲ سال

تکرار فاجعه مسکو در بوداپست

سعید اسماعیلی با هدایت حسن رنگرز در بوداپست مجارستان همان اشتباهی را مرتکب شد که ۲۲ سال پیش خود رنگرز در نیمه نهایی قهرمانی جهان مرتکب شده بود.

به گزارش ایران ورزشی شاید ساکنان این سرزمین از این بابت در دنیا کم نظیر هستند؛ هیچ وقت از گذشته خود درس عبرت نمی‌گیرند. یک اشتباه چند بار هم تکرار شود باز هم باید منتظرش بود که یک جای دیگر باز هم این اشتباه تکرار شود. سال 2002 حسن رنگرز در مسابقات قهرمانی جهان مقابل حریف ترکمنستانی خود با اختلاف امتیاز بالا پیش بود؛ در ثانیه‌های پایانی به امید این‌که دیگر کار تمام است و حریفش ضربه شده از خاک بلند شد تا جشن صعود به فینال را بگیرد اما حریف از پشت سر آمد و او را با غافلگیری ضربه فنی کرد تا رنگرز نتواند دومین فینال جهانی‌اش را تجربه کند. حالا بعد از گذشت 22 سال دوباره همین اشتباه تکرار می‌شود. این‌بار هم اتفاقا یک پای ماجرا حسن رنگرز است که این‌بار در قامت سرمربی کنار تشک به عنوان مربی ایستاده است. نقش رنگرز در جهانی 2002 را سعید اسماعیلی به عهده گرفته است. فرم به فرم این صحنه همان اتفاق 22 سال پیش است که از مقابل چشمان رنگرز عبور می‌کند.  سعید اسماعیلی که در وزن 67 کیلوگرم به دنبال دوبنده تیم ملی در المپیک است، مقابل اوتار سانچز کوبایی که هم طلای المپیک را دارد و هم طلای جهان را در ثانیه پایانی کشتی مقابل سانچس در حالی‌که هفت بر پنج جلو بود، به قصد شادی کشتی را رها کرد تا با حسن رنگرز به خوشحالی بپردازد اما سانچز از این غفلت استفاده کرد و با اجرای یک سالتو بارنداز بی نقص 9 بر 7 پیش افتاد.

جوان خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی رویای رسیدن به المپیک را داشت در سه صدم ثانیه کشتی برده را با شکست عوض کرد تا خاطره‌ای تلخ دوبراه در اذهان همه‌ی علاقه‌مندان بماند. هیچکس فاجعه‌ای که در کشتی رنگرز رخ داده بود را فراموش نکرده بود اما حالا شکست اسماعیلی هم به آن اضافه شد. این‌که خود کشتی‌گیر نباید کشتی را رها می‌کرد به کنار اما واقعا مربیان تیم ملی در کنار تشک چه می‌کردند؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های المپیک و پاراالمپیک