کشتی و وزنه‌برداری

8431
بهت و حیرت

مسابقات کشتی فرنگی مجارستان با نتایج عجیب

بهت و حیرت

تیم ملی کشتی فرنگی در روز دوم مسابقات بین‌المللی مجارستان با نتایج عجیب و غریبی روبرو شد. نتایجی که در دو ماه مانده به المپیک نگرانی‌ها درباره تیم ملی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایران ورزشی روز دوم مسابقات کشتی فرنگی مجارستان در هفت وزن برگزار شد که برای تیم ملی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. مسابقات روز دوم در اوزان ۵۵، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم برگزار شد. در دو وزن 67 و 77 کیلوگرم قرار بود، دو انتخابی مهم برای المپیک برگزار شود اما نتایجی رقم خورد که در نوع خود بسیار عجیب بود. اوج کار هم در وزن 67 کیلوگرم بود که باعث بهت و حیرت تمام علاقه‌مندان کشتی شد.

دادمرز با نقره تمام کرد

 البته پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، در همان مسابقه اول شکست خورد اما با توجه به این‌که مسابقات دوره‌ای بود، با مدال نقره در نهایت کارش به پایان رسید اما شکست در مصاف با الدانیز عزیزلی از آذربایجان نشان داد که قرار نیست هنوز در این وزن اتفاق جدیدی رخ بدهد. دادمرز در ادامه با نتیجه شش بر چهار نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را شکست داد که این هم نتیجه خوبی بود.

حذف زودهنگام

در وزن 82 کیلوگرم اشکان سعادتی‌فر نماینده تیم ملی بود که خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن شاید برای جهانی آلبانی کادرفنی روی محمدعلی گرایی سرمایه‌گذاری کند نتیجه بهتری بگیرد. اشکان سعادتی فر در دور نخست با نتیجه 10 بر 3 مقابل اسپنسر وودس از آمریکا شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

پایان رویای المپیک

محمدعلی گرایی که امید زیادی داشت بتواند در المپیک دوبنده تیم ملی را به تن کند، در مجارستان شانس به او روی خوش نشان نداد تا او و محمدرضا مختاری از قطار المپیک پیاده شوند. البته با قرعه‌ای که گرایی داشت برگزاری انتخابی در این وزن ناعادلانه بود. به طور مثال او در دور نخست روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان را شکست داد؛ در دور دوم هم حریف او سلیمانوف از آذربایجان بود که او هم نقره جهان را دارد. شکست مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی باعث شد گرایی شانس حضور در المپیک را از دست بدهد اما این چندان عادلانه به نظر نمی‌رسید. نقطه مقابل او امین کاویانی‌نژاد بود که با کسب سهمیه در گزینشی آسیا راهی المپیک می‌شود. مختاری هم در همین وزن برای رسیدن به المپیک باید به مدال طلا می‌رسید اما در دور دوم مقابل نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن مغلوب شد و راهی مرحله دیدار رده‌بندی شد.

مطمئن مثل ساروی

در وزن 97 کیلوگرم محمد هادی ساروی به میدان رفت که شاید بهترین کشتی‌گیر تیم ایران در این مسابقات او و فردین هدایتی بودند. ساروی کشتی‌گیری بود که بی دغدغه همه‌ی رقبای خود را از دم تیغ گذارند. البته قرعه خوبی که ساروی آورد، این بود که در دور نخست تاماش لوای در دور نخست روی تشک حاضر نشد اما در ادامه ساروی گئورگی ملیا از گرجستان و الکس زوکه از مجارستان را از پیش رو برداشت. در همین وزن شایان حبیب زارع دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 مغلوب الکس زوکه از مجارستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی راه یافت و با توجه به مصدومیت کوین مخیا کاستیلو از مجارستان به مدال برنز رسید.

شکست عجیب گرایی

محمد رضا گرایی در نیمه نهایی مسابقات مجارستان به لری آبولادزه از گرجستان دارنده مدال طلای جهان باخت. این شکست با اشتباهات عجیب و غریب و پیاپی رقم خورد. گرایی با پیروزی در این مسابقه حضورش در المپیک را قطعی می‌کرد اما کشتی که   گرفت، نشان داد کیلومترها با المپیک فاصله دارد. نتیجه‌ای که در این مسابقه رقم خورد، نشان دهنده به هم ریختگی روانی محمدرضا گرایی بود.

قهرمان دوره گذشته اصلا آماده برای حضور در المپیک نیست، همانطور که برای جهانی بلگراد آماده نبود و مشخص نیست که در اردوهای تیم ملی چه اتفاقی رخ می‌دهد که گرایی در دو سال اخیر دو مدام روند نزولی داشت. البته بیشتر اشتباهات به دلیل  به هم ریختگی ذهنی بود و شاید دلیل این اتفاق فشاری باشد که به خاطر انتخاب شدن برای المپیک از سوی کادرفنی به این کشتی‌گیر وارد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های کشتی و وزنه‌برداری