فوتبال جهان

8440
بازیکنان 24 تیم‌ حاضر در یورو ۲۰۲۴ چگونه به توافق مالی می‌رسند؟

بازیکنان ۲۴ تیم‌ حاضر در یورو ۲۰۲۴ چگونه به توافق مالی می‌رسند؟

بازیکنان هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به ازای بازی کردن در این تورنمنت پاداش می‌گیرند اما دستمزد دریافتی آنها به دستمزدی که سالانه از باشگاه‌شان دریافت می‌کنند، شباهتی ندارد.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، بازیکنانی که در جام ملت‌های اروپا شرکت می‌کنند، مبلغی ثابت را بابت حضور در این رویداد بزرگ قاره سبز دریافت نمی‌کنند و پول‌ها با فرمولی خاص و بر اساس نتایج و پیروزی‌ها پرداخت می‌شود؛ اما این مبالغ چقدر است و به چه شکل و با چه معیاری پرداخت می‌شود؟

هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو) از روز جمعه- ۲۵ خرداد- آغاز می‌شود. این دوره از رقابت‌ها در ۱۰ شهر به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد.

در آستانه این رویداد بزرگ فوتبالی، مارکای اسپانیا در گزارشی به پاداشی که بازیکنان حاضر در این تورنمنت دریافت می‌کنند، پرداخته است. براساس این گزارش، بازیکنان نه تنها مبلغ ثابت دریافت نمی‌کنند بلکه فدراسیون متبوع هر تیم نیز دستمزدی به بازیکنان نمی‌دهد و این موضوع درباره باشگاه‌هایی که در آن توپ می‌زنند نیز صادق است.

در واقع، بازیکنان به ازای بازی کردن در این تورنمنت پاداش می‌گیرند اما دستمزد دریافتی آنها به دستمزدی که سالانه از باشگاه‌شان دریافت می‌کنند، شباهت ندارد.

اعضای ۲۴ تیم حاضر در این رویداد باید با فدراسیون متبوع بر سر مبلغ به توافق برسند که به ۲ شکل پرداخت می‌شود؛ به عنوان خرجی روزانه و به عنوان پاداش.

مبلغی که به عنوان خرجی روزانه به بازیکنان تعلق می‌گیرد، معمولا براساس تعداد روزهایی که آنها «از خانه دور هستند" (حضور در تمرینات برون‌مرزی و بازی‌ها) پرداخت می‌شود. پاداش‌ها نیز مطابق عملکردشان است. به عنوان مثال بازیکنان تیم ملی آلمان در صورت قهرمانی هر کدام ۴۰۰ هزار یورو به جیب خواهند زد.

تیم‌های ملی حاضر چقدر بابت حضور در یورو پول دریافت می‌کنند؟

مبلغی که به ازای بردها و صعود به مراحل حذفی در جام آلمان به تیم‌ها تعلق می‌گیرد، مشابه نسخه سال ۲۰۲۰ یعنی ۳۳۱ میلیون یورو است. نحوه توزیع این مبلغ نیز به شرح زیر است:

به ازای حضور: ۹.۲۵ میلیون یورو

پاداش بازی: یک میلیون برای برد و ۵۰۰ هزار یورو برای تساوی

صعود به یک هشتم: ۱.۵ میلیون یورو

صعود به یک چهارم: ۲.۵ میلیون یورو

صعود به نیمه نهایی: ۴ میلیون یورو

فینالیست‌ها(بازنده فینال): ۵ میلیون یورو

قهرمان: ۸ میلیون یورو

به عبارت دیگر، حداکثر پولی که قهرمان یورو می‌تواند به خانه ببرد، ۲۸.۲۵ میلیون یورو خواهد بود. 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان