فوتبال ایران

8487
خلیلی: بعضی امکانات آکادمی پرسپولیس را تیم‌های لیگ برتری هم ندارند

خلیلی: بعضی امکانات آکادمی پرسپولیس را تیم‌های لیگ برتری هم ندارند

مدیر آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس گفت: در آکادمی فوتبال پرسپولیس هر فصل اتفاقات جدیدی رقم می‌خورد. جلوتر و بیشتر از انتظارات حرکت می‌کنیم. همچنین نخستین مجموعه‌ای بودیم که کار را برای فصل جدید شروع کردیم.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، آکادمی فوتبال باشگاه در سال‌های گذشته طبق سیاستگذاری‌های اعلامی باشگاه و تحت مدیریت محسن خلیلی، به سطوح بالاتری از فعالیت ارتقا یافته است که بخشی از آثار آن را در فصل گذشته شاهد بودیم.
در ارتباط با فعالیت‌های آکادمی در فصل جدید گفتگویی با پیشکسوت پرسپولیس و مدیر آکادمی باشگاه داشتیم که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم.

تیم‌های پایه باشگاه برای فصل جدید شروع بسیار زودهنگامی داشتند و به نظر از این جهت رکورد زدید؟
– ثباتی که در باشگاه و آکادمی وجود دارد، اقداماتی که در سال‌های گذشته در آکادمی انجام دادیم و در اختیار بودن زمین و بعضی امکانات ورزشگاه به عنوان مهمترین زیر ساخت، این اجازه را داد که اصلا زمان را از دست ندهیم. به فاصله کمی بعد از پایان فصل گذشته با تایید نفرات از سوی مدیریت باشگاه، مربیان تیم‌ها در همان اسفند ماه مشخص شدند تا بستن تیم‌ها و انتخاب نفرات را آغاز کنند. شاید هیچ‌گاه در باشگاه سابقه نداشت که با این سرعت کارها انجام شود. تمرینات هم در ماه فروردین و قبل از همه تیم‌ها آغاز شد. جالب است که وقتی من نخستین بار عهده‌دار مسوولیت آکادمی شدم، تیرماه بود و تازه در آن زمان باید کادر را تعیین می‌کردیم ولی در این چند سال، فصل به فصل رو به جلو حرکت کردیم. قطعا اتفاقی که در دوره مدیریت اخیر باشگاه در آکادمی شاهد بوده‌ایم در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بود.

این توضیحات، انتظارات را بالا خواهد برد.
– ما همیشه سعی کرده‌ایم جلوتر و بیشتر از انتظارات کار و حرکت کنیم. ابایی از این مساله نداریم. عملکرد کل مجموعه گویای مطلب است. پرسپولیس بعد از چند دهه در رده‌های پایه عنوان قهرمانی را به دست آورد. البته در این جا هدف اصلی توسعه فوتبال جوانان و تامین بخشی از نیاز تیم اصلی است ولی معرفی یازده بازیکن که البته نگاه مثبت و خریدارانه کادر فنی تیم بزرگسالان نیز در آن تعیین کننده بود، بیش‌از هر انتظاری بود. دو نفر از این بازیکنان حتی برای تیم جوانان بودند. سمیر حبوباتی امثال هم رده جوانان است. محمد گندمی هم از تیم جوانان به تمرینات تیم بزرگسالان رفت. او بعد از مصدومیتی که برایش پیش ‌آمد الان در حال فیزیوتراپی است و امیدواریم که ماه آینده تمرینات را شروع کند.
در آکادمی فوتبال پرسپولیس تلاش شده است که در هر فصل اتفاقات خوب و جدیدی روی بدهد. الان بعضی امکانات این مجموعه را شاید بعضی تیم‌های حاضر در لیگ برتر هم نداشته باشند.

برای امسال فراخوان جهت تست نداشتید؟
– سال نخست در هر ۴ رده سنی، تست استعدادیابی داشتیم. سال دوم و سوم این کار را در دو رده انجام دادیم. برای این فصل فراخوان عمومی تست فقط برای رده سنی نونهالان انجام شد و در سایر رده‌ها هم تست استعدادیابی داشتیم ولی به صورت هدفمند انجام شد و روی بازیکنان دارای رزومه تمرکز بیشتری داشتیم ولی جدای از آن هرکسی که مراجعه کرد را برنگرداندیم و شانس تست را پیدا کرد. درهای آکادمی پرسپولیس و مجموعه شهید درفشی‌فر همیشه به روی استعدادها باز است. کسی را بدون بررسی بر نمی‌گردانیم ولی طبیعی است که تیم‌ها ظرفیت محدودی دارند و اولویت با بازیکنانی است که میدان دیده‌تر باشند.
بخشی از مراجعات به ما برای تست از سوی بازیکنانی است که در همین لیگ برتر پایه‌های تهران یا سطح اول لیگ‌های دیگر استان‌ها بازی کرده‌اند. در واقع بازیکنان میدان دیده هستند یا از سوی مربیان شناخته شده معرفی می‌شوند. از سوی دیگر مربیان تیم‌ها در طول فصل در حال رصد بازیکنان و شناسایی استعدادها هستند که در پیش فصل این نفرات را در تمرینات ارزیابی می‌کنند. به این ترتیب بیش از هزار نفر محک زده شده‌اند. در حال حاضر هم حدود ۹۰ درصد تیم‌ها بسته شده است. در تیرماه هم اردوهای یک هفته تا ده روز را داریم.

استعدادیابی با اپلیکیشن «پرسپولیس من» چه قدر جدی است؟
– قطعا در این موضوع جدی هستیم. یک کار جدید است و اپلیکیشن هر روز کامل‌تر خواهد شد. کسانی که فکر می‌کنند استعداد و مهارت خوبی دارند این موضوع را جدی بگیرند. (در ارتباط با این موضوع در مطلب جداگانه‌ای توضیحات کامل‌تری از مدیرآکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس ارایه خواهد شد)

تیم نوجوانان پرسپولیس با قهرمانی در فصل گذشته سهمیه حضور در رقابت‌های کشوری را به دست آورد ولی به نظر قصد انجام این کار را ندارید؟
– مسابقات لیگ برتر تهران در سطح بالایی انجام می‌شود. تعداد مسابقات هم مناسب است. از این رو ترجیح می‌دهیم تمرکز و انرژی را در جایی صرف کنیم که بازدهی بیشتر داشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران