فوتبال جهان

8498
آلمان با چهره متفاوت در یورو می‌تواند همه را غافلگیر کند

آلمان با چهره متفاوت در یورو می‌تواند همه را غافلگیر کند

در ماه سپتامبر گذشته هانسی فلیک به عنوان اولین سرمربی تاریخ تیم ملی فوتبال آلمان از سال ۱۹۲۶ که این سمت ساخته شده است، از کار اخراج شد. نزدیک شدن به یورو ۲۰۲۴ در آن زمان برای آلمان هایی که شرایط سختی داشتند وحشتناک بود، اما مدتی است که شرایط زیر نظر یولیان ناگلزمن تغییر کرده است.

با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان و همینطور چند نتیجه درخشان در چند وقت گذشته، به نظر می رسد آلمان به مسابقاتی که در زمین خودش برگزار می شود اکنون بسیار امیدوارانه تر از گذشته نگاه می کند. این شرایط بسیار متناقض با چند ماه پیش است جایی که مانشافت در دو بازی پشت سر هم مقابل لهستان و گلمبیا شکست خورد و با باخت شوکه آور ۴-۱ به ژاپن آن هم در خانه، هانسی فلیک از کار برکنار شد.

از زمان سر کار آمدن ناگلزمن دو پیروزی خانگی و خارج از خانه مقابل فرانسه و یک کامبک شیرین مقابل هلند شرایط روحی سفیدپوشان را بسیار بهتر از گذشته کرده است. یورگن کلینزمن اسطوره فوتبال آلمان در خصوص شرایط کشورش برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ می گوید: «موقعیت بسیار خوبی برای آلمان فراهم شده است. اگر آن ها در چند بازی ابتدایی خوب کار کنند، تماشاگران پشت آن ها خواهند آمد و یک روح خاص خواهند ساخت که می تواند این مسابقات که به میزبانی آلمان برگزار می شود را به یک داستان رویایی برای ما تبدیل کند.»

کلینزمن خود تجربه هدایت آلمان در یک تورنمنت مهم زمانی که این کشور میزبان است و کمکی که این میزبانی می تواند داشته باشد را در خاطر دارد. او در جام جهانی ۲۰۰۶ که به میزبانی آلمان برگزار می شد هدایت تیمی را بر عهده داشت که بسیاری آن را مدعی نمی دانستند اما موفق شد تا مرحله نیمه نهایی بالا بیاید. او در این باره می گوید: «میزبانی تفاوت بسیار بزرگی را به وجود می آورد. ما در بازی افتتاحیه پیروز شدیم و از آن زمان به بعد همه جا انرژی مثبت را احساس می کردیم. کم کم مردم آلمان پرچم این کشور را از پنجره خانه های خود به بیرون آویزان و بر روی خودروهای خود به اهتزاز در می آوردند؛ کاری که به خاطر گذشته ای که داریم هیچوقت انجام نمی دهند. به گونه ای، مردم با آن تیم جوان ارتباط برقرار کردند و امیدوارم در مسابقات جام ملت های پیش رو چیزی شبیه به آن را دوباره ببینیم، که بازیکنان بازی های خوبی را به نمایش بگذارند و مردم به آن ها افتخار کنند. هرچقدر به مراحل بالاتر راه یابیم این احساس زیباتر هم خواهد شد.»

آلمان ها با حضور تونی کروس که آخرین بازی های فوتبال خود را انجام خواهد داد و همینطور ایلکای گوندوغان تجربه بسیار خوبی در تیمش خواهد داشت و در کنار آن ها جوانانی مثل فلوریان ویرتز و جمال موسیالا هم هستند که می خواهند فرم فوق العاده باشگاهی خود را در رده ملی نیز به نمایش بگذارند. حتی اینکه سرمربی ۳۶ ساله و نخبه رده باشگاهی هدایت یک تیم ملی را به عهده بگیرد برای آلمان ها خوش شانسی محسوب می شود و حضور نالگزمن روی نیمکت می تواند برای آن ها تفاوت را رقم بزند.

آلمان در بازی افتتاحیه مقابل اسکاتلند قرار می گیرد و کلینزمن از اهمیت شروع خوب در این بازی می گوید: «اسکاتلند در گام اول می تواند بازی سختی باشد چون تماشاگران پر شوری دارند که نخواهند گذاشت جو ورزشگاه به ضرر کشورشان شود. اما آلمان باید بازی اول خود را ببرد تا مردم کشورش را پشت خود بیاورد و جو مثبتی را در مسابقات رقم بزند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان