امیرمحمد سلطانپور

امیرمحمد سلطانپور

فوتبال جهان

8646
تیم‌هایی که در یورو 2024 می‌توانند غافلگیرتان کنند

تیم‌هایی که در یورو ۲۰۲۴ می‌توانند غافلگیرتان کنند

تورنمنت های ملی تابستانی همیشه غافلگیری های خاص خود را برای هواداران فوتبال کنار گذاشته اند. فکر می کنید در یورو ۲۰۲۴ که از روز جمعه در آلمان آغاز خواهد شد چه تیم های نه چندان نام آشنایی می توانند شما را با عملکرد خود شوکه کنند؟

کرواسی هنوز پر از استعداد است

بنگاه های شرط بندی برای قهرمانی کرواسی در مسابقات امسال تنها شانس ۱ به ۴۰ را در نظر کرفته اند، که برای تیمی که فقط ۱۸ ماه پیش در جام جهانی سوم شده است بسیار پایین به نظر می رسد. درست است که نسل طلایی آن ها به آخر خط رسیده و بهترین آن ها یعنی لوکا مودریچ آخرین بازی های فوتبال ملی خود را در آلمان به نمایش خواهد گذاشت، اما هنوز در تیم زلاتکو دالیچ آنقدر استعداد وجود دارد که مثل همیشه بالاتر از حد خود نتیجه بگیرند. بالا آمدن از گروه B ماموریت سختی است اما اگر آن ها بتوانند موفق به انجام این کار شوند، مسلماً برای خود برای رسیدن به مراحل بالا شانس قائل خواهند بود.

ترکیه و ارائه بازی های زیبا

ترکیه در مقدماتی یورو بالاتر از کرواسی به این مسابقات راه یافت و این اتفاق را نه با شانس بلکه با ارائه بازی های زیبایی رقم زد. آن ها از سپتامبر گذشته مهاجم سابق رم و تیم ملی ایتالیا یعنی وینچنزو مونتلا را به عنوان سرمربی روی نیمکت می بینند که بسیار خوب کار کرده است. او در ترکیه از یک خط هافبک قوی برخوردار است که تحت رهبری هاکان چالهان اوغلو ستاره اینتر است. همینطور در ترکیه به هیچ عنوان نمی توان آردا گولر را فراموش کرد که بعد از اولین فصل خود در پیراهن رئال مادرید بسیاری را به استعداد فوق العاده خود مشتاق کرده است. اگر ترکیه بتواند در گروه خود بالاتر از پرتغال به عنوان تیم اول صعود کند در دور حذفی قرعه بسیار خوبی را در مقابل خود می بیند.

رومانی و یک دفاع بسیار مستحکم

رومانی کنونی را می توان یک تیم ملی مستحکم ساخته شده برای تورنمنت ها لقب داد. آن ها در مراحله مقدماتی بدون حتی یک شکست به عنوان تیم اول به یورو ۲۰۲۴ راه یافته اند. شاید فوتبالی که رومانی ارائه می دهد را نتوان زیبا لقب داد اما هماهنگی خط دفاعی آن ها به شکل وحشتناکی خوب است. همانطور که در یکی دو تورنمنت قبلی در یورو دیده شده حتی با کسب سه تساوی نیز می توان به مرحله حذفی صعود کرد و بعد از آن هر اتفاقی می تواند بیفتد.

مجارستان و سلاح هایی برای غافلگیری

برای یادآوری در خصوص خوب بودن تیم مجارستان بهتر است به دیدار چند وقت پیش این تیم در زمین انگلیس نگاه کنید جایی که آن ها موفق شدند با چهار گل سنگین ترین شکست سه شیرها در ۹۴ سال گذشته را رقم بزنند. نسبت به آن تیم تغییر زیادی در ترکیب مجارستان دیده نمی شود و به جز شکست در بازی دوستانه اخیر مقابل ایرلند که در آن بازی هم تمام و کمال صاحب توپ و میدان بودند، آن ها با دومینیک سوبوسلای و دیگران، سلاح های مخفی خطرناکی برای رقیبان تدارک دیده اند. شانس آن ها برای صعود از گروه A در کنار آلمان بسیار بالاست.

اتریش و احیای دوباره توسط رانگنیک

حتی اگر تیم هایی مثل ایتالیا و بلژیک که شانس آنچنانی برایشان قائل نیستند بتوانند موفقیت بزرگی کسب کنند نمی توان به آن ها لقب تیم کم شانس و غافلگیرکننده را داد اما تیمی مثل اتریش همه این خصوصیات لازم را دارد. آن ها چند وقت پیش با در هم کوبیدن ترکیه با نتیجه ۶-۱ نشان دادند که تحت رهبری رالف رایگنیک چقدر نسبت به قبل بهتر شده اند. قرعه برای اتریشی ها به هیچ عنوان روی خوشی را نشان نداده، و با اینکه این تیم نمی تواند قهرمان یورو شود اما قطعاً به این راحتی ها مقابل حریفان خود تسلیم نخواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال جهان