پریسا غفاری

پریسا غفاری

مصاحبه

8652
جیسن تیتم: هر بار که صاحب توپ می‌شوم، سه نفر در مقابلم ایستاده‌اند

سوپراستار سلتیکس دلیل فیلدگل ضعیفش در فینال NBA ۲۰۲۴ را بازگو می‌کند

جیسن تیتم: هر بار که صاحب توپ می‌شوم، سه نفر در مقابلم ایستاده‌اند

یک نکته مهم در طول فینال NBA سال ۲۰۲۴، افت اسکورینگ جیسن تیتم بود.

به گزارش ایران ورزشی؛سوپراستار سلتیکس در عوض بسیار بیش‌تر از آنچه ما به آن عادت کرده‌ایم بازیسازی کرده است و پس از بازی دوم فینال، او توضیح داد که این عملکرد او به استراتژی دفاعی دالاس موریکس بستگی دارد.

به نقل از ESPN، جیسن تیتم بیان کرد:«هر بار که صاحب توپ می‌شوم و چند دریبل می‌زنم، سه بازیکن در مقابل من ایستاده است. ما در تیم‌مان بازیکنان شوتزنی داریم که می‌توانند از فواصل مختلف زمین اقدام کنند، بنابراین زمانی که آن‌ها مرا دبل تیم یا حتی تریپل تیم می‌کردند نیاز به انجام کار خارق‌العاده‌ای نداشتم، زیرا هم‌تیمی‌هایم اوپن شات بودند و به خوبی می‌توانستند شوتزنی کنند.

دفاع موریکس در این سری فشار بسیار زیادی را به جیسن تیتم وارد کرده است و همین امر به وی کمک کرده است تا بتواند به خوبی برای هم‌تیمی‌هایش بازیسازی کند. جرو هالیدی یکی از بازیکنان سلتیکس در بازی دوم فینال بود که اسیست‌های زیادی را از تیتم دریافت کرد و توانست 26 امتیاز به ثبت برساند و به سلتیکس کمک کرد تا 105_98 پیروز شود.

تیتم با ثبت 18، امتیاز، 9 ریباند، 12 اسیست و 1 توپ‌ربایی به بوستون سلتیکس کمک کرد تا نتیجه سری را 2_0 به سود خود پیش بیندازد. JT در فاز دفاعی و بازیسازی عالی کار کرد اما تنها نکته نکته منفی بازی او، فیلدگل 6 از 22 بود.

جیسن تیتم بازیکنی است که باید افیشنسی بسیار بهتری را ثبت کند با توجه به کیفیتی که از او سراغ داریم. این ستاره تنها %35.0 شوت موفق را رقم زده است اما تا حدودی بازی همه جانبه‌ی او این نکته منفی را جبران کرده است.او میانگین 17.0 امتیاز، 10.0 ریباند، 8.5 اسیست، 0.5 توپ‌ربایی و 0.5 بلاک را در دو بازی اول فینال NBA به ثبت رسانده است.

در حالی که بسیار از ستاره‌ها از پایین آمدن اعداد امتیازی‌شان راضی نیستند، تیتم گفت که او برای دامیننت شدن بر بازی، از راه‌های دیگری به غیر از اسکورینگ به دنبال آن است. وی توضیح داد:

من دوست دارم برخی از آن لی‌اپ‌ها و اوپن شات‌های سه امتیازی را که از دست دادم بتوانم جبران کنم. قانون میانگین‌ها می‌گوید که آن‌ها برمی‌گردند (اشاره به اینکه اسکورینگ او بهبود می‌یابد). اما تمرکز من در حال حاضر این است که چگونه می‌توانم به روش‌های دیگری در بازی دامیننت شوم؟ دفاع، اسیست و بازیسازی چیزی است که در این مقطع به روی آن‌ها متمرکز شده‌ام.

با تمام توجهی که تیتم از دفاع دالاس موریکس به خود جلب کرده است، تلاش برای تاثیرگذاری بر بازی از راه‌های دیگر کاملا منطقی است. با این حال، در دو بازی سرنوشت ساز آینده سلتیکس _ دالاس، تیم جو مازولا به تیتم نیاز دارد تا اسکورینگش را پیشرفت دهد و بتواند بار امتیازات تیمش را نیز به دوش بکشد.

سلتیکس در دو بازی ابتدایی فینال، توانست از مزیت میزبانی نهایت استفاده را ببرد، اما اگر در دالاس دیگر رول پلیرهای سلتیکس نتوانند کاری از پیش ببرند، آنگاه تیتم باید کسی باشد که در یک جو سنگین بتواند تیمش را به جلو پیش ببرد. او البته این کار را بارها برای سلتیکس انجام داده است اما در فینال NBA .

بدون هیچ شکی توانایی‌های ویژه جیسن تیتم بر هیچکسی پوشیده نیست و او می‌تواند لیدر تیمش باشد، اگر JT علاوه بر دفاع و اسیست بتواند اسکورینگش را نیز بهتر کند بدون هیچ شک می‌تواند حتی به تصاحب MVP فینال NBA نیز فکر کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه