منهای فوتبال

871
کاظمی: هر تیمی با حدادی شانس قهرمانی دارد

در سوپرلیگ غرب آسیا به رغم میزبانی انگار میهمان هستیم

کاظمی: هر تیمی با حدادی شانس قهرمانی دارد

ارسلان کاظمی از آن دسته بازیکنانی است که به پسر آرام بسکتبال معروف شده و تجربه‌های بالایی از بازی در لیگ‌های NBA و چین دارد و با خونسردی همیشه پاسخگوی منتقدینش است.

پریسا غفاری؛ ارسلان کاظمی از آن دسته بازیکنانی است که به پسر آرام بسکتبال معروف شده و تجربه‌های بالایی از بازی در لیگ‌های NBA و چین دارد و با خونسردی همیشه پاسخگوی منتقدینش است.
او امسال به غیر از نمایش بهترین بازی در میادین، کاپیتانی در دو جبهه تیم ملی و شهرداری گرگان را با هم یدک می‌کشد. سمتی که در جامعه امروز بسکتبال کمتر کسی آن را می‌پذیرد چون طاقت رویارویی با منتقدین سخت فدراسیون را ندارد. کاظمی معتقد است: «کاپیتانی در دو جبهه سخت است.»
 
 کاپیتانی در دو جبهه باشگاهی و تیم ملی سخت نیست؟ به نظرت سختی ملی بیشتر است یا باشگاهی؟
کاپیتانی کار بسیار مشکلی است، امیدوارم خدا به من صبر بدهد (با خنده). همه غرغر می‌کنند ولی مقابل آن باید صبوری کنی اما سعی می‌کنم با توجه به مسئولیتی که به من واگذار کردند، رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کنم. در واقع کار اصلی کاپیتان در زمین است که باید همه چیز را هماهنگ کند. ضمن ارتباط خوب با کادر فنی، از سویی انتقال‌دهنده گفته‌ها و خواسته‌های هم‌تیمی‌هایت هم باشید. من در تیم شهرداری گرگان به جز با امیرعلی قلی‌زاده که دو فصل با او هم‌تیمی بودم، نوید و سینا هم که یک فصل با هم در یک تیم بازی کردیم که البته آن زمان خیلی کوچک بودند. فکر می‌کنم توانسته باشم با بقیه ارتباط خوب برقرار کنم. به هر حال کاپیتان باید پیه همه چیز را به خودش بمالد.


 فشار مطبوعات و هواداران باعث برهم زدن آرامش محیط خانواده نشده است؟
 فشار خیلی زیادی را تحمل می‌کنم، ولی به‌خاطر اخلاقی که دارم حاشیه‌ها را دنبال نمی‌کنم تا به آنها حتی فکر نکنم. در تمام دنیا افراد زیادی هستند که با اکانت اینستاگرام خود اخبار را آنطور که می‌خواهند منتشر می‌کنند. به نظرم اهمیت ندادن به آنها بهترین کار ممکن است؛ آن هم برای ورزشکار حرفه‌ای که وارد حاشیه نشود و نه تمرکزش را از دست بدهد. البته برخی هم هستند که عصبانی‌اند و با پیامک‌هایی که می‌زنند ممکن است تو را ناراحت کنند. اما من سعی می‌کنم با صحبت منطقی آنها را آرام کنم. اگر هم اهل بسکتبال نباشد که به او توضیح می‌دهم که بهتر است در خصوص بسکتبال نظری ندهد.


  یعنی دوری از خانواده سخت نیست یا برایت این مسأله عادی شده است؟
دور بودن و بازی در شهرستان سختی‌های خودش را دارد. دو سال بود که در اصفهان بازی می‌کردم و کنار خانواده‌ام بودم. بعد یکسالی هم با مهرام در تهران و کنار همسرم زندگی می‌کردم. با این حال خوبی گرگان این است که مسیر رفت و آمد به آن راحت است و خانواده به راحتی می‌توانند به دیدنم بیایند. اما ماهشهر دور بود.


  ارتباط تو با هواداران تیم شهرداری گرگان چطور است؟
رابطه خیلی خوبی دارم. برد تیم برایشان مهم هست. در این شهر چون بسکتبال را می‌شناسند با برد همه کنار تیم خوشحالی می‌کنند و وقتی می‌بازند همه روزهای غم‌انگیزی را پشت سر می‌گذارند. یک حسن دیگر این شهر این است چون بسکتبالی‌اند ورزشکاران حرفه‌ای این رشته را می‌شناسند و از هر 10 نفری که از کنارت می‌گذرند حداقل دو نفر می‌ایستند و خوش و بش می‌کنند. این حس خوبی دارد. در صورتی که در شهرهای دیگر چنین اتفاقی برایت نمی‌افتد. در کل من با شهر گرگان و مردم این شهر بسیار ارتباط خوبی دارم و از بودن کنار آنها لذت می‌برم.


  تا اینجای فصل جدید لیگ بسکتبال چطور بود؟
به نظرم سطح لیگ‌مان با توجه به حضور خارجی‌های خیلی خوبی که به ایران آمده‌اند بالاتر رفته است. نتایج بازی‌ها هم نشان می‌دهد که هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و همه شکست خورده‌اند. کاله ما را می‌برد، مهرام کاله را می‌برد. نفت مهرام را می‌زند و همینطور مس کرمان در خانه حریف کاله را مغلوب می‌کند. در حالی که چند سالی بود نه بازیکن با کیفیت به ایران آمد و نه تعداد زیادی از تیم‌ها خارجی جذب می‌کردند.


  شرایط فنی جری و پله؛ خارجی‌های تیم شهرداری گرگان چگونه است؟
نه تنها از نظر سطح بازی بسیار عالی هستند بلکه انسان‌هایی با شخصیت هستند که به خوبی با همه تیم و هواداران ارتباط برقرار کرده‌اند. بردن تیم برایشان خیلی مهم هست. برعکس خیلی از بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند و به فکر آمار شخصی خود هستند آنها تنها به موفقیت تیم فکر می‌کنند.


  حضور حامد حدادی در فصل جدید را چگونه می‌بینی؟
من فکر می‌کنم حامد با تجربه بالایی که دارد و یکی از ستاره‌های ایران است می‌تواند به بهبود کیفیت لیگ اضافه کند. او به هر تیمی برود تیمش یکی از شانس‌های قهرمانی است.


  کارشناسان می‌گویند در این فصل 5 تا 6 تیم مدعی هستند؛ شانس صعود به فینال کدام تیم را بیشتر می‌دانی؟
با توجه به اینکه فصل لیگ 7 تا 8 ماه طول می‌کشد و اینکه آیا یک تیم مصدوم خواهد داشت و تا دو ماه آخر خوب بازی کند یا خیر؟ و حتی هر تیمی ممکن است تغییراتی در بازیکنان خارجی‌اش دهد و در مرحله حذفی به ناگهان نتایج دیگری ثبت کند پس نمی‌توان نظر داد. مصدومیت پارسال من و آرمان در ذوب‌آهن یکی از دلایل نرفتن ما به فینال بود.


  در مسابقه برابر مهرام حرکتی را شخصاً شما انجام دادید و اینکه به هنگام کوچینگ فرزاد کوهیان به بالای سر تیم حریف رفتید و به صحبت‌های او که تاکتیکی را به شاگردانش نشان می‌داد گوش می‌دادی، این حرکت به نظرتان درست بود؟
این حرکت نرمالی است و نباید از آن ناراحت شد. می‌توانم در NBA به شما فیلمی را نشان دهم که این حرکت انجام شده است. تازه به نظرم باید به محمد جمشیدی اخطار می‌دادند که از نیمکت به زمین آمده بود.


  هفته دوم سوپر لیگ غرب آسیا به پایان رسید و تو در جمع بهترین‌های این رویداد انتخاب شدی؟
صحبت خاصی در مورد این انتخاب ندارم. من برای هر تیمی که بازی می‌کنم تمام تلاشم را کردم و بحث آمار شخصی برایم مهم نیست. برد و نتیجه تیم مهم است. حالا هم که دو برد خوب گرفتیم خیلی خوشحالم. البته بازی هفته بعد برابر نفت عراق خیلی سخت است. دیدار برگشت مقابل ساجس هم سخت‌تر می‌شود چون تغییراتی را در تیم ایجاد و دو بازیکن شاخص اضافه کرده‌اند. تیم قوی هم شده است.


  شهرداری گرگان در این بازی‌ها از میزبانی در خانه و حضور هوادارانش باز هم محروم است. نظری برای شهرداری نداری؟
من سه ماهی است که کنار آنها هستم، هواداران این تیم نیاز به یک سالن 6 هزار نفری یا بیشتر دارند. باید خیلی سریع‌تر از این دست به کار شوند و به تماشاگران خود لطف کنند تا در کنار تیم، میزبان حریفان باشند و ثابت کنند که افراد پرشوری پشت این تیم هستند. هفته اول در خانه ساجس مبارزه کردیم و نمی‌دانید در لبنان بازی کردن با آن همه علاقه‌مند به بسکتبال چقدر بردن سخت است. در هفته دوم با وجود میزبانی میهمان بودیم. ای کاش مسئولین شهرداری گرگان زودتر فکری کنند.


  ارسلان کاظمی می‌تواند جایگزین خوبی برای خودش در تیم ملی معرفی کند؟
هر بازیکنی قابلیت‌های شاخص خودش را دارد و نمی‌توان با یکدیگر مقایسه کرد. ولی به نظرم سجاد پذیرفته و جلال آقامیری هم‌پست‌های من هستند که آینده خوبی دارند. از بازی رحیمی هم خیلی لذت می‌برم. اما در نهایت می‌خواهم بگویم اطرافیان فضایی به جوانان بدهند تا آرام آرام رشد کنند نه اینکه آنها را آنقدر بالا ببینند که باعث شوند بازیکن دیگر به دنبال بالابردن سطح کاری خود نرود.


  پیشنهاد تو برای آینده محمد امینی، لژیونر ایرانی در فرانسه چیست؟
اولاً او پدر و مادری دارد که به‌روز هستند و مدیر برنامه‌ای دارد که برایش خوب برنامه‌ریزی می‌کند. به نظرم او راه را درست می‌رود و در لیگی بازی می‌کند که همیشه بازی‌هایش زیر نظر صدها مربی است و بزودی می‌توان اسمش را در درفت NBA دید.


 صحبت پایانی!
امیدوارم تیم ملی در پنجره‌های کاپ آسیا نتیجه بگیرد و آینده درخشانی در انتظار تیم‌های ملی ایران باشد.

 

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال