مصاحبه

8757
افلاکی: فضای ورزش المپیکی نیست

قهرمانی تیم ملی بعد از ۸ سال خیلی زود فراموش شد

افلاکی: فضای ورزش المپیکی نیست

چشم‌انتظاری پاریس برای برگزاری ضیافت المپیک ۴۳ روز دیگر به پایان می‌رسد.



در شرایطی که چیزی به المپیک نمانده است، به گفته بسیاری از ورزشکاران فضای حاکم بر ورزش المپیکی نیست. مجید افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو این موضوع را تأیید می‌کند و درحالی که مسیر را مسیر المپیک می‌داند اما معتقد است فضای حاکم بر کشور این روزها المپیکی نیست.

او درباره فضای ورزش کشور در روزهای مانده تا افتتاح المپیک گفت: «متأسفانه جو ورزش کشور این روزها المپیکی نیست. المپین‌ها همه سخت مشغول تمرین هستند، حتی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه درحال تلاش هستند تا بهترین شرایط را برای المپین‌ها فراهم کنند. کیومرث هاشمی مردی بسیار ورزشی، از جنس اهالی این حوزه و عاشق ورزش است. محمود خسروی‌وفا در رأس کمیته ملی المپیک سال‌های سال است که در ورزش کشور پرچم‌دار بوده و حالا با زحمات شبانه‌روزی خود درحال تلاش برای رفع مشکلات ورزشکاران در آستانه المپیک است اما به رغم زحمات این عزیزان، فضا و جو کشور برخلاف ادوار قبلی المپیکی نیست. حتی فضای صداوسیما هم ورزشی نیست و انگارنه‌انگار که المپیک در راه است. مسیر، مسیر المپیک است اما فضای کشور همسو با این موضوع نیست.»


 افلاکی شرایط اردوهای تیم ملی و رسیدگی فدراسیون تکواندو برای میدان المپیک را خوب دانست: «البته اردوی تیم ملی تکواندو کاملاً المپیکی است و هادی ساعی که خودش بزرگ‌ترین المپین تاریخ ورزش ایران است، مسائل ملی‌پوشان را با پوست و گوشت و استخوانش درک کرده و بهترین فضا را برای تمرینات ملی‌پوشان تدارک دیده است. در فدراسیون ما همه دست به دست هم داده‌اند تا بهترین نتایج را در المپیک رقم بزنیم.» در شرایطی که تیم ملی تکواندو بعد از 8 سال قهرمان آسیا شده است، سرمربی تیم معتقد است این قهرمانی آن‌طور که باید دیده نشد: «از دل برود هر آنکه از دیده برفت. تیم ملی ما بعد از 8 سال قهرمان آسیا شد اما اتفاقی نیفتاد و خیلی زود همه این اتفاق را فراموش کردند. انتظار می‌رفت قهرمانی ما بعد از 8 سال و پس گرفتن جایگاه‌مان در آسیا بیشتر از اینها دیده شود اما این اتفاق نیفتاد.»
 
 
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های مصاحبه