فوتبال ایران

8837
اخباری: من جای کسی را نگرفتم

تهمت و دشمنی و حسادت مشکل فوتبال ماست

اخباری: من جای کسی را نگرفتم

به گزارش ایران ورزشی سعید اخباری سرمربی تیم چادرملو با اشاره به صعود تیمش به لیگ برتر می گوید:« خدا را شاکریم به‌خاطر این رویداد و اتفاق. به‌خاطر مردم و شور و هیجانی که اتفاق افتاد. بعد از 19 سال من همیشه این را در گوشه ذهنم داشتم که برای سرمربیگری جایی باشم که تماشاگر باشد. شبیه اتفاقی که برای نساجی افتاد که بعد از سالیان سال صعود کرد. همچنین به‌خاطر بازیکنانم خیلی خوشحال هستم. اکثر بازیکنان ما کسانی بودند که قبل از ورود به تیم ما یا به‌خاطر مصدومیت یا به‌خاطر شرایط فوتبالی در سال قبل کم بازی کرده بودند. بازیکن داشتیم که یک سال و نیم بازی نکرده بود. به هر حال جذب این بازیکن ریسک داشت، ولی چون از آنها شناخت داشتم و توانایی آنها را می‌دانستم جذب شدند. یکی از رسالت‌هایی که روی دوش من بود، این بود که این بازیکنان دوست‌های من بودند. در تیم‌هایی که من در لیگ برتر دستیار بودم حضور داشتند. لیگ برتر را قبلا دیده بودند و دوست داشتم برگردند که خدا را شکر این اتفاق افتاد و به حق‌شان رسیدند.»

او با اشاره به سوابقش این طور می گوید:«اخباری در ادامه با گفتن این جمله که "می‌خواهم نامی ببریم از سلسه تیم‌هایی که به عنوان دستیار طی کرده‌ام و تاکنون درباره آنها صحبت نکرده‌ام"، اضافه کرد: «شاید هیچ‌جا این‌ها را نگفته‌ام. من دستیار آقایان کربکندی، مهدی تارتار، عبدالله ویسی، سیروس پورموسوی، حمید استیلی، فراز کمالوند، وینکو بگووویچ، فرهاد کاظمی و مجید جلالی بوده‌ام. خیلی‌ها نمی‌دانند و فکر می‌کنند یک شبه آمده‌ام. من از سال 1390 با آقای کربکندی وارد لیگ برتر شده‌ام. این سیزدهمین سالی بود که کار می‌کردم و تجربه 10 سال دستیار بودن داشتم. این خودش یک دانشگاه بزرگ بود و فکر می‌کنم هیچ دانشگاهی بزرگتر از این نبود؛ برای کسی که می‌خواهد مربی شود»

اخباری سپس به برخی کارشکنی‌ها در مسیرش پرداخت .«خب در این مسیر به دلیل فوتبالیست نبودن ناملایملات زیاد داشتم. خیلی‌ها هنوز نمی‌توانند تفکیک کنند چطور باید از علم ورزش در خود ورزش استفاده کرد. این قضیه به نظرم مسخره و پیش پا افتاده است. به نظرم اینقدر این داستان مشخص است که بحث کردن درباره آن خود آن آدم‌ها را زیر سوال می‌برد. اینقدر نمونه‌های بزرگی هست از فوتبالیست‌های بزرگی که در مربیگری موفق نشده‌اند. دیگر از پله، مارادونا، پلاتینی و رونالدو که در فوتبال بزرگتر نداریم. فکر می‌کنم در کشور ما یک مقدار نگاه‌ها بسته‌تر و حسادت‌ها بیشتر است. به نظرم تصور بقیه اینطوری است که بالا رفتن بقیه اجازه نمی‌دهد آنها بالا بروند، در صورتی که اگر بر همه خوب بخواهیم، خدا هم برای ما خوب می‌خواهد. خیلی‌ها آمدند و این صحبت‌ها را مطرح کردند. من می‌خواهم از همه آنها تشکر کنم. از همه آنهایی که آمدند تا من را تخریب کنند. آن هایی که با مصاحبه‌هایشان و حرف‌هایشان من را تخریب کردند تا حرف‌شان را زده باشند. شاید بعد از باخت به ما بوده یا هر چیزی. آنها باعث شدند من و بازیکنانم قوی‌تر شویم. تهمت زدند. من وقتی تهمت‌ها را می‌شنیدم، فکر می‌کردم خدا می‌خواهد به این‌ها درس بدهد.من می‌خواهم یک چیزی را بگویم. واقعا نمی‌دانم چرا این دشمنی اصلا وجود داشت. من جای کسی را نگرفتم. من جای خودم بودم و هستم. من داشتم تلاش می‌کردم که جایگاه خودم را به دست بیاورم. یادم می‌آید یکی از بازی‌های همین فصل با تیمی بازی داشتیم که شرایط خوبی در جدول نداشت. وسط فصل بودیم و ما برنده شدیم. وقتی بازی تمام شد برای تبریک پیش من آمد و گفت من یک سوال از تو دارم. گفت تو مشکلت با فلانی و فلانی و فلانی و ... چیست؟ 7،8 مربی از تیم‌های بالای جدول را گفت. گفت تو مشکلت با این مربیان چیست؟ گفتم من اصلا مشکلی ندارم و یک‌سری از آنها هم دوستانم هستم. گفت شب قبل از بازی هر 8 مربی تماس گرفتند و آنالیز بازی شما را به ما داده‌اند و گفته‌اند حواست باشد سعید این بازی را نبرد. من واقعا مبهوت شدم، اما باعث انگیزه من شد.»

سرمربی تیم فوتبال چادرملو سپس به حکم کمیته استیناف درباره بازی لغو شده فجرشهیدسپاسی شیراز و استقلال ملاثانی در اهواز اشاره کرد. «وقتی آن حکم درباره بازی ملاثانی و فجر صادر شد، تیم ملاثانی در آن برهه تیم خوبی بود و حتی سپاهان در همان مقطع به زور این تیم را برد. شاید اگر در آن برهه آن مسابقه برگزار می‌شد، فجر به راحتی برنده بازی نمی‌شد. بالاخره 90 دقیقه بازی بود و بالا پایین داشت. خستگی ایجاد می‌شد. شاید هم اصلا می‌بردند، اما در هر صورت این بازی برگزار نشد. این موضوع خیلی بچه‌های ما را جری و باانگیزه‌تر کرد و به نتیجه 3 بر صفر در بازی برگشت منجر شد. یک چیزی را باید با صداقت بگویم. واقعا اگر فجر قوی نبود، ما اینقدر قوی نمی‌شدیم. و وقتی این اتفاق افتاد عزم ما جزم شد و در بازی برگشت سه گل زدیم. باور کنید که به تیم فجر گل زدن خیلی سخت است. این تیم در 34 بازی 17 گل خورده و اگر بتوانی در یک بازی 3 گل به این تیم بزنی کار مشکلی است. آن هم در چه شرایطی. در شرایطی که قبل از بازی فجر 2 بازی سنگین دیگر برگزار کرده‌ای. من هم تعداد کمی بازیکن داشتم. فجر 15،16 روز استراحت کرده بود و بدن‌های سرحال داشتند. در این بازی فقط یک چیز می‌توانست باعث برتری ما بشود و آن هم انگیزه بازیکنان بود که خدا را شکر بازی را بردیم»

او در پایان از همکارانش تشکر کر.« در پایان می‌خواهم از کادر فنی خودم تشکر کنم. اول از هر چیزی از آقای عطایی مدیرعامل تیم و هیئت مدیره تیم آقای عباسی و سیدرزقی. بیشتر از آقای عطایی تشکر می‌کنم که به من اعتماد داشتند. در تمام مواقع و در تمام تصمیمات پشت من بود. هیچ وقت نشد که تصمیمی بگیرم و با من همراهی نکند. اگر مربی‌ای موفق می‌شود، حتما یک مدیر خوب پشت او است. آقای عطایی در دومین سال مدیرعاملی موفق بود. سال گذشته والیبال را لیگ برتری کرد و امسال تیم فوتبال باشگاه را. والیبال اردکان سالیان سال بود که تیم‌داری می‌کرد و بالاخره موفق شد. از آقای فراز فاطمی سرپرست تیم که مثل برادر کنار من بود. می‌خواهم از دیگر همکارانم اسم ببرم؛ آقای حنیف عمران‌زاده که دوست من بود و در میانه‌های فصل اضافه شد. بابک رضی که از ابتدای فصل بود و از اواسط فصل به دلیل مسائل شخصی جدا شد. حامد طباطبایی مربی دروازه‌بان‌های ما که در ایران بهترین است. پیمان شیرزادی که سال گذشته به عنوان بازیکن کنارمان بود و در فصلی که به تازگی تمام شد یکی از همکارانم شد. کادر فنی من دلسوز‌تر از خودم بودند. این خیلی برای من مهم‌تر است. آقای امانی بدنساز تیم. آقای عدالت‌خواه و مصیبی دو مربی بومی ما بودند که مثل دو دوست خیلی به ما کمک کردند. آقای علی مهاجری آنالیزور ما بود. بابک رضی هم خیلی کمک کرد.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران