محسن وظیفه

محسن وظیفه

گزارش

8884
وقتی نابغه به کمک کشتی آمد

حسن یزدانی شانس اول طلای المپیک

وقتی نابغه به کمک کشتی آمد

حسن یزدانی با بازگشت قدرتمندانه و البته غیر منتظره به ترکیب تیم حالا به شانس اول کشتی برای طلای المپیک تبدیل شده است.

همین چند ماه پیش بود که علیرضا دبیر نگران فشار روانی به وجود آمده برای  برای امیرحسین زارع بود. همه ی ایران سنگین وزن استثنایی تیم ملی کشتی آزاد را شانس اول کاروان ورزشی ایران برای رسیدن به مدال طلای المپیک می دانستند. با توجه به اوضاع نه چندان امیدوار کننده سایر رشته ها، حالا نگاه و امید همه به سوی کشتی چرخیده و منتظر هستند تا ببیند باز هم کشتی می تواند بار کاروان را به دوش بکشد یا نه؟

نتایج جهانی سال گذشته باعث شد همه از کشتی آزاد یک طلا را مطالبه کنند و آن طلای فوق سنگین است. امیرحسین زارع به دلیل درخشش خیره کننده در سال های اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته و با طلای سال گذشته خود باز هم نامش بر سر زباها افتاده است. حالا همه او را شانس اصلی کشتی برای رسیدن به مدال طلای المپیک می دانستند و این برای علیرضا دبیر نگران کننده بود. او اعتثاد دارد اگر تمام فشار کاروان روی امیر حسین باشد و این جوان با تجربه زیر این فشارها نمی تواند توانمدی خودش را به نمایش بگذارد.

نگران به جا و درستی که باعث شده بود تا دبیر برای رفع آن چاره هم بیاندیشد اما قبل اینکه فکر و چاره دبیر به نتیجه برسد، نابغه به کمک کشتی آمد و یک تهدید بزرگ برای کشتی را به یک فرصت تبدیل کرد تا رئیس فدراسیون کشتی به همراه کادرفنی تیم ملی یک نفس راحت بکشند. حسن یزدانی نابغه 9 مداله کشتی ایران از 8 ماه پیش با مصدومیت ز کشتی فاصله گرفت و بسیاری او را تمام شده می دانستند اما یزدانی برگشت و با درخشش در مسابقات مجارستان هم نگرانی ها را از مصدومیت کتف برطرف کرد و هم اینکه او مورد توجه تمام کارشناسان و رسانه ها قرار گرفت تا کمی بار روانی از روی دوش امیرحسین زارع شود.

دیگر از نبود حسن یزدانی حرف نمی زند اتفاقا همه جا صحبت از مدال طلای او در المپیک است. حالاکارشناسان خارجی هم او را شانس اول طلا می دانند. همین دو روز پیش بود که آسوشیتدپرس در گزارشی با تحلیل بازی های المپیک حسن یزدانی را شانس اصلی طلای المپیک معرفی کرد.

به نظر مدال طلای حسن یزدانی در مجارستان 45 روز قبل از المپیک به کمک کشتی آمده و باعث شده تا فشارها کمی تقسیم شود. اگر تا دیروز همه جا صحبت از این بود که فقط امیرحسین می تواند مدال طلا بگیرد اما حالا همه از حسن یزدانی صحبت می کنند. این اتفاق حال کشتی را خوب می کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش