گزارش

8892
مامیاشویلی؛ از آینده سعدالله‌یف بی‌خبریم!

نابغه روسها دور از المپیک

مامیاشویلی؛ از آینده سعدالله‌یف بی‌خبریم!

تلاش روسیه برای گرفتن مجوز حضور رشید سعداله یف در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تا اینجای کار بی فایده بوده است.

به گزارش ایران ورزشی رئیس فدراسیون کشتی روسیه از بلاتکلیفی روس‌ها برای حضور در المپیک انتقاد کرد و گفت هر روز قرار است به ما بگویند که چه کسانی و با چه شرایطی می‌توانند در المپیک شرکت کنند.

اگرچه کشتی‌گیران روس توانستند در مسابقات جهانی 2023 بلگراد که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس بود، حضور پیدا کنند اما در ادامه برای برخی از آنها در مسیر حضور در پیکارهای گزینشی اروپایی و همچنین مسابقات قهرمانی اروپا مشکلاتی ایجاد شد که در رأس آنها عبدالرشید سعدالله‌یف بود.

میخائیل مامیاشویلی که از این بلاتکلیفی به شدت عصبانی است، در این باره به تازگی گفته است: هنوز مشخص نیست شرایط شرکت‌مان در المپیک به چه شکل است، هر روز فقط قول می‌دهند و امروز می‌گویند فردا و فردا دوباره پس فردا و هر روز قرار است به ما بگویند شرایط چطور خواهد بود و چه کسی به المپیک می‌رود و چه کسی نمی‌رود.

رئیس فدراسیون کشتی روسیه ادامه داد: کمیته بین‌المللی المپیک قبول کرده روسیه بدون پرچم در مسابقات شرکت کند ولی هنوز منتظریم که اعلام کنند چه کسانی و با چه شرایطی می‌توانند به المپیک بروند چون ظاهرا کمیته‌ای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک تشکیل شده که سه نفر آن را تشکیل می‌دهند و آنها تصمیم می‎‌گیرند ورزشکاران ما با چه شرایطی به پاریس بیایند. دست ما را با این ابهام بسته‌اند، خصوصا در مورد عبدالرشید سعدالله‌یف که نمی‌دانیم می‌تواند در المپیک کشتی بگیرد یا نه.

نایب‌رئیس اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرد: یک ماه و نیم است که دائم می‌گویند شرایط را اعلام می‌کنیم و ما هنوز از شرایط هیچ اطلاعی نداریم.

احتمال عدم صدور مجوز شرکت در المپیک برای عبدالرشید سعدالله‌یف بیشتر از سایر ورزشکاران روسیه است، چون طی ماه‌های گذاشته ابتدا رومانی اجازه حضور او در بخارست را نداد تا تانک روسی حضور در مسابقات قهرمانی اروپا را از دست بدهد و سپس در آستانه اعزام به باکو، به عبدالرشید اعلام شد که نمی‌تواند در گزینشی اروپایی هم کشتی بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که مجوز شرکت در المپیک هم به این ورزشکار داده نشود.

به نظر می‌رسد اگر سعدالله‌اف مجوز شرکت در المپیک را نگیرد علیخان جبرئیلوف که سهمیه المپیک را هم او برای روس‌ها گرفت، در 97 کیلوگرم راهی پاریس شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش