ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

8940
بختیاری‌زاده:بدون تعارف تیم ملی مربی بزرگ نامدار  می‌خواهد

تعارف را بگذاریم کنار ،دوران آقای قلعه نویی تمام شده است

بختیاری‌زاده:بدون تعارف تیم ملی مربی بزرگ نامدار  می‌خواهد

امیدوارم پای مربیان فاسد از فوتبال ما خصوصا خوزستان قطع شود

بازیکن سابق تیم ملی معتقد است دوره سرمربی تیم ملی در این تیم تمام شده است و تیم ملی ما با بازیکنانی که دارد با یک مربی تراز اول می تواند نتایج خیلی خوبی کسب کند .

سهراب بختیاری زاده مدافع اسبق استقلال و تیم ملی در رابطه با دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان ونتیجه ضعیفی که در خانه مقابل این تیم کسب کردیم نظرات فنی خودش را اعلام داشت. سرمربی سابق صنعت نفت در خصوص نحوه برکناری‌اش و اینکه اجازه ندادند از  خودش دفاع کنند هم گلایه های زیادی دارد که در خصوص آن نقطه نظراتش را با ما در قالب مصاحبه ای کامل انجام داد  و تمام ناگفته هایش در چند مدت اخیر را بر زبان  آورد . 

 

چرا دیدار خانگی ما مقابل تیم ملی ازبکستان با نتیجه تساوی پایان یافت ؟

 

 قبل از حرف‌هایم باید این توضیح را بدهم .تفکری جا افتاده که به یک فرهنگ در فوتبال ما از پایین ترین رده تا رده ملی ما تبدیل شده است که وقتی راجع به تفکرات خودمان در مورد یک بازی صحبت می کنیم  طرف مقابل شما را دشمن خود می داند در صورتی که ممکن است در یکسری از مسائل شما موافق مسائل تیم ملی نباشید اما حتما برای موفقیت باید در کنار هم باشیم .من هم اگر قرار است از تیم ملی مان انتقاد کنم در مورد یکسری از مسائل فنی است و مواردی که من مطرح می سازم به این معنی نیست که من با سرمربی تیم ملی مان مشکل دارم.  باید قبول کنیم که تیم ملی ما براساس دارایی‌هایش خوب بازی نمی کند و ما این نکته را در بای رفت  مقابل ازبکستان خصوصا در نیمه دوم آن دیدار و بازی برگشت  مقابل این تیم به خوبی شاهد بودیم و در نهایت هم به نتیجه مساوی بدون گل رسیدیم در حالی که می توانستیم خیلی قوی‌تر بازی کنیم .

 

*منظورتان ار بهتر بازی کردن را دقیق تر بیان می کنید؟

 

ما می توانستیم قوی تر بازی کنیم چون در چرخش توپ و در کارهای ترکیبی و تحت فشار قرار دادن حریفم کار خاصی انجام ندادیم و بیشتر دل به کار های خلاقانه بازیکنان‌مان در پستهای خودشان  بستیم و در عمل هم نتوانستیم نتیجه‌ای  بهتر از تساوی بدون گل کسب کنیم .

 

*اما بعضی‌ها هم معتقدند ما تنها دو بازیکن خیلی خوب در بین لژیونرهایمان داریم و از تیم‌های دیگر خیلی قوی تر نیستیم ؟

 

برای اینکه یک تیم قدرتمند داشته باشیم حتما نیازی به این نداریم که همه آنها لژیونر باشند .اصلا مگر همه بازیکنانتیم ملی قطر لژیونر هستند که  دو مرتبه قهرمان آسیا می شوند؟ مشکل ما این است که در همین سطح هم خوب بازی نمی‌کنیم و با موجودی خوبی که داریم حتما می توانیم قوی تر کار کنیم . اصلا آیا بازی مقابل ازبکستان به قول آقای الهویی مربی تیم ملی ادامه بازی‌های جام ملتهای آسیا بود که هدف بردن نبود و از دید ایشان هدف توسعه فوتبال روز در تیم ملی بود که این مساله به اعتقاد من بسیار غیر منطقی است .

 

* چطور؟

 

من برای شخص سرمربی تیم ملی احترام زیادی قائل هستم و ایشان خیلی برای من عزیز است اما باید تعارف را کنار بگذاریم .ایشان هر چه داشته برای تیم ملی ما گذاشته و تلاشش را انجام داده اما الان فوتبال ملی ما به یک مربی تراز اول نیاز دارد که شکل فوتبال مان را از این حالت کسالت آور درآورده و شرایط فوتبال ملی مان را بهبود بخشد .اولین مرحله این است که سرمربی تیم ملی ما باید قبول کند که تیم ملی ما خوب بازی نمی کند و در مرحله بعد با شکل‌های مختلف تلاش کنند از بازیکنان مستعد تیم ملی م بهتر بازی بگیرند . اولویت بعدی هم تغییر کادر فنی است که باید فدراسیون این مهم را در کارش لحاظ کند .ما باید این را در نظر بگیریم که فوتبال ملی ما لیاقت داشتن یک مربی تراز اول مجهز به علم روز فوتبال دنیا را دارد.

 

*اگر مربی تراز اول بیاید حتما در جام جهانی موفق می شویم ؟

 

در فوتبال هیچ چیزی قطعی نیست چیزی که در فوتبال مهم است گرفتن تصمیماتی است که شانس تان  موفقیت تان را بیشتر سازد برای مثال آیا روزی که اتورهاگل برای تیم ملی یونان انتخاب شد کسی فکر می کرد ایشان با یونان قهرمان اروپا شود البته ممکن بود ایشان با یو.نان موفق هم نشوند و این هم از همان جدابیتهای فوتبال می باشد ولی مهم این است که یک مدیر بدون تعارف بهترین تصمصم را برای بهترشدن بگیرد.

 

*برای لیگ نخبگان آسیا چقدر شانس برای دو تیم سرخابی  قائل هستید ؟

 

برای اینکه ما بتوانیم در لیگ نخبگان آسیا موفق شویم نیاز داریم که دست به تغییرات اساسی بزنیم ونگرش و نگاه‌مان به باشگاهداری و فوتبال حرفه‌ای‌مان تغییر کند و در استفاده از سرمربیان و مربیان هم دقت زیادی داشته باشیم .قطعا در چنین شرایطی است که ما می توانیم با الهلال و النصر بازی کنیم و امیدوار باشیم اما در حال حاضر با شرایطی که داریم قادر به این نیستیم که در لیگ نخبگان آسیا نتیجه بگیریم .

 

*ممکن است با بازیکنانی مانند اورونوف و ماشاریپوف و بازیکنانی از این دست به موفقیت امیدوار باشیم ؟

 

هر چیزی امکان دارد و برای بهتر نتیجه گرفتن در آسیا  حتما بهتر این است که نگرش و تفکر حرفه ای داشته باشیم و در در راس مدیریت فوتبال مان تغییراتی گسترده به وجود بیاوریم .

 

*در خصوص تحلیل رفتن نسل مدافعان میانی خوب در فوتبال مان وعلت اصلی آن چه نظری دارید ؟

 

فوتبال در چهار پنج سال اخیر جهش عجیبی داشته و به نوعی در این فوتبال ارزش مدافع میانی و ساخته شدن بازی از آخرین نقطه زمین ارزش زیادی پیدا کرده است .در این روش دفاع وسط شروع کننده است که ارزش این پست را بیشتر می‌کند به همین دلیل بازیکنان این پست باید بازیکنان شاخصی باشند چه بسا که شاهدیم فوتبال روز بیشتر با بازیسازی دروازه‌بان و مدافعان وسط شروع می‌شود.در خصوص کمبود مدافعان میانی هم باید نگاه کنید که مربیان ما بیشتر به دنبال فوتبال نتیجه‌گرا و به هر قیمتی برنده شدن هستند و زیاد روی مسائل فنی و ساختن مدافعان بازیساز متمرکز نیستند و کار نمی‌کنند.

 

*در خصوص حضورتان در تیم صنعت نفت چه توضیحی و دفاعی از خودتان دارید؟

 

 در یک ماه حضورم در صنعت نفت آبادان شش بازی در لیگ بودم که چهار بازی آن بیرون از خانه بود .مسوولیت تیمی ر ا قبول کردم که در 70 روز نیم فصل بدون مربی و بدون تمرین کارش را در نیم فصل دوم شروع کرد .با این وجود در این یک ماه هجمه‌ها و اتفاقات عجیبی علیه من رخ داد .من از فوتبالی‌ها سوال می‌کنم تیمی که دو ماه بدون مربی و دور از شرایط مسابقه بوده چگونه از آن انتظار می‌رود که نتیجه بگیرد و در کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد؟ البته مردم خونگرم آبادان که واقعا همگی‌شان را دوست دارم فراموش نمی کنم .با این اوصاف چطور از من انتطار  داشتند چنین تیمی خیلی سریع نتیجه بگیرد در صورتی که با توجه به همه این مشکلات هرگز از رورز اولی که قبول مسوولیت کردم به هیچ وجه دنبال این نبودم که با سیاه‌نمایی و دروغ بخواهم هواداران را فریب بدهم . وقتی آقای کمالوند به تیم آمد 9 بازی باقی مانده بود و ایشان زمان داشت به تیم سرو سامان بدهد اما با دروغ ایشان هم باخت‌ها را گردن بازیکنان و مربیان قبل از خود می‌انداخت و دو بردی که داشت را صراحتا اعلام می‌کرد که کار خدا بود . خاک بر سر مربی که بعد از باخت ،بازیکن تیم را علت باخت معرفی می کند .شک نکنید که چنین مربی ای شخصیت سخیفی دارد .چنین مربی ای قطعا نمی تواند یک مربی با شرافت باشد .امیدوارم پای مربیان شیاد و فاسد از فوتبال به خصوص از فوتبال خوزستان پاک شود .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران